Gjest Smart'n Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 visste du at; kattunger ikke er helt avvent fra moren før de nermer seg 12-13 ukers alderen!? mage tror og mener at kattunger er helt ferdig avvent fra moren sin når de er 8 uker, men dette er veldig feil. det er i den alderen kattene slutter å die moren, men hele avvenningsprossesen fra de slutter å die tar ofte 4-6 uker! vh Smart'n
spezitas Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 (endret) Det er i denne fasen kattemora lærer katten å være katt. Mange tror at kattemor avviser ungene ved å bite dem eller løpe bort fra dem, men ofte er det en del av læringsprosessen. Jeg har selv hatt kattunger, og det er utrolig interessant å observere hvordan kattemor lærer opp sine søte små! Jeg sier også vær så snill å ikke ta imot kattunger under 12 uker- da er du selv med på å godta at kattunger blir tatt i fra mor for tidlig. På denne måten blir vi aldri kvitt problemet vi sliter med. Endret 5. januar 2008 av spezitas
NovaFlare Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Ja, selvsagt visste jeg det, alle som undersøker og leser om katter før de skaffer seg det, vet dette. Men dessverre gjør jo ikke alle det :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå