Gå til innhold

Hvordan skal jeg spise?

Fremhevede innlegg

Gjest valkepus
Skrevet

Skal jeg spise 5 måltider om dagen? La oss si jeg står opp halv 10, spiser frokost 10, neste måltid,13.00,16.00,19.00....? bør jeg ha mellomåltid i mellom hver 3time? isåfall hva skal jeg spise da og hvor mye? og når det gjelder måltidene; 1 eller 2 knekkebrød? og middag; hvor mye gr kjøtt og hvor mye grønnsaker,salat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du står opp halv ti, regner jeg med du er oppe til rundt midnatt? Isåfall ville jeg spist det siste måltidet litt senere enn kl 19, kanskje senest kl 21. Så slipper du å risikere å bli sulten når du skal sove. Mellommåltider er greit hvis du føler at du trenger det, men hvis du spiser såpass ofte som hver tredje time, bør de være små. Frukt f.eks er fint.

Selv prøver jeg å spise et ordentlig måltid hver fjerde time, og så et mellommåltid i mellom. Synes egentlig det holder med fire måltider om dagen.

Til middag prøver jeg å følge denne "oppskriften": 1/4 av tallerkenen med kjøtt (proteiner), 1/4 med ris eller pasta (karbohydrater), og 1/2 med grønnsaker/salat.

Skrevet

Frokost:

2 knekkebrød med magert pålegg

Lunsj:

3 knekkbrød med magert pålegg

Formiddag:

Salat med kylling evt. havregrøt e.l

Middag:

En kyllingfilet/en edelgrisfilet/et stykke fisk med masse salat

Kvelds:

2 knekkbrød med magert pålegg

Kvelds 2:

Havregrøt eller knekkebrød

Dette er en fin start for å få igang kroppen. I knekkebrødene er det masse fiber som hjelper tarmene å komme igang med å rense ut slammet. Som mellommåltider her kan en hånfull nøtter eller frukt være fine alternativer...

Drikk masse vann og te i løpet av dagen, og minst et stort glass vann til hvert måltid.

Anbefaler deg å spise sinktabeletter, da dette demper søtsuget og apetitten...

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...