Gå til innhold

Trening og forkjølelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lille meg_*
Skrevet

Jeg begynner å bli litt småforkjøla. Er ikke syk, men ikke akkurat toppform heller. Er gira på å dra å svømme i morra. Er det en dårlig ide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har som regel for min egen trening at jeg avstår helt fra trening om jeg har feber. Er jeg forkjølet og feberfri så trener jeg, men jeg presser meg ikke til det ytterste.

Om du er i ferd med å bli forkjølet så ville jeg vært forsiktig med å kle seg slik at man fryser når man går ut eventuelt at man blir våt av svette av treningen. Da vil man også lettere kunne fryse om man er ute. Dette kan gjøre at forkjølelsen får overtaket. Men å bade innendørs i oppvarmet rom og god badetemperatur ville jeg ikke vært redd for.

Selv synes jeg det er spesielt deilig med badstu etter trening når jeg er litt forkjølet. Jeg synes at lett trening gir meg energi og jeg føler jeg kan bedre bekjempe sykdommen og blir raskere frisk igjen, men det er mulig at dette bare er innbildning og ikke reelt.

Men dersom du har feber så bør du være på vakt. Da trenger kroppen hvile, varme og jevnlig tilførsel av vann. Trener du da så kan sykdommen slå ut kraftigere enn ellers. Så jeg ville målt temperaturen din om jeg hadde vært deg og holdt meg hjemme om jeg hadde feber. Ellers ville jeg gått på svømming og tatt en lett svømmetur uten å anstrenge meg veldig.

Endret av Paladin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...