Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

salaten innholder:

- egg 2-3 stk

- bog skinke - en halv boks

- salat - halv isbergsalat

- pasta rør - ca 4 dl ukokt

- mais - en halv boks

- ost - litt norvegia ost

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes kanskje det var litt lite grønnsaker? Jeg for min del ville byttet ut f.eks. osten med rødløk, cherrytomater eller lignende. :)

Gjest StoreSky
Skrevet

hehe! JEG ville droppet pastaen og heller flere grønnsaker ;-) Eventuelt bønner (hermetisk) er godt!

På en annen side kommer det ann på om salaten er alene eller til en annen rett.

Skrevet

salaten er alene, eller bruker creme fraiche dressing da...

Tenkter på som et mellom måltid, evt forkost\ kvelds..

Skrevet

MER grønnsaker. Dropp pastaen, maisen og bruk i såfall VELDIG lite ost. I stedet for dressingen du nevner, hell over litt olivenolje i stedet.

Skrevet

Hvor mange personer er den til? Den er veldig kaloririk, og med creme fraiche dressing i tillegg?

Gjest Blondie65
Skrevet

Veldig mye proteiner og veldig lite vitaminer i form av sunne og kalorifattige grønnsaker.

Skrevet

bruker å lage litt, slik vi har noen dager...

Tips til hvordan få den sunnere og slik den blir mettere?

Bønner går dessverre ikke, siden ingen av oss liker smaken på de i det hele...

Gjest Blondie65
Skrevet
bruker å lage litt, slik vi har noen dager...

Tips til hvordan få den sunnere og slik den blir mettere?

Bønner går dessverre ikke, siden ingen av oss liker smaken på de i det hele...

Tomat, agurk, squash, purreløk, rødløk, sjampingjong - dette er det jeg pleier å ha i pastasalat når jeg lager.

Eple kan også være godt i.

Skrevet

Og lett-dressing! Tror de har Creme Fraiche-dressing med 3% fett.

I tillegg til flere grønnsaker, ja. Jeg synes ikke salaten hørtes så ille ut, men ville definitivt hatt mer grønnsaker oppi. Agurk, tomat, løk, paprika, sopp osv. Jo mindre "salat" (altså grønne blad) og jo mer grønnsaker det er i en salat, jo bedre er den synes jeg...

Skrevet

Jeg regner med at du bruker fullkornspasta? Det er i alle fall det sunneste. Selv liker jeg å ha en blanding av linser og kjerner fra Bama i salaten for å gi den litt ekstra smak, dette inneholder også mye proteiner.

Jeg bruker også mer grønnsaker i salaten, tror jeg ville hatt agurk og purreløk i tillegg.

Gjest Anne, Gjest
Skrevet

Denne salaten er det jeg pleier å kalle "Norsk Salat".. Det blir litt vel mye av pastaen og skinken, og litt vel mye fett og kalorier. Den bogstad skinken ville jeg kuttet ut, litt pasta skader ikke, så lenge det er fullkorn/spelt pasta, altså trege karbohydrater. Egg, jo det er jo mye næring i det, men creme fraiche vil bli smør på flesk her. Er så synd at så mange gjør salat som skal være næringsrik, til en kaloribombe, hehe. Lag heller en god vinaigrette.

For eks:

To deler extra virgin olivenolje

En del eple/rødvinseddik

Salt og pepper

Gode grønnsaker er paprika, bønner(det finnes veldig mange typer), avokado, selleri, squash, og andre belgfrukter. Ellers har andre veldig mange gode forslag.

Gjest Anne, Gjest
Skrevet

Ps: Du nevnte at du pleier å ha den i et par/flere dager. Vi bare nevne at grønnsaker og frukt som er kuttet opp mister en del antioksidanter og vitaminer av å ligge en stund, så vet du det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...