Gå til innhold

Tenner han ikke på meg?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Jeg har vært sammen med samboeren min i åtte år. I begynnelsen hadde vi sex et par ganger i uka, nå går det gjerne en måned mellom hver gang.

Han har aldri vært spesiellt interessert i å leke, forteller meg aldri om fantasiene sine (sier han ikke har noen) og har aldri spurt etter mine. De få gangene vi har utfoldet oss i noen særlig grad, og da snakker jeg i grunn kun om å ha sex andre steder enn i senga, er det jeg som har tatt initiativet, og han er bare med på "leken" når vi har vært på byen eller noe.

Han får orgasme nittisju prosent av gangene vi har sex, og han har ikke ereksjonsproblemer, ei heller tar det tid før han kommer.

Vi har ikke hatt sex nå siden begynnelsen av desember.

I kveld sendte jeg ungene på trening, dusjet, og la meg naken på sengen, der jeg fortsatt lå da han kom hjem fra jobben. Jeg holdt på å smøre meg inn med bodylotion da han kom inn på rommet. Han sa hei, la seg ved siden av meg og spurte hvor ungene var. Jeg sa de var på trening (altså hadde vi huset for oss selv, noe som er svært sjelden) og da sa at han skulle gå og gjøre noe jobbrelaterte pc-greier. Og han gikk, etter å ha strøket meg over magen og sagt at jeg var vakker der jeg lå...

WTF?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men det er jeg glad for å høre, at det er flere som har det sånn mener jeg.

Jeg føler meg stygg og uattraktiv som nøkken selv, jo...

Skrevet

WTF!

Sier nå jeg og,tydligere innvitasjon kan man vel ikke få :kjefte:

Fyren må jo ha seriøse problemer,synes du bør ta dette opp med han,forklare at det faktisk var en invitasjon og be han forklare hvorfor han ikke kjøpte den.

Herregud!

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Nei det kan du si.....

har noen noe tips her?

Jeg føler liksom at jeg ikke orker være tydeligere heller, det er så innmari ydmykende...

Gjest Shelob
Skrevet

Dette er som meg og min eks før det ble slutt. Vi var sammen i 10-11 åe og hadde sex 4-5 ganger i uka de første 5 årene, etter det gikk det sakte ned mot 1 gang i mnd og helt til zip zero.

Det endte med at han til slutt var utro. (Jeg hærtes på slutten ikke at han tok på meg en gang.) Og det ble en strålende anledning til å gjøre det slutt og jeg har ikke angret.

Hvis du er glad i han og vil beholde han, gjør noe. Hvis ikke - finn ut om dere skal fortsette å være sammen. Greit å få det avsluttet uten utroskap og skrik og krangel.

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Jeg elsker han og vil mer enn mye beholde han.

Men dette plager vettet av meg. Jeg føler meg usikker, jeg tviler på at han har lyst på meg, at han elsker meg, selvom han sier han elsker meg.

Gjør noe, sier du.

hva da?

Skrevet
Jeg elsker han og vil mer enn mye beholde han.

Men dette plager vettet av meg. Jeg føler meg usikker, jeg tviler på at han har lyst på meg, at han elsker meg, selvom han sier han elsker meg.

Gjør noe, sier du.

hva da?

Snakk med ham om problemet

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Tro meg, det har jeg forsøkt mange mange ganger. Han sier han har det bra seksuellt, og ser ikke problemet mitt i det hele tatt

Gjest Shelob
Skrevet

Jeg ville sagt fra. Akkurat som det er. At du har lyst på han (HVIS DU HAR DET..?) og at du tror han ikke har lyst på deg pga oppførselen hans den siste tiden.

Kanskje kan han forklare, kanskje er det andre grunner? Kan han være deprimert, ha ereksjonsproblemer, ha en annen, etc. etc.

Uansett bør du vurdere hvilke svar du kan "risikere" å få om du kan takle det.

Dette passer meg, men det er jo ikke sikkert det passer for deg (og kjæresten din), kanskje kommuniserer dere på en helt annen måte.

Alle "tomrom" som gir grobunn for misforståelser og feil energibruk må elimineres etter min mening. Waste of time.

Lett for meg å si nå, jeg satt i 5-6 år av mine beste år (26 - 32) og håpet at "ting skulle endre seg" - "at det skulle bli bedre" blah-blah... Nå i min etterpåklokskap ser jeg at jeg kunne ditcha han da jeg var 26. Men det er ikke lett å se klart når det gjelder.

Uansett, dette er MIN opplevelse, jeg holder det fullt mulig at din situasjon er helt annerledes. :)

Gjest Shelob
Skrevet
Tro meg, det har jeg forsøkt mange mange ganger. Han sier han har det bra seksuellt, og ser ikke problemet mitt i det hele tatt

Men hvis han har det bra seksuelt - har han kanskje ikke så sterk sexdrive? Har han alltid vært litt daff?

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Tusen takk for at du gidder å bruke tid på meg :D

Desverre har jeg allerede gjort alt dette. Dette er ikke noe nytt problem, langt ifra. Det har bare blitt verre og verre. Han lover å vise meg at han har lyst, men det skjer aldri noem og periodene mellom hver gang vi snakker om det (dvs hver gang jeg tar det opp) blir kortere og kortere, fordi jeg har brukt opp all min tålmodighet.

Jeg ser det slik at jeg vil heller leve med han og sex ti ganger i året, enn uten han, men da vil jeg vite at det er sånn det skal være. Sånn som det er nå, føler jeg at han sier han elsker meg og har lyst på meg, men det skjer aldri noe, og det frustrerer meg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
Men hvis han har det bra seksuelt - har han kanskje ikke så sterk sexdrive? Har han alltid vært litt daff?

Nei i begynnelsen var det helt annerledes! Jeg mener, han har aldri vært den som vil prøve alle mulige ting, det gikk for eksempel seks år før han innrømte at han hadde en favorittstilling, og enda ett år før han selv tok initiativet til denne stillingen, men vi hadde iallefall sex hver eneste uke før.

Skrevet
Tusen takk for at du gidder å bruke tid på meg :D

Desverre har jeg allerede gjort alt dette. Dette er ikke noe nytt problem, langt ifra. Det har bare blitt verre og verre. Han lover å vise meg at han har lyst, men det skjer aldri noem og periodene mellom hver gang vi snakker om det (dvs hver gang jeg tar det opp) blir kortere og kortere, fordi jeg har brukt opp all min tålmodighet.

Jeg ser det slik at jeg vil heller leve med han og sex ti ganger i året, enn uten han, men da vil jeg vite at det er sånn det skal være. Sånn som det er nå, føler jeg at han sier han elsker meg og har lyst på meg, men det skjer aldri noe, og det frustrerer meg

Klarer du tanken på og bare ha sex ca 10 ganger i året :tristbla:

Sex er en så viktig del av forholdet at det hadde ikke jeg klart,funker ikke sex er det nesten garantert at andre ting begynner og skarante og.

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
Klarer du tanken på og bare ha sex ca 10 ganger i året :tristbla:

Sex er en så viktig del av forholdet at det hadde ikke jeg klart,funker ikke sex er det nesten garantert at andre ting begynner og skarante og.

Men jeg vil ikke ha noen annen, jo!

Så klart jeg ønsker meg et litt mer (ok mye mer da) spenstig sexliv, men jeg vil heller ha litt fra han enn mye fra en annen.

Så what to do?

Gjest Shelob
Skrevet
Men jeg vil ikke ha noen annen, jo!

Så klart jeg ønsker meg et litt mer (ok mye mer da) spenstig sexliv, men jeg vil heller ha litt fra han enn mye fra en annen.

Så what to do?

Det høres ut som om gutten din ikke har så sterke behov rett og slett. Hva med annen kos? Er dere "kjærestete" ellers, eller er det bare når dere skal ha sex en gang i blant?

Uff jeg får virkelig vondt av han. Han er helt sikker klar over at han ikke strekker til, og det er noe av det verste som kan skje gutta. Det rammer virkelig selvfølelsen deres.

Om det er umulig å få noe mer ut av han må du bare bestemme deg for om du kan akseptere å ha det slik. Hvis det bare er sånn han ER vil det være umulig for deg eller noen andre å forandre han.

Skrevet (endret)

Dette skrev jeg i en annen tråd. Du er selvfølgelig ikke alene.

---------

Det skrives mye om lysten og begæret som forsvant her inne. Mange er bekymret for sexlivet som plutselig forduftet.

Jeg leste en artikkel i Magasinet (Dagbladet) om dette der psykolog og samlivsterapeut Esther Perel gir sin analyse av problemet. Jeg tenkte å dele noe av det hun sier med dere slik at det kan bidra til refleksjon og kanskje utvikling i riktig retning for noen, i og med at dette er tilbakevendende tema her inne.

Esther Perel sier at det som dreper den seksuelle spenningen i et forhold først og fremst er vår hang til å satse på det trygge og forutsigbare. Hun gir følgende oppskrift på å finne tilbake til den seksuelle spenningen.

Man må fjerne seg fra ideen om at sex er en metafor for forholdet - at fine følelser mellom parnere sier noe om hvordan dere har det rent seksuelt.

Neste steg er å forstå at for mye nærhet kan drepe lideskapen i forholdet. Kjærligheten vil vite alt om deg mens begjæret trenger det gåtefulle, sier hun.

Hun sier videre at sex i forhold ofte følger fastlagte mønstre og at vi ofte ikke makter å avsløre våre sanne seksuelle lyster for den vi er glad i. Vi kjenner oss sårbare fordi det betyr mye for oss hva den andre mener. Det er lettere å slippe seg løs rent seksuelt sammen med noen som ikke betyr så mye for oss.

Hun mener videre at likhets- og demokratitanken i den vestlige verden må ta mye av skylden for et forflatet seksualliv. Hun hevder at det kulturelle presset i form av likeverd, rettferdighet og trygghet bidrar til et sløvt sexliv.

Kvinner vil bli begjært. De vil kjenne at mannen har lyst på dem, og da nytter det ikke det med puste stryking og ensidig fokus på at begge skal slippe til like mye i senga. Selv om hun mener at kvinner ikke skal overfalles i senga, så mener hun at det ligger stor grad av undertrykte følelser i begjærets skygge, som f.eks. agressjon, objektiviserig og makt. Noen kvinner ønsker seg en agressiv seksualpartner som ikke først og fremst er samvittighetsfull og overøser henne med oppmerksomhet.

Hun sier bl.a. at mannens måte å vise intimitet på, er å ha sex, mens kvinners måte å vise intimitet på er ord og verbal kommunikasjon. Intimitet med vekt på dialog er noe som har vokst fram som konsekvens av kvinnefrigjøringen. Man skal snakke, lytte og kjenne partneren sin til bunns. Dermed finnes det ikke lenger noe ukjent som kan pirre spenningen.

For meg gir dette mening. Hva synes dere andre?

Endret av Jalp
Gjest Shelob
Skrevet

Å ja! Dette satte bare så ord på noe jeg har følt og tenkt på lenge. Jeg vil da vel for f... tas når det først skal være, ikke sitte og forhandle, hinte og pusle rundt grøten.

Jeg tror vestlige menn nesten har blitt redde for kvinnene sine, vi har så ekstremt bein i nesa og vet (liksom) hva vi vil, i så stor grad at de blir usikre, eller kanskje late.

Han jeg var sammen med før var ikke dårlig i senga, men han var veldig "her er jeg, nå kan du gjøre hva du vil med meg..." - altså, ærlig talt... Jeg vil ha en mann som kaster seg over meg, puster og peser og sikler og ikke klarer å oppføre seg i det hele tatt. Så enkel er jeg. Det trenger ikke være slik HVER gang man har sex, man kan jo variere. Men å hele tiden være den som bestemmer hva man skal gjøre, hvilke stillinger osv er skikkelig turnoff for meg.

Her for en stund siden rota jeg med en gutt med annen bakgrunn enn vestlig, og det har jeg ikke kommet over! Han var bare så sinnsykt klar, men jeg ville ikke bli med han hjem, det ble for drøyt, kjenner han ikke - men jeg fikk skikkelig skrudd på bryter'n for å si det mildt. Det var like før han reiv av meg klærne der og da og det var bare så... pirrende rett og slett :)

Skrevet

Jalp: Det som ikke passer med modellen du legger fram i dette tilfellet er at mannen det er snakk om her ikke kommuniserer om følelser whatsoever.

Shelbo: Ikke lett å være mann gitt. Hensynfull og høflig, ikke klå, og ikke voldta(!), men samtidig begjære sterkt og vise det, uten at det blir plagsomt. Ikke rart det går galt mange ganger, i form av at menn lander på feil side - så hensynsfulle at de knapt får pult eller så hensynsløse og frigjordte i sin kåtskap at de ender opp med å daterape fordi de tenker at nei=ja.

Skrevet

For å sette det litt på spissen, så har det jo blitt sånn at det knapt har vært stuerent for en mann å si at "Jeg er kåt på deg og har lyst til å knulle deg". Det skjønner du, er utilbørlig sexpress.

Jeg har jo skrevet tidligere at mange menn er blitt redusert til redskaper for kvinners orgasmer. En som har øvd seg på å undertrykke sin egen kåthet og lyst, bare fordi han på den måten kunne få orgasme når det ikke passet.

Jeg tror man skal framelske mer av det primitive og dyriske i kåtheten. Jeg vet om mer enn et par kvinner her inne som ville frydet seg hemningsløst om de gikk i en tilværelse der de hele tiden ikke var "trygge" for sin manns begjær. En tilværelse der de var "utsatt" for en litt småagressiv og lidderlig mann som rett som det var kunne tenke seg å knulle dem. Der og da. Eller hva tror dere Mystic og lissy32? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...