Gå til innhold

Får ikke sendt mail lengre..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg får plutselig ikke sendt mailer lengre.. alt annet går som vanlig (som å motta mail og bruke IE). Får følgende feilmelding:

" Serveren har uventet brutt tilkoblingen. Mulige årsaker til dette kan være serverproblemer, nettverksproblemer eller en lang periode uten aktivitet. Emne 'Re: Re:', Konto: 'pop.mail.yahoo.com', Server: 'smtp.mail.yahoo.com', Protokoll: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10053, Feilkode: 0x800CCC0F "

Noen som har peiling på hva som skjer og hvordan jeg kan løse det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du nylig gjort endringer i antivirusprogrammet ditt eller installert en brannmur? Eventuelt andre endringer på pc-en din?

Skrevet

Vi fornyet abbonementet på Norton antivirus for litt siden (nytt årsabonement, fornyet via IE). Kan det ha startet da? Ellers ikke gjort noen endringer på PCen.

Skrevet

Forsøk for eksempel å stenge av scanning av utgående mail. Feilen du får er typisk når det er gjort endringer i Antivirusprogram. Sannsynligvis er oppsettet strengere.

Skrevet

Flere internettleverandører har sperret port 25. Det kan nok være problemet ditt. Hvilken internettleverandør har du?

Skrevet

Har forsøkt å sperre for scanning av utgående post i Norton, men da låser mailen seg helt, med ny feilkode om at den ikke får kontakt med internett..og beskjed om at antivirusprogrammet er gammelt. Æsj!

Har internett fra Canal Digital (via Telenor tror jeg)

Skrevet

Vanligvis bruker man ikke port 25 til SMTP når man bruker SSL (kryptering). Jeg tipper problemet blir løst enten ved å bruke port 465 og SSL eller port 25 uten SSL.

Skrevet
Vanligvis bruker man ikke port 25 til SMTP når man bruker SSL (kryptering). Jeg tipper problemet blir løst enten ved å bruke port 465 og SSL eller port 25 uten SSL.

Sorry. Leste litt fort og gæli. Du bruker port 25 og IKKE SSL.

Da er kanskje serveren midlertidig nede...?

Skrevet

Hmm, dette siste skjønte ikke jeg noe særlig av.. er ikke særlig datakyndig som dere skjønner..

Men internett og mottak av mail fungerer iallefall som vanlig, kan serveren være ute av drift da? Problemet har var ca 1 mnd.

Skrevet
Hmm, dette siste skjønte ikke jeg noe særlig av.. er ikke særlig datakyndig som dere skjønner..

Men internett og mottak av mail fungerer iallefall som vanlig, kan serveren være ute av drift da? Problemet har var ca 1 mnd.

Hvis problemet har vart i rundt 1 måned så er nok ikke serveren problemet. Forsøk å slå Norton helt av og send mail. Fungerer det så har du funnet feilkilden din, da er det best å ringe en support på Norton og få dem til å hjelpe deg. Den beste måten å feilsøke på er å ta en ting av gangen og utelukke eller fastsette feilkilden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...