Gjest vimselot Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Hva er meta amf. og hva gjør det med hodet (jeg har brukt amf. og vet og har sett hva det gjør). Men meta-amf, hva er det
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Har ingen personlig erfaring, men har sett utallige program om stoffet, bl a på dr.Phil og Oprahshow. Må si jeg blir skremt når jeg ser det, og ser hvordan folka blir. Rett og slett blåst i huet, hjernecellene blir ødelagt på null komma niks. Det er visst veldig avhengighetsskapende, mer enn de fleste andre dop, tror jeg. Vet ikke hvor utbredt det er i Norge, men i USA er det overalt iom at det er så lett å lage; på bygda og i byene. Skremmende. Så dette må du holde deg langt unna, Vimselot. Vet du forresten om det er mye av det i Norge?
Gjest ? Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Er ikke metaamfetamin et legemiddel mot ADHD??
Gjest Stjernedryss Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Er ikke metaamfetamin et legemiddel mot ADHD?? I veldig små doser er det nok det ja.
Gjest Bond Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Hvis du kan lese engelsk, da en liten søk på google med "Methamphetamine" eller "meth" skulle gi mange svar? Kanskje som et sted å starte å lese.. ?
Furstina Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Hvis du kan lese engelsk, da en liten søk på google med "Methamphetamine" eller "meth" skulle gi mange svar? Kanskje som et sted å starte å lese.. ? Några korta utdrag från det: Methamphetamine is a very addictive stimulant drug that activates certain systems in the brain. It is chemically related to amphetamine but, at comparable doses, the effects of methamphetamine are much more potent, longer lasting, and more harmful to the central nervous system (CNS). och Abusers may become addicted quickly, needing higher doses and more often. Kort sagt en kemisk substans som liknar amfetamin men är starkare, skadligare och mer beroendeframkallande än amfetamin.
Gjest rikkerikke Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Er ikke metaamfetamin et legemiddel mot ADHD?? Så vidt jeg vet, så er ikke metaamfetamin legemiddel mot ADHD, selv ikke i små doser. Ritalin og Steria er de mest brukte legemidlene som brukes i behandlingen så vidt jeg husker i farten. Metaamfetamin er ikke så utbredt som amfetamin i Norge enda, men fagmiljøene mener at det er på vei hit også.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Virkestoffet i ritalin er overhodet ikke metaamfetamin. Virkestoffet i ritalin er Methylphenidat. hydrochlorid. Det er heller IKKE det samme som "gateamfetamin". Det finnes flere hundreamfetaminforbindelser og amfetaminlignende stoffer info
Gjest Eir Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Meta-amfetamin virker på samme måte som vanlig amefetamin, men er kraftigere, så man trenger mindre doser. Men det gjør ikke noe annet med hodet enn en kraftig dose vanlig amfetamin. I Norge blir meta-amfetamin ofte brukt om vanlig amfetamin av god kvalitet, så det er veldig sjelden at det er ordentlig meta-amfetamin min får kjøpt. I forhold til ADHD er amfetamin og ritalin begge brukt mot dette, og virkningen er veldig lik, selv om det er to ulike stoffer.
Gjest Elfrida Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 INfo om metamfetamin fra Folkehelsa: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...:1:5647:4:::0:0 og i pasienthåndboka.no http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=23125
Gjest Alma. Skrevet 11. september 2010 #11 Skrevet 11. september 2010 Er ikke metaamfetamin et legemiddel mot ADHD?? Hvis man har ADHD, saa virker metaamfetaminen ikke som den skal, den goer en roligere hvis man har ADHD.. Dvs. dem uden ADHD, faar rigtig meget energi, og kommer op og koere.. Hvis man taget for meget, som normalt altid sker, man starter altid med lidt, og saa tager man mere og mere .. Man bliver helt syg i hovdet, nogle kommer faktisk rigtig galt afsted, hvor de hopper ud af en koerende bil fordi deres hjerne tror den flyver, el. hvor en person skaere fingerne af paa sig selv, hvor man ikke maerker nogle smerte. Har selv taget Amfetamin, og havde paa et tidspunkt taget for meget, og begyndte og bide mine finger, og i munden med taenderne bed jeg meget koed af indefra, hullet blev saa stort. dagen efter var hele min kind haevet RIGTIG meget, og mine underlaebe var helt haevet kunne naesten ikke snakke.. God raad til jer - HOLD JER FRA DET HER!
Gjest Alma. Skrevet 11. september 2010 #12 Skrevet 11. september 2010 Hva er meta amf. og hva gjør det med hodet (jeg har brukt amf. og vet og har sett hva det gjør). Men meta-amf, hva er det Det er naeste det samme, forskellen er bare at metaamfetamin er dyre end amfetamin selv. og metaamfetaminen er starkt stof..
Gjest gjest Skrevet 11. september 2010 #13 Skrevet 11. september 2010 Behandlingen for å komme seg ut av avhengighetsforholdet til metaamfetamin er svært langvarig, resurskrevene og med høy tilbakefallsprosent. Vanedannelsen er forholdsvis langsom og snikende. De psykologiske, korporativ, kriminologiske og sosiale konsekvensene av avhengighet er store. Missbrukere er sterkt overrepresentert i amerikanske fengsler sammenlignet med andre typer rusmissbrukere. behandlingsinstitusjoner for psykiske lidelser i USA merker også en urovekkende tilstrømning av pasienter med skader som følge av metaamfetaminmissbruk. Alt i alt et ekstremt ødeleggende narkotisk stoff som ikke bare skader missbrukeren, men er svært nedbrytende for den familie, det sosialt nettverk og det lokalsamfunn missbrukeren tilhører. Styggedom helt enkelt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå