Gå til innhold

Alkohol kontra ikke alkohol

Fremhevede innlegg

Gjest =tentacle=
Skrevet
Gjør du deg noen tanker (Linda er barnløs og i "rett" alder) om hvorfor hun ikke drikker, spør du rett ut om hun er gravid eller planlegger det? Eller er det slik at du ikke legger merke til det.

Ja, vil med en gang tenke på muligheten for graviditet, men jeg synes det er deres privilegium å bestemme når og hvordan en eventuell nyhet skal fortelles.

Ingen i min omgangskrets er så "slitne" at de ikke smaker noe som helst på en fest eller til en middag, om de ikke skal kjøre. Kun to ganger har antibiotikaunnskyldningen blitt tatt, og den ene gangen var av meg, og den andre av en vi alle visste var syk. Jeg følger jo ikke med på glassene, men når vin deles så merker man om noen takker nei.

Kun avholdsfolk i gjengen drikker bare te til osten når vi har ost og vin, f.eks. De som drikker alkohol, smaker ved enhver passende anledning, ingen periodetørrlegger seg uten grunn ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd mange ganger at det stilles spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker. Jeg er ikke anti alkohol, men liker ikke øl og vin og har ikke følt behov for å bruke alkohol for å komme i stemning. Har vel kanskje kjent virkning av alkohol 1-2 ganger.

Når jeg drikker er det fordi jeg er tørst, eller fordi det er en GOD drikk. Jeg liker strawberry daiquiri fordi jeg elsker jordbær. Men bruker veldig lite sprit i min.

Ellers kan jeg ta et glass av enkelte likører, men bruker da en kveld på å kose meg med smaken.

I enkelte sammenhenger har presset vært ganske stort, og en gang gikk det en liten djevel i meg. Jeg kjøpte juice med sprite, grenadin og kirsebær, og sa det var en Singapore sling. Drakk vel 4 glass den kvelden. I ettertid har jeg fått høre "Jeg husker den gangen du drakk, da var du så mye mer folkelig" Yeah, right...

Tror det er mange som blir nervøse av å være sammen med noen som er edru, særlig hvis de svelger litt godt unna selv....

Skrevet

Jeg drikker ikke, og jeg må som regel forklare hvorfor. Ikke alltid, men som regel. Når de har fått en forklaring er det faktisk mange som synes det er kjempebra og beundrigsverdig.

Men kommer vel an på hva slags miljø man er i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...