Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #21 Skrevet 7. januar 2008 Her peker du egentlig på en del gode poeng og kjerneproblemer. Jeg synes det er noe snevert å alltid trekke fra standarden "barnehager, skoler og eldrehjem". Samtidig er det flaue her: blir dette et mantra? Skal aldri noen kloke hoder i dette landet klare å løse dette en gang for alle, slike at det mantraet er og blir valgkampsakene? Det blir for dumt. Donald Duck er en tegneserie - den er ikke ment å kopieres. Jeg synes det er mere flaut med svaret ditt.
cilipili Skrevet 7. januar 2008 #22 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ser ingen grunn til å protestere på størrelsen av skatter og avgifter. Betaler det med glede når jeg vet hvor lite en legetime koster, et sønnen min får gratis skole osv. Hvorfor demonstrere mot det som gjør at vi faktisk har den frihet at vi kan ha ett års fødslspermisjon, sykelønnsordning b.annet? Jeg er faktisk fornøyd som kan betale skatt. Alternativet, som å motta sosialstøtte, er mye verre. Skal jeg demonstrere, demonstrerer jeg heller for noen som virkelig trenger det!!!!! Det gjør ikke jeg!
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #23 Skrevet 7. januar 2008 Jeg synes det er mere flaut med svaret ditt. Tja, barnehager, skoler og eldrehjem har blitt et evig mantra. Det må være noe galt med politikerne og styringsenhetene, samt beslutningstakerne som sammen ikke har klart å løse dette for så få innbyggere som Norge har - ennå! Det er flaut. Det er flaut at slike trivielle saker skal være de store bekjempelsene som er politikernes vyer. Disse mantraene er det samme som brød og vann. Kanskje politikerne bør øve seg på å styre mot gourmet fremfor brød og vann.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #24 Skrevet 8. januar 2008 Skatter o.l. er forsåvidt greit nok det, men er det en avgift det bør gjøres noe med, så er det vel bil avgiftene. En ting er at det er veldig dyrt med bil, men det er også denne dobbeltmoralen. Norge skal absolut fremstå som så bra på alt, f.eks klima o.l. Skal man kjøpe ny bil i dag, altså en ganske normal familiebil/stasjonsvogn f.eks, risikerer man at bilen kan koste ca. fra 150 - 200 000, og engangsavgiften kan være på 75 - 150 000, i tilleg til moms, årsavgift og alt annet. På det dyreste kan engangsavgiften være på langt over 1 000 000 - en million - kr! (avgiften beregnes ut fra vekt, hestekrefter og co2 utslipp) De aller minste bilene har vel typisk engangsavgift på 30 - 50 000 kr. Da er det jo ikke rart at folk kjøper ett gammelt "vrak" fra 80 tallet eller tidlig 90 tall, som forurenser masse, og ikke er like trafikksikkert o.l. Skulle det vært riktig, hadde dem fjernet avgiftene på bil, og økt bensinprisen, så kan dem som faktisk lager masse utslipp betale. Forøvrig er jeg i mot tv-lisensen, og at det er så lett å få trygd for folk som ikke gidder å jobbe. Selfølgelig skal folk få sykepenger, og trygda må ikke kuttes helt bort, men det bør bli vanskeligere å SNYLTE.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå