Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Dersom man har fått tre purringer på Mastercard i løpet av to år, pleier det å være normal begrunnelse for avslag på refinansiering av lån i bank når inntekten ellers er grei?
Gjest Loni Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Dersom man har fått tre purringer på Mastercard i løpet av to år, pleier det å være normal begrunnelse for avslag på refinansiering av lån i bank når inntekten ellers er grei? Overhodet ikke.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 purring er vel ingen betalingsamerkelse, så vidt jeg vet..
Gjest Elize Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 purring er vel ingen betalingsamerkelse, så vidt jeg vet.. Tror ikke heller det er det. Men hvordan er det med inkassovarsel?
Gjest Lea Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Det skjer ikke noe ved inkassovarsel heller, det er bare en siste advarsel om at saken sendes til inkasso om det ikke gjøres opp innen frisen.
Rosalie Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Dersom man har Mastercardi samme bank som man har lånet i, vil jo disse purringene komme fram når de tar ut historikk av kontiene ifm. søknad om refinansiering. Jeg syns det høres i overkant strengt ut å nekte refinansiering basert på dette, men så vidt jeg vet, så gjør vel bankene stort sett som de vil når det gjelder innvilgning av lån, da det er de som bærer risikoen.
Gjest TS Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Jeg tok en ny telefon til DnBNOR for å sjekke begrunnelsen og for å høre mer om hvordan de tenkte (avslag). Jeg spurte om det lå andre ting til grunn for avslaget...da sa de at mitt kundeforhold så bra ut og uten purringer og bet.anmerk. men at det var på DnBKort at det hadde vært purring. Snakket med 3 ulike kundebehandlere og de sa følgende: - Bankene er strenge på dette med purringer, det er alvorlig - Du må vise til 6 måneder uten en purring på DnBMaster, da kan du søke på nytt - Avslaget er basert på en helhetsvurdering Vel...de ønsket ikke å ta med i helhetsvurderingen vesentlig høyere lønn/ny jobb. Jeg følte de var vrange og ikke "hadde lyst" til å akseptere en refinansiering (handlet tilsammen om kr 50.000). Vet ikke helt hva jeg skal synes om DnBNOR etter dette. Følte meg som en dårlig kunde!
Gjest gest Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Jeg skjønner at det er frustrerende, men har samtidig forståelse for at banken ikke ønsker å gi lån/øke lån til kunder som nylig har vært ett "problem". I banken jeg jobber får en ikke refinansiert / søkt nye lån før det er minst 12 mnd siden sist en mottok en 2.gangs purring. 1.gangspurring slår vi imidlertid ikke ned på. Føler du deg som en dårlig kunde? Vel, helt eksemplarisk er du jo ikke hvis du har fått 3 purringer i løpet av 2 år. Dårlig kunde er nok litt drøyt, men det er vel ikke så rart at banken vil vært sikker på at kundene de låner penger til faktisk gjør opp for seg. Det viser seg at inntekt ikke nødvendigvis gjør utslag på betalingsviljen. Min erfaring er hvertfall at det ofte er viljen/latskap, og ikke økonomien, som gjør at folk får purringer på lån/kreditter. At du har gått opp i lønn er derfor ikke noe som gjør utslag så lenge du er registrert med nylige purringer. Marmorbanken er ikke min favoritt, men ser ikke helt at de har gjort noe galt i dette tilfellet.
Gjest TS Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Jeg skjønner at det er frustrerende, men har samtidig forståelse for at banken ikke ønsker å gi lån/øke lån til kunder som nylig har vært ett "problem". I banken jeg jobber får en ikke refinansiert / søkt nye lån før det er minst 12 mnd siden sist en mottok en 2.gangs purring. 1.gangspurring slår vi imidlertid ikke ned på. Føler du deg som en dårlig kunde? Vel, helt eksemplarisk er du jo ikke hvis du har fått 3 purringer i løpet av 2 år. Dårlig kunde er nok litt drøyt, men det er vel ikke så rart at banken vil vært sikker på at kundene de låner penger til faktisk gjør opp for seg. Det viser seg at inntekt ikke nødvendigvis gjør utslag på betalingsviljen. Min erfaring er hvertfall at det ofte er viljen/latskap, og ikke økonomien, som gjør at folk får purringer på lån/kreditter. At du har gått opp i lønn er derfor ikke noe som gjør utslag så lenge du er registrert med nylige purringer. Marmorbanken er ikke min favoritt, men ser ikke helt at de har gjort noe galt i dette tilfellet. Kjekt å høre dine vurderinger også. Hva menes med "marmorbanken"? Har du en annen bank å anbefale i forhold til "skal-snart-kjøpe-selveierleilighet" og må ta opp fullt lån 50/50 arbeidsgiver/bank?
Gjest TS Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Jeg skjønner at det er frustrerende, men har samtidig forståelse for at banken ikke ønsker å gi lån/øke lån til kunder som nylig har vært ett "problem". I banken jeg jobber får en ikke refinansiert / søkt nye lån før det er minst 12 mnd siden sist en mottok en 2.gangs purring. 1.gangspurring slår vi imidlertid ikke ned på. Føler du deg som en dårlig kunde? Vel, helt eksemplarisk er du jo ikke hvis du har fått 3 purringer i løpet av 2 år. Dårlig kunde er nok litt drøyt, men det er vel ikke så rart at banken vil vært sikker på at kundene de låner penger til faktisk gjør opp for seg. Det viser seg at inntekt ikke nødvendigvis gjør utslag på betalingsviljen. Min erfaring er hvertfall at det ofte er viljen/latskap, og ikke økonomien, som gjør at folk får purringer på lån/kreditter. At du har gått opp i lønn er derfor ikke noe som gjør utslag så lenge du er registrert med nylige purringer. Marmorbanken er ikke min favoritt, men ser ikke helt at de har gjort noe galt i dette tilfellet. Kjekt å høre dine vurderinger også :-) Hva menes med "marmorbanken"? Har du en annen bank å anbefale i forhold til "skal-snart-kjøpe-selveierleilighet" og må ta opp fullt lån 50/50 arbeidsgiver/bank?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 De fleste andre banker enn DnBNOR har mer hyggelige kundebehandlere som kanskje kan forklare mer på en grei og forståelige måte. DnBNOR og Masterkort-kundebehandlerne kan ofte virke arrogante og ovenfra og ned. De er mer hyggelig i f.eks. Nordea.
Gjest ArneP Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Da har du en ypperlig mulighet til å bytte til en bank som behandler kundene pent, ikke saksøker dem i hytt og gevær og som er billigere enn DnB. Jeg skjønner ikke at folk virkelig vil være kunde hos DnB, de er dyre og dårlige.
Gjest Tulipa Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Det er helt vanlig at banker henter ut historikk på kundeforhold .. det tas ut oversikt over hvor mange purringer som er sendt, hva slags purringer og det tas ut historikk over hvor mange dager man har latt kontoen stå overtrukket.
Gjest Tulipa Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Da har du en ypperlig mulighet til å bytte til en bank som behandler kundene pent, ikke saksøker dem i hytt og gevær og som er billigere enn DnB. Jeg skjønner ikke at folk virkelig vil være kunde hos DnB, de er dyre og dårlige. Synes DnB NOR er profesjonelle og flinke når det kommer til kundebehandling. Har ikke angret en dag på at jeg skiftet til dem. Jeg betaler gjerne litt ekstra for god service.
Grissini Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Vi var heller ikke fornøyde med tilbudet fra DnB, og har nå flyttet alle konti og lån til en annen bank. Vi fikk utrolig dårlig behandling både per telefon og "face to face."
Harlekin Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er veldig fornøyd med DnB. Fikk først et lavere lånetilbud i en annen bank, mens DnB var mer behjelpelig det lille ekstra som skulle til. Kjempehyggelig kundebehandler i tillegg, og jeg har fått både blomster og julekort Men kan hende jeg bare hadde flaks, da.
Mistyen Skrevet 7. januar 2008 #17 Skrevet 7. januar 2008 Vi var heller ikke fornøyde med tilbudet fra DnB, og har nå flyttet alle konti og lån til en annen bank. Vi fikk utrolig dårlig behandling både per telefon og "face to face." Dette har vi også opplevd og bytter bankforbindelse nå.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #18 Skrevet 7. januar 2008 Hvem er disse kundebehandlerne per telefon i DnBNOR da? Kjempesnobber med over en million i årslønn? Jeg har også opplevd DnBNOR-ansatte som skikkelig hovne og arrogante. Ingen forklaring, ingen begrunnelse, ingen hyggelig tone... Jeg har byttet til Skandiabanken og Landbanken for lån, aksjer, innskukdd og Masterkort/VISA og et ekstrakort.
ThirtySomething Skrevet 8. januar 2008 #19 Skrevet 8. januar 2008 Jeg og min samboer har begge gode jobber, og solide inntekter. Alt av lån osv har vært betalt punktlig i alle år. Vi har plettfri vandel ifht økonomien. Til sammen hadde vi vært kunder i banken (DnBNor) i over 60 år, og så skulle vi låne 150.000 på huslånet vårt, som er under 60 prosenten da vi ville legge nytt tak på huset, og ville la sparepengene stå (vi har sparepenger som overstiger beløpet). Vi avtalte møte, og troppet opp begge to. Men vi fikk blankt avslag. Saksbehandler var rett og slett ekkel. Vi gikk til hennes sjef igjen, og fikk en ny vurdering. Men nei, de kunne IKKE være behjelpelige. De mente at vi ikke trengte det lånet, og dermed ikke ville i oss det. Mannen min kokte, og vi marsjet til en annen bank. Der fikk vi lån på dagen, bedre rente på hele pakka og har verdens hyggeligste bankforbindelse. Jeg kommer aldri til å anbefale noen å sette sine bein i "marmorbanken" DnBNor.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #20 Skrevet 8. januar 2008 Jeg og min samboer har begge gode jobber, og solide inntekter. Alt av lån osv har vært betalt punktlig i alle år. Vi har plettfri vandel ifht økonomien. Til sammen hadde vi vært kunder i banken (DnBNor) i over 60 år, og så skulle vi låne 150.000 på huslånet vårt, som er under 60 prosenten da vi ville legge nytt tak på huset, og ville la sparepengene stå (vi har sparepenger som overstiger beløpet). Vi avtalte møte, og troppet opp begge to. Men vi fikk blankt avslag. Saksbehandler var rett og slett ekkel. Vi gikk til hennes sjef igjen, og fikk en ny vurdering. Men nei, de kunne IKKE være behjelpelige. De mente at vi ikke trengte det lånet, og dermed ikke ville i oss det. Mannen min kokte, og vi marsjet til en annen bank. Der fikk vi lån på dagen, bedre rente på hele pakka og har verdens hyggeligste bankforbindelse. Jeg kommer aldri til å anbefale noen å sette sine bein i "marmorbanken" DnBNor. Hallo, er det mulig?! Vel, din historie er ikke unik, jeg har et vennepar som opplevde det samme. Jobber det mange sure bitcher i den banken eller hva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå