Suzy Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Arr er vel i utgangspunktet ikke pene, men hvordan skal man behandle huden sin for å unngå at det blir stygge arr og sørge for at det gror bra? Jeg har noen operasjonsarr som er ganske ferske, så jeg har lyst til å behandle dem maks bra fra start for å unngå skjemmende arrdannelse. Er det lurt med fet krem? Er det noen som er bedre enn annen krem? Er det farlig å peele? Osv, osv...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Unngå i allefall all sol i 1 år etter operasjonen. Enten ved å dekke dem til eller å bruke sunblock på dem.
Suzy Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 Ja det skal jeg såklart (de er ikke noe sted som det er veldig naturlig å sole dem hardt uansett )
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 vit E + zink skal jo også gjøre at sår gror bedre.
Suzy Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2008 vit E + zink skal jo også gjøre at sår gror bedre. Aha! *noterer*
Gjest StoreSky Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Ikke røyk! Spis sunt og drikk masse vann - gjør hude elastisk og gror bedre.
ufin Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Arr er vel i utgangspunktet ikke pene, men hvordan skal man behandle huden sin for å unngå at det blir stygge arr og sørge for at det gror bra? Jeg har noen operasjonsarr som er ganske ferske, så jeg har lyst til å behandle dem maks bra fra start for å unngå skjemmende arrdannelse. Er det lurt med fet krem? Er det noen som er bedre enn annen krem? Er det farlig å peele? Osv, osv... hemoroidekrem funker.. men ikke smør det på når såret er ferskt.. begynn med det når du har fått en fin hard skorpe på såret..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 hemoroidekrem funker.. men ikke smør det på når såret er ferskt.. begynn med det når du har fått en fin hard skorpe på såret.. STAY AWAY FROM IT!! Hemoridekrem gjør at blodårene trekker seg sammen. Dette hinder faktisk at såret får grodd skikkelig!!! Så hold deg unna dette!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Jeg ble anbefalt av sykehuset å gå med papirbasert plastertape på arret i et halvt års tid, for å beskytte det mot eventuell sol og for at det skulle bli mest mulig flatt (mener jeg de sa). Nå spørs det kanskje hvor arret sitter, mitt er på armen. Sånn plastertape får man i hudfarge slik at det syns litt mindre.
Suzy Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2008 Svarer på eget tema her - fant en gelkrem på apoteket som heter Kelo-Cote og den fungerer jammen veldig bra. Anbefales! Den koster litt, men er sinnsykt drøy i bruk og arrene mine har allerede blitt glattere og penere.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Det finnes spesielle silikongelplastre som skal minske arrdannelse. Spørre på apoteket?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå