Gå til innhold

Rødvins tenner


janne84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En lur ting kan være å pusse og rense tennene veldig godt FØR man drikker rødvin, ellers er det jo enkelte viner som gir så mye farve at ikke noe hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen råd, anna enn det eg sjølv gjer: Tar med tannkost på alle rødvinsfester, og drikk aldri rødvin ute på byen. Men eg får ekstremt fort og ekstremt sterk blåfarge på både tenner og lepper av raud vin, dessverre... (og det som er så godt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

hva med å smøre et tynt lag vaselin på de tennene som synes best i munnen (fortenner f.eks)? det må da funke..?

evt. går det kanskje an å gurgle olivenolje eller soyaolje for å danne et beskyttende belegg på tennene før rødvinsdrikkingen?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kun rødvin (blant alkoholalternativ) og ønsker ikke misfargede tenner.

Derfor bruker jeg alltid tykke sugerør og drikke sakte, på byen og på vorspiel/eller i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette med rødvinsfarge på tenner, lepper og tunge veldig individuelt? For jeg drikker mye rødvin, men får bare helt svak misfarging, om noen. Samtidig kan det sitte andre og drikke av samme flaske som blir helt blå.

Men har ikke noe råd til deg, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var mange morsomme svar - er da klar over at rødvin ikke har tenner :fnise:

Tror nok der er individuelt om man får misfargede tenner eller ei.. Jeg havner dessverre i den gruppa som får misfarging både på tenner og lepper!! Har med meg tannkost, men går dessverre ikke an å pusse det vekk...

Har faktisk aldri prøvd med sugerør når det gjeld rødvin, men skal prøve det neste gang....

Ha ei fin fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...