Gå til innhold

så vanskelig å finne leilighet


milla-mor

Anbefalte innlegg

jeg har slitt en god stund med å finne leilighet. straks jeg avslører at jeg er alenemor, blir jeg fullstendig uaktuell...

men nå har jeg funnet en jeg virkelig veldig gjerne vil leie, og som er billigere enn jeg turte å håpe på, men... men! det står tydelig i annonsen at den passer best for enslige, eller par uten barn. kan jeg dra på visningen likevel, eller blir det bare rart...? de har jo på en måte allerede avvist meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤bella¤

Det står "passer best". Det vil ikke si at den ikke passer i det hele tatt for deg og dine barn.

Jeg hadde dratt på visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også alene med ett barn, kjøpte meg en leilighet..

Mye stygge mennesker med fordommer der ute..HUSK at det gjenspeiler uvitenhet og usikkerhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har slitt en god stund med å finne leilighet. straks jeg avslører at jeg er alenemor, blir jeg fullstendig uaktuell...

men nå har jeg funnet en jeg virkelig veldig gjerne vil leie, og som er billigere enn jeg turte å håpe på, men... men! det står tydelig i annonsen at den passer best for enslige, eller par uten barn. kan jeg dra på visningen likevel, eller blir det bare rart...? de har jo på en måte allerede avvist meg.

Det var enartikkel i Vg igår om dette. var en alenemor som fikk avslag når huseier hørte at det var barn inn i bildet. Tja, huseier kan velge hvem man vil.

Så spørs det på huset...Har du en bygård med flere leiligheter som eier ike bor i selv, så blir det annerledes. Hadde jeg hatt hus med en ekstra leilighet til utleie, så hadde jeg valgt bort mor med to barn. Grunnen? Unger er flyttet ut....det er stille og rolig. Slik er det i resten av veien. Jeg orker rett og slett ikke småbarn i huset lenger.

jeg er glad i barn, men det holder ikke ved utleie.

Ps) det eg reagerte mest på var at en enslig mor har råd til å betale opp til 11000 i mnd i husleie.........Noe arbfolk kan drømme om Hun ville sikre stabilitet til barna og ville fortsette å bo på Frogner,,,,sier meg mye det ja....

Hadde hun valgt å flytte fra Frogner, så er jeg sikker på at hun ikke hadde hatt problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår virkelig ikke hvilke grunner folk har for ikke å ønske å leie ut til single mødre med barn?

Hva er årsaken til det?

Jeg ville ikke avfeid noen med barn bare av den grunn...

Tåpeli!

Håper dere finner noe, og ja, jeg ville gått på de visningene selv om det står passer best for osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enartikkel i Vg igår om dette. var en alenemor som fikk avslag når huseier hørte at det var barn inn i bildet. Tja, huseier kan velge hvem man vil.

Så spørs det på huset...Har du en bygård med flere leiligheter som eier ike bor i selv, så blir det annerledes. Hadde jeg hatt hus med en ekstra leilighet til utleie, så hadde jeg valgt bort mor med to barn. Grunnen? Unger er flyttet ut....det er stille og rolig. Slik er det i resten av veien. Jeg orker rett og slett ikke småbarn i huset lenger.

jeg er glad i barn, men det holder ikke ved utleie.

Ps) det eg reagerte mest på var at en enslig mor har råd til å betale opp til 11000 i mnd i husleie.........Noe arbfolk kan drømme om Hun ville sikre stabilitet til barna og ville fortsette å bo på Frogner,,,,sier meg mye det ja....

Hadde hun valgt å flytte fra Frogner, så er jeg sikker på at hun ikke hadde hatt problemer

Mye fordommer du. Det er veldig viktig å sikre barn gode oppvekstvillkår ogå med tanke på nettverk rundt barnet. Synes dette høres ut som en ansvarlig mamma;) Jeg er alene med ett barn og kan fint håndtere så mye penger hver måned? Hvordan? jeg jobber 100 prosent- og mottar ikke annet enn ekstra barnetrygd- så hvorfor skal ikke en "arbfolk" som du kaller det kunne klare det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår virkelig ikke hvilke grunner folk har for ikke å ønske å leie ut til single mødre med barn?

Hva er årsaken til det?

Jeg ville ikke avfeid noen med barn bare av den grunn...

Tåpeli!

Håper dere finner noe, og ja, jeg ville gått på de visningene selv om det står passer best for osv..

Jeg vil ikke leie ut til folk med barn, enten det nå er til en enslig forelder eller et par.

Det er fordi jeg har erfart at det blir en god del bråk med barn. Foreldrene opplever det kanskje ikke som bråk selv, men for meg som ikke liker barn noe særlig og heller ikke er vant til å ha barn rundt meg så er det bråk. Unger som løper hylende og leende rundt omkring synes kanskje foreldrene er søtt: jeg synes det er bråk. En annen ting er at unger har en tendens til å forårsake slitasje på møbler (tegne på veggene, leke med ting som herper parketten, osv). Dette er ikke fordommer, dette er erfaring.

Jeg er også klar på at jeg ikke vil ha festende studenter og ungdommer i hus. Jeg leier kun ut til rolige folk som ikke har voldsomme fester hver bidige helg. Et par ganger i året er helt greit, men ikke hver uke.

Jeg sier også nei til hunder og katter/dyr med klør som herper parketten.

Folk som selv har barn i hus er gjerne mer tilbøyelig til å leie ut til andre med barn, ettersom de gjerne er vant til at det er så mye barnelyder omkring at de ikke reagerer på litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også alene med ett barn, kjøpte meg en leilighet..

Mye stygge mennesker med fordommer der ute..HUSK at det gjenspeiler uvitenhet og usikkerhet..

Flytt sammen med OP, da vel?

Da får jo barna noen å vokse opp med og. Eller er ikke kollektiv noe godt alternativ om man har barn? Krever en viss filtrering av evt. bopartner kanskje. Men så får man som regel større plass, så det er flere sider av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Dette har aldri jeg opplevd,tvert imot har jeg fått leie fordi jeg har barn -og raskt har jeg fått de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg anbefaler deg å rykke inn annonse selv. Skriv at du er enslig mor med barn og hva du jakter på. Kanskje du får napp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Ja, nå så jeg at du hadde kjøpt deg leilighet, sorry.

Men idéen er god?

Mye som skal stemme når man flytter sammen med andre mennesker. Det er en grunn til at jeg bor alene;)

Lykke til trådsstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å rykke inn annonse selv. Skriv at du er enslig mor med barn og hva du jakter på. Kanskje du får napp?

Jepp, det er måten å få seg leilighet på. Leiemarkedet er ingen dans på roser for enslige/par uten barn, heller, og før jeg kjøpte, hadde jeg stor suksess med å rykke inn annonse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ser at de fleste som legger ut en slik annonse, har med bilde av seg selv. jeg vil ikke legge bilder av ungen min på nettet, men kanskje dette er et tilfelle hvor det er lurt? for at folk skal danne seg et inntrykk av oss, liksom, og ikke bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke lagt ved bilde verken av meg selv, barna eller bikkja mi for den saks skyld. Nå er det noen år siden jeg hadde annonse inne, men da brukte jeg lokalavisa der jeg bodde, og fikk i løpet av ei ukes tid tilbud om å komme og se på flere leiligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse Facebooktider legger jo folk ut bilder av sine barn på finn.no for å søke etter dagmamma...

Så hvorfor ikke legge ut fargebilder av deg og barnet/barna i lokalavisen og på finn.no så får dere sikkert masse svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg ser at de fleste som legger ut en slik annonse, har med bilde av seg selv. jeg vil ikke legge bilder av ungen min på nettet, men kanskje dette er et tilfelle hvor det er lurt? for at folk skal danne seg et inntkk av oss, liksom, og ikke bare meg?

Hmm, visste ikke at dette var et så stort og omfattende problem. Ville da satset på å legge inn en annonse i stedet for å bruke tid på å lete for så å få avslag. Evt. så kan du ringe og spørre om leiligheten er forbeholdt single mennesker, da sparer du litt tid og frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... får finne et koselig bilde og prøve, da.

har prøvd med annonse på finn før (før jeg fikk barn), og da fikk jeg ingen svar før jeg la ut bilde. dessverre var svarene av typen "er du en slem pike...? :sjarmor: "... og da var det på ingen måte snakk om et utfordrende bilde. guri, jeg er skeptisk til det der, altså... har jo bilde her, men føler meg relativt trygg på at ingen på kg gidder å slenge med leppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
jeg ser at de fleste som legger ut en slik annonse, har med bilde av seg selv. jeg vil ikke legge bilder av ungen min på nettet, men kanskje dette er et tilfelle hvor det er lurt? for at folk skal danne seg et inntrykk av oss, liksom, og ikke bare meg?

Hæ? Det er det rareste jeg har hørt. Hvorfor i denne verden skal du ha bilde av deg selv i en boligannonse?

Uff for en verden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Det er det rareste jeg har hørt. Hvorfor i denne verden skal du ha bilde av deg selv i en boligannonse?

Uff for en verden ...

ja, sant? helt idiotisk... men det er jo de annonsene med bilde som legges merke til. som sagt, så fikk jeg ingen svar på min forrige før jeg la ut bilde. og dèt er en del år siden. folk er myyye verre nå... usj. er vel bare et tidsspørsmål før man må stille i undertøyet for å få noe napp på leiemarkedet. og da står jeg klar! med beige bestemor-truser langt oppunder armene! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...