popdama Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Hei hei. Jeg har lenge tenkt på å begynne med yoga, men har aldri helt komt igang. Det jeg da lrute på var om noen her inne vet hvor jeg kan finne basic info om yoga? Gjerne med bilder:) Tusen takk
Rainbow Brite Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Jeg liker denne, men jeg anbefaler deg å gå et kurs først. På den måten lærer du å gjøre bevegelsene ordentlig, slik at du får utbytte av dem. Du lærer også hvordan du -ikke- skal gjøre dem, slik at du ikke skader deg selv. Ofte er det små variasjoner som skiller riktig fra ikke noe utbytte. Man kjenner det veldig godt når man er i stillingen slik den -skal- være. Yoga handler også om bevegelser og motbevegelser, altså, nesten hver eneste stilling har en motstilling (man gjør først stilling A, deretter følger stilling B). Det er ikke så lett å finne ut av dette på egen hånd, så det er også en god grunn til å ta et kurs. Personlig går jeg fortsatt kurs én gang i uken, selv om jeg har holdt på i noen år, + noen ganger på egenhånd resten av uken. Jeg synes det er godt å komme inn i yogarommet, og deilig å bli veiledet gjennom timen, og bare ta i mot. Ikke minst, den tiden er satt av til bare meg selv og yoga. Sist, men ikke minst, du sier selv at du aldri har kommet helt i gang. Det gjør du dersom du tar et kurs først, for da jobber du inn en vane, hvor kroppen din venner seg til å gjøre yoga. Jeg kjenner det på hele kroppen dersom jeg ikke gjør yoga da av en eller annen grunn. Ellers finnes det gode yoga-cd'r og en veldig fin bok med register bak hvor det står hvilke øvelser som er bra for ulike plager, feks insomnia, forkjølelse, kvalme etc God yoga
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå