Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har hørt om dem?

Jeg visst eikke at noe sånt fantes en gang jeg før jeg snakket med en vennine som nå bor på Østlandet.

Traff henne i går og hun var knallbrun.

Spurte om hun hadde solet seg mye og fikk da til svar at hun hadde tatt noen sprøyter som var importert fra Amerika.

Det var ikke godkjent her i Norge sa hun , men mente at det heller ikke var skaldelig. Hun hadde kjøpt en ampull med 20 doser og foreløpig tatt 7 stk.

Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til sånt, og hadde nok ikke trd dette.

Noen som har hørt om dette og kan fortelle litt om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det ikke snakk om noe slikt for noen uker siden? Med rimelig heftig stygge bivirkninger?

Det er kanskje en grunn til at det ikek er godkjent i Norge....

Skrevet

De er ikke godkjent i USA en gang, og man aner ikke hvilke senvirkninger jævelskapen kan gi.

Men den gir blant annet ekstremt kvalme for mange, noe som gjør at man ikke bare blir brun, man blir tynn, også! Hurra! :ironi:

Skrevet

Dette er lov å føre inn i Norge, men ikke å selge.

Skrevet
De er ikke godkjent i USA en gang, og man aner ikke hvilke senvirkninger jævelskapen kan gi.

Men den gir blant annet ekstremt kvalme for mange, noe som gjør at man ikke bare blir brun, man blir tynn, også! Hurra! :ironi:

Venninen min var i alle fall ekstremt brun, men hun sa at bivirkingene kunne være kvalme, noe hun ikke hadde merket.

Det skulle visst stimulere et eller annet hormon sa hun , på lik linje som når vi soler oss, men her slapp jo en selvsagt strålingen.

Skrevet
Dette er lov å føre inn i Norge, men ikke å selge.

Går visst på svartebørsen, hun sa det hadde gått sinnsykt opp i pris, altså stor etterspørsel.

Gjest Pupsilure
Skrevet (endret)

...........

Endret av Pupsilure
Gjest StockDama
Skrevet

Skulle ikke det være veldig skadelig? Var jo ekstremt oppstyr rundt det nylig.

Skrevet
Stoffet heter melanotan. Jeg har flere venner som bruker det. Man må sette det med en tynn sprøyte i magen hver dag.

Tror mine venner har brukt det i ca 4-6 uker. Og man bør ta solarium også. De har opplevd kvalme. Og de har fått veldig mørke, nesten helt sorte føflekker, og mange mange nye. Men de har fått en flott, og selvsagt helt jevn, brunfarge.

Det er fortsatt på forsøksstadiet. Kanskje det er blitt tillatt i usa, det vet jeg ikke. Men jeg tror det blir lov her etterhvert også, men da blir det nok heller et slags implantat eller plaster som skiller ut stoffet i passe mengder, enn å sette sprøyte på seg selv hver dag. Tror jeg da :) Og da skal jeg nok forsøke det. Men nå tør jeg ikke. Og vil absolutt ikke ha de føflekkene!

Setter de ikke for store doser hvis de får så mange og mørke føflekker?

Jeg har forresten ikke prøvd det selv, men leste litt om det for en stund siden.

Skrevet
Skulle ikke det være veldig skadelig? Var jo ekstremt oppstyr rundt det nylig.

Det er vel usikkert enda hvor skadelig det er. Det å sole seg er jo også skadelig, så hva som er verst gjenstår å se.

Etterhvert som flere bruker det, vil det nok også bivirkningene dukke opp.

Skrevet

Vil iallefall anbefale alle å se innlegget fra FBI på NRK som det refereres til over her.

Det er skummelt at folk tør bruke slikt uten å vite om bivirkningene!!

• 5 måneder senere...
Gjest _jippi_
Skrevet

Den eneste grunnen til at jentene fikk kvalme og blå lepper er at de ikke hadde peiling på hvordan det skal brukes. Overdose=blå lepper automatisk:)

Har prøvd dette stoffet en stund nå. Ikke en negativ bivirkning. Bare litt mer kåt:) Les bloggen: http://annmariolsen.blogg.no/1195312292_no...r_prvd_mel.html

Her får de som har tenkt å bruke det en god bruksanvisning for å unngå all drit:) Easy!

Gjest Kaya83
Skrevet

Den bloggen viste tydelig at det er ekstremt mange uintelligente mennesker i Norge..

Jeg for min del ville ALDRI prøvd et slikt stoff - med mindre det var GODKJENT i Norge og at det var kjennskap til bivirkninger.. Bare tanken på at man kan bli pepret med føflekker er skremmende nok, det er så ufattelig stygt..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg visst eikke at noe sånt fantes en gang jeg før jeg snakket med en vennine som nå bor på Østlandet.

Spurte om hun hadde solet seg mye og fikk da til svar at hun hadde tatt noen sprøyter som var importert fra Amerika.

Det var ikke godkjent her i Norge sa hun , men mente at det heller ikke var skaldelig. Hun hadde kjøpt en ampull med 20 doser og foreløpig tatt 7 stk.

hei.

Har hørt litt om de sprøytene ja..

selv er jeg sykepleierstudent - og med mine kunnskaper om hva du faktisk kan påvirke i kroppen av prosesser med den sprøyta og hva du risikerer pga. det - så er de sprøytene noe i alle fall jeg for min egen del skal holde meg langt unna.

for en mange går det fint - i alle fall tilsynelatende (man har jo ingen form for oversikt over senvirkninger)... men en høy prosentandel får nokså umiddelbare bivirkninger, som de vil slite med resten av livet. det er da snakk om hudforandringer, diverse utslett, psoreasis i ulik grad og andre hudsykdommer...som er det vanligste. det er sykdommer som krever dyre salver, legebesøk og mye tid og krefter for å holde i sjakk - og de kan oppstå etter et år... etter to.. (plutselig var det ikke så kult å være brun likevel - fordi du er full av stygt utslett og kløe så du ikke kan kle av deg offentlig om sommeren liksom....)

og en ting til som jeg har sett og syns er litt negativt (smaken er som baken), er at de blir så unaturlig brune. altså selve brunfargen syns jeg ofte har en tendens til å være mindre pen.

jeg vil foreslå at du heller bruker babyolje og annen sololje - gjerne med faktor 2-6 de første timene til du har fått litt grunnlag (evt litt høyere dersom huden din trenger mer for ikke å bli brent) - og så at du er ute i sola mellom kl.12 og 15... evt 11 og 16 - eller bare en time i løpet av de timene hvis du har veldig følsom hud. - da skal jeg love deg at du blir brun! (jeg gjorde det i kun fem dager - og folk trodde jeg hadde vert på ferie utenlands)

det er også mye naturlige kosttilskudd å få kjøpt på helsekostforetning som påvirker pigment-lagings-prosessen i positiv retning... i tillegg til mye forskjellige matvarer (frukt og grønsaker) som også gjør dette.

fuktighetskremer med selvbruningseffekt - (pizBuin)solkrem som reklamerer med å inneholde stoffer som naturlig dobler melaninproduksjonen (pigmentproduksjonen) i huden, samt aftersunlotion med "tan intensifer" funksjoner. en annen ting som også kan hjelpe er å kjøpe deg en god body-scrub, som du bruker med gjevne mellomrom om sommeren for å fjerne helt døde hudceller... og en god bodylotion slik at du også holder huden myk og hjelpe den å beholde fuktigheten.

OG man blir alltid brunere ved sjøen - lyset blir reflektert mer.

Skrevet

Melanotan, som gir brunfargen, er et hormon. Et hormon har sjelden kun én effekt i kroppen, og med tanke på at dette er et veldig nytt preparat, vet man lite om langtidseffektene av dette. Bare det ville gjort meg veldig skeptisk til å sprøyte det inn i kroppen min. Det er vist korttidseffekter som øket sexlyst og undertrykt sultfølelse, som jo kan virke forlokkende på mange i tillegg til brunfargen, men sannsynligvis har det andre effekter også.

Det du bør være klar over hvis du velger å prøve ut melanotan, er at dette ikke er godkjent som legemiddel i Norge ennå, selv om det klassifiseres som et legemiddel. Dermed risikerer du i verste fall å stå uten rettigheter hvis du skulle få alvorlige bivirkninger av det. Du gjør det altså på eget ansvar.

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
hei.

Har hørt litt om de sprøytene ja..

selv er jeg sykepleierstudent - og med mine kunnskaper om hva du faktisk kan påvirke i kroppen av prosesser med den sprøyta og hva du risikerer pga. det - så er de sprøytene noe i alle fall jeg for min egen del skal holde meg langt unna.

for en mange går det fint - i alle fall tilsynelatende (man har jo ingen form for oversikt over senvirkninger)... men en høy prosentandel får nokså umiddelbare bivirkninger, som de vil slite med resten av livet. det er da snakk om hudforandringer, diverse utslett, psoreasis i ulik grad og andre hudsykdommer...som er det vanligste. det er sykdommer som krever dyre salver, legebesøk og mye tid og krefter for å holde i sjakk - og de kan oppstå etter et år... etter to.. (plutselig var det ikke så kult å være brun likevel - fordi du er full av stygt utslett og kløe så du ikke kan kle av deg offentlig om sommeren liksom....)

og en ting til som jeg har sett og syns er litt negativt (smaken er som baken), er at de blir så unaturlig brune. altså selve brunfargen syns jeg ofte har en tendens til å være mindre pen.

jeg vil foreslå at du heller bruker babyolje og annen sololje - gjerne med faktor 2-6 de første timene til du har fått litt grunnlag (evt litt høyere dersom huden din trenger mer for ikke å bli brent) - og så at du er ute i sola mellom kl.12 og 15... evt 11 og 16 - eller bare en time i løpet av de timene hvis du har veldig følsom hud. - da skal jeg love deg at du blir brun! (jeg gjorde det i kun fem dager - og folk trodde jeg hadde vert på ferie utenlands)

det er også mye naturlige kosttilskudd å få kjøpt på helsekostforetning som påvirker pigment-lagings-prosessen i positiv retning... i tillegg til mye forskjellige matvarer (frukt og grønsaker) som også gjør dette.

fuktighetskremer med selvbruningseffekt - (pizBuin)solkrem som reklamerer med å inneholde stoffer som naturlig dobler melaninproduksjonen (pigmentproduksjonen) i huden, samt aftersunlotion med "tan intensifer" funksjoner. en annen ting som også kan hjelpe er å kjøpe deg en god body-scrub, som du bruker med gjevne mellomrom om sommeren for å fjerne helt døde hudceller... og en god bodylotion slik at du også holder huden myk og hjelpe den å beholde fuktigheten.

OG man blir alltid brunere ved sjøen - lyset blir reflektert mer.

Hva om man prøver alle disse tingene uten å oppnå særlig brunfarge da?

Gjest Fysiologi
Skrevet

Ja. Dette er et kunstig hormon som sprøytes inn i kroppen. Det er et hormon som endrer en del av kroppens funksjoner.

Dette middelet er FARLIG! Man bør ikke bruke det.

Skrevet
Den eneste grunnen til at jentene fikk kvalme og blå lepper er at de ikke hadde peiling på hvordan det skal brukes. Overdose=blå lepper automatisk:)

Har prøvd dette stoffet en stund nå. Ikke en negativ bivirkning. Bare litt mer kåt:) Les bloggen: http://annmariolsen.blogg.no/1195312292_no...r_prvd_mel.html

Her får de som har tenkt å bruke det en god bruksanvisning for å unngå all drit:) Easy!

Jeg lurer på hvordan i all verden du vet at det ikke er noen negative virkninger? Hva kan det ha gjort med kroppen din om ett år? Fem? Ti?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...