Gå til innhold

Vaskemaskin og tørketrommel


jente 79

Anbefalte innlegg

Vaskemaskinen vår begynner å hangle nå... Mest problemer med den, så tenkte å investere i en ny.

Er det noen med anbefalinger? Vi er to voksne og om ikke så lenge også et barn.

Jeg vil ha de viktigste programmene. (Hater håndvask, så greit med alt som kan taes i maskina...)

Vil ha en maskin som kan ta en del tøy...

God sentrifugehastighet

Ikke for dyr i drift...

Helst mulighet til utsatt start og å kunne se hvor lang tid det er igjen på vaska...

Vi har en lufteluke på vaskerommet. Men kanskje litt dumt å dekke den ene utluftingen som er...

Store ulemper med kondenstørketrommel?

Vi kan vel bruke ca 15 000 tilsammen tenker jeg... Kanskje litt mer hvis det utgjør en stor forskjell.

Noen som har anbefalinger til meg?

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg sverger til Miele! Tror ikke Miele er så stiv i pris som de en gang var. Vi har en Miele-vaksemaskin som varer og varer og varer. Har hatt den i 15 år nå. Iallefall verd å sjekke ut.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaskemaskin fra LG. Og jeg vil ikke ha noe annet. Den tar 7 kg tøy. Og har program for bomull, ull, syntetisk, samt håndvask. Den har også tidssparing, biofunksjon, og andre funksjoner jeg ikke har satt meg inn i. Samt timer, slik at du kan stille den til å starte klokka 2, f.eks.

Motoren er børsteløs, slik at man får ikke det vanlige sentrifugeringsbråket som mange andre maskiner har. Som sagt, superfornøyd :tommelsmil: Du kan lese mer om den her.

Tørketrommel har jeg ikke, så der har jeg dessverre ingen anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har toppmodellen til AEG i både vaskemaskin og tørketrommel. Vaskemaskinen er nå snart 7 år gammel og vi er fortsatt superfornøyde. Den har sentrifuge på 1800 omdreininger. Vet ikke om noen andre maskiner som har det. Den har display, timer, alle mulige programmer, og tar mye tøy (vet ikke hvor mange kg, men det holder i massevis).

Det er lenge siden den ble kjøpt, så jeg husker ikke helt hvor mye den kostet.. Tror det var ca. 8000.

Lurer på om dette kan være en nyere modell av samme maskin:

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....49&cid=5496

Jeg er også kjempefornøyd med tørketrommelen. Lurer på om dette kan være tilsvarende modell:

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....64&cid=5498

Den kostet ca. 6000,- for 1,5 år siden.

Ser ingen spesielle ulemper med kondenstørketrommel. Tøyet blir skikkelig tørt. Den avgir en del varme, men ikke fuktig luft. Jeg mener at den modellen vi har også kunne brukes som trommel med utlufting, men vi har ikke mulighet til det her vi bor. (Ser ikke at det står noe om det på info. om disse maskinene, så jeg kan huske feil.). Uansett så var denne maskinen i energiklasse B og det er ikke så galt når det gjelder tørketrommel. Jeg ser nå at det har kommet en dyrere modell som er i klasse A, så det er jo noe man kan vurdere.

Det jeg også la vekt på var at trommelen var laget i rustfritt materiale og ikke bare galvanisert. Siden jeg bruker trommelen til alt mulig som f.eks. jeans og dunjakker som begge har glidelåser, så var dette viktig. Har man bare galvanisert trommel kan slike ting ripe opp dette belegget og trommelen vil etterhvert ruste.

Det var vel alt jeg hadde å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en rimelig AEG-maskin, er fornøyd med den, men neste gang så skal vi kjøpe Miele - de er rett og slett mer solide (bare det at de veier 30-40 kg mer enn andre maskiner sier vel sitt ;)), og nå begynner de jo og å bli rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...