Gå til innhold

P-piller med mindre bivirkninger...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg brukte Yasmin i ca 5 år, til jeg sluttet for ett år siden (er nå 24). På mange måter var jeg fornøyd med denne pillen. Både fordi jeg ble helt kvisefri, men også fordi jeg kunne hoppe over mensen. I tillegg er jeg i et forhold, og det er selvfølgelig veldig bra prevensjon.

Bivirkningene er imidlertid mye humørsvingninger og smådepresjoner, samt hyppige migreneanfall. Det året jeg har gått uten p-piller har jeg nesten ikke hatt et eneste migreneanfall, og humøret mitt har vært mye mer stabilt.

Nå ønsker jeg å begynne på p-piller igjen, etter å ha veid for og imot fordeler og ulemper. Men jeg tenkte jeg kunne høre først om noen av dere har hatt liknende erfaringer med Yasmin, og så forsøkt et p-pillemerke som ikke gir disse bivirkningene? Eventuelt om dere har noen andre innspill.

Jeg blir kjempetakknemlig for svar :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble helt hysterisk på yasmin og kutta de fortere enn svint. Siden har jeg brukt cerazette, men beholdt den allerede nedsatte sexlysten på de.

Jeg går nå på p-ringen. Jeg kan si at jeg er mer fornøyd med den, enn andre prevensjonstyper jeg har prøvd.

Men så er det nå en gang slik at p-piller og annen prevensjon funker forskjellig fra kvinne til kvinne, så jeg kan ikke garantere deg noe.

Gjest lissi32
Skrevet

Jeg bruker også ceracette og er kjempefornøyd. Har ikke mensen og migrene i forbindelse med mens er også borte. Har litt humørsvingninger, men dette er drømmen i forhold til Trionetta.

Blødde litt i 3 uker, så var det helt borte.

Skrevet

Takk for svar! Nå har jeg lest litt om pillen, og det ser ut som om det er en svært vanlig bivirkning å få kviser og ha masse småblødninger. Jeg flytter til Asia for å studere om en måneds tid, og derfor vil jeg gjerne ha en pille jeg kan være trygg på og som gjør det sikkert at jeg ikke får mensen/småblødninger i tide og utide. Så da tror jeg ikke jeg tør å begynne på Cerazette :(

Er det noen som har prøvd andre piller som vil anbefale meg noen? :)

Skrevet

Loette er en såkalt lavdosepille så den kan du kanskje lese litt om?

Skrevet

Jeg går også på Yasmin, og har hatt bivirkninger i form av hodepine, nedsatt sexlyst og humørsvingninger. De siste ukene har jeg slitt veldig med depresjon, og det har vært såpass ille at jeg ikke orker så mye mer, og vurderer derfor å slutte med p-piller. Samtidig har jeg ikke spesielt lyst til å bruke kondom nå som jeg er i et fast forhold.

Er det noen former for hormonell prevensjon som ikke har så stor effekt på humøret, f. eks p-ringen eller noe sånt? Kan det evt. hjelpe å bytte pillemerke, eller alle typer pille like ille? Noen erfaringer?

Skrevet

For meg personlig var Yasmin det verste jeg har vært med på! For andre er den en drøm. Jeg er hvertfall mest fornøyd med ringen. Humøret er mye mer stabilt.

Gjest lissi32
Skrevet
Takk for svar! Nå har jeg lest litt om pillen, og det ser ut som om det er en svært vanlig bivirkning å få kviser og ha masse småblødninger. Jeg flytter til Asia for å studere om en måneds tid, og derfor vil jeg gjerne ha en pille jeg kan være trygg på og som gjør det sikkert at jeg ikke får mensen/småblødninger i tide og utide. Så da tror jeg ikke jeg tør å begynne på Cerazette :(

Er det noen som har prøvd andre piller som vil anbefale meg noen? :)

Har ikke hatt en eneste kvise. Jeg har heller ikke hatt så mye blod at man trenger bind engang. Spotting maks 3 uker, så helt borte. De aller fleste som går på Cerazette slipper mensen

Skrevet

Som sunshine sa, så kan du prøve loette... jeg bruker det, og er veldig fornøyd med det...

Skrevet

Jeg gikk på Yasmin og synes det var kjempeskummelt! Var deprimert i et halvt år, og så nedstat sexlyst at det ikke var vits å gå på pillen.. Siden har jeg brukt Trionetta og Cerazette. Begge fungerte utmerket for meg, ingen humørsvingninger og ingen vektøkning. Går nå på Cerazette fordi et familiemedlem har hatt blodpropp og jeg ble anbefalt å begynne på den.

Håper du velger "riktig" for deg - lykke til i Asia!

Skrevet

Jeg bruker Cerazette og er fornøyd, mindre bivirkninger enn med vanlige p-piller som jeg brukte i maaange år. Etter at jeg begynte med Cerazette for snart et år siden, har jeg på en eller annen måte "klarnet opp" psykisk og er kvitt de utallige soppinfeksjonene som jeg hadde minst 8-9 av i året. Nå har jeg ikke tatt en eneste Canestenkur på et år!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...