Gjest Eir Skrevet 11. januar 2008 #41 Skrevet 11. januar 2008 Mener du at du som voksen får opplest en bok bit for bit av en annen? Synes det høres merkelig ut, jeg.. Hva er så merkelig med det? Jeg og samboeren min pleier å lese høyt for hverandre, og vi synes det er en koselig ting å gjøre. Mye mere givende enn å sitte og se på tv sammen.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #42 Skrevet 11. januar 2008 Hva er så merkelig med det? Jeg og samboeren min pleier å lese høyt for hverandre, og vi synes det er en koselig ting å gjøre. Mye mere givende enn å sitte og se på tv sammen. Når man setter ting opp mot å se på TV blir jo alt givende, da.. Nei, nå skal jeg være seriøs. Jeg ser ikke noe galt i at voksne leser for hverandre. Og i og for seg ikke i at en mor leser for en 14 åring. Men jeg mener følgende: - det finnes langt bedre aktiviteter for en mor og en 14 årign å bedrive sammen (aktiviteter som gjør at man får kontakt med hverandre) - det bør være 14 åringen selv som foreslår det om en barnslig bok skal leses - isfolket er ikke egnet for en mor å lese for en 14 åring
FrizzleSizzle Skrevet 11. januar 2008 #43 Skrevet 11. januar 2008 Høytlesning må da være en glimrende måte å få kontakt med hverandre? Hun er vel forresten 12 år, dattera til TS.
lolita90 Skrevet 11. januar 2008 #44 Skrevet 11. januar 2008 Mener du at du foreslår at de skal gjøre det?? Jøss..! altså... jeg spør ikke om de vil lese for meg, men vil de lese for meg nekter jeg ikke...
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #45 Skrevet 11. januar 2008 Høytlesning må da være en glimrende måte å få kontakt med hverandre? Hun er vel forresten 12 år, dattera til TS. TS Her. Takk for støtte . Ja datteren min er 12 år, og for oss er dette er glimrende måte å ha noe "sammen om". Vi har begynt på "Kabalmysteriet" som falt godt i smak. At noen mener at 14 åringer er for store til å bli lest for, får bli opp til dem, det hadde forøvrig ikke noe med diskusjoene å gjøre. Husker selv at moren min leste for meg, jeg kunne bare lene meg tilbake lukke øynene og "danne meg egene bilder" Helt topp.
Gjest *Mim* Skrevet 11. januar 2008 #46 Skrevet 11. januar 2008 Fint at dere leser sammen! Appelsinpiken av Jostein Gaarder er kjempefin!
Gjest Lilleulv Skrevet 11. januar 2008 #47 Skrevet 11. januar 2008 Tenkte jeg skulle lese litt sammen med jenta mi på 12 år. Lurte på Sagaen om isfolket som jeg selv leste da jeg var i begynnelsen av 20 årene. Noen sa til meg at den ikke passet for en 12 åring, fordi det er ganskel heftige erotiske beskrivelser. Dette husker ikke jeg fra boka. Hva sier dere, er en 12 åring for ung for disse bøkene? GUUD jeg hadde blitt kjempeflau hvis mamma hadde lest sånn type bøker for meg... les heller mio min mio eller brødrene løvehjerte...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå