Gå til innhold

Har du blodtype 0?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg leste på tekst-tv istad at det er krise for blodbanken i Oslo nå, etter at lagrene er tømt etter mange ulykker og operasjoner i desember. Særlig blodtype 0 er det et skrikende behov for.

De oppfordrer derfor alle blodgivere om å melde seg til Blodbanken med en gang! Så jeg håper de av dere som er godkjent som blodgivere kan gjøre det med en gang. Du kan hjelpe!

(Alle regler for blodgivning gjelder fortsatt, selv om behovet er stort.)

Se mer informasjon her: http://www.blodbanken-oslo.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoppla

Takk for tipset! Jeg har ikke den blodtypen, men kontaktet Blodbanken allikevel. De behøver visst også andre blodtyper! Så jeg skal gi på mandag. Håper mange flere her melder seg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blodtype O, meldte meg for å begynne og gi igjen for flere måneder siden, men har ikke hørt noe mer fra Blodbanken. Vet om flere også som ikke har fått tilbakemelding på at de har meldt seg som blodgiver i høst. Syns jeg rett og slett er veldig dårlig når de klager på at de har for få blodgivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan for øyeblikket ikke gi blod, jeg trenger hver dråpe selv. Men siden jeg er type O vil jeg gi igjen så snart jeg har noe å gi av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan vel ikke gi blod nå som jeg er gravid?.....

nei du kan ikke gi blod når du er gravid eller ammer.

meldte meg for å begynne og gi igjen for flere måneder siden, men har ikke hørt noe mer fra Blodbanken. ............

Husk at det er minst tre mnd karantene fra du melder deg til du får gi blod første gang. Det kan også være at du hadde blodprøver som ikke tilfredsstilte kravene for å bli blodgiver, feks at du hadde for lave jernlagre. Da burde du fått beskjed, men det er ikke alltid de rekker det så raskt som ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blodtype O, meldte meg for å begynne og gi igjen for flere måneder siden, men har ikke hørt noe mer fra Blodbanken. Vet om flere også som ikke har fått tilbakemelding på at de har meldt seg som blodgiver i høst. Syns jeg rett og slett er veldig dårlig når de klager på at de har for få blodgivere.

Kan du ikke ringe dem og høre hva som skjer? De har nok gjort en feil, eventuelt er du ikke godkjent som blodgiver. Ring og hør, de blir veldig glade for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blodtype 0 og skulle gjerne gjort det, men siden jeg har en piercing og er singel med sex oftere enn hver sjette måned så kan jeg dessverre ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det sto et innlegg her i går signert "Marve A.Fleksnes".

For de som ikek har fått det med seg er han kjent for sin innspilling av filmen "Blodgiveren" og sitt utsagn i "Blodgiveren", "Hö ni gjökarna, doktor Johansson".

At moderator slettet dette får meg til å lure på følgende:

1) Har du ikke sett eller hørt om Fleksnes-espisoden "Blodgiveren"?

2) Er du fullstendig blottet for humor - eller andres humor (dersom du ikke har samme humor)?

3) Dette var ingen avsporing, ei heller var det personangrep.

Hva var da begrunnelsen for å slette et innlegg som refererer til "Blodgiveren"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg aldri det innlegget, men det var vel en avsporing til debatten vil jeg anta. Noe dette også er, så det må gjerne slettes.

For øvrig går jeg inn på Blodbank-sidene og registrerer meg nok en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marve A. Fleksnes
For øvrig går jeg inn på Blodbank-sidene og registrerer meg nok en gang. :)

Registrerere deg i blodbanken flere ganger - vil du dobbelttappes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...