Gå til innhold

Permisjon og tida etterpå


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Vi har valgt 80% dekning. I tillegg har jeg ikke brukt noe av årets ferie, så de 5 ukene tar jeg ut i juni. Feriepengene jeg tjente opp i fjor får jeg da som vanlig i juni - ellers får jeg 80% lønn.

Mannen skal ha de 6 ukene. I tillegg skal han være hjemme rett etter fødsel (men litt usikkert akkurat hvor lenge det blir). Han har ganske fleksibel jobb, og kan ha hjemmekontor så da får vi nok sett han en del hjemme uansett. Og han har jo også årets ferie å bruke.

Men han vet ikke ennå hvordan han skal ta ut de 6 ukene, om han skal ta alt på en gang, eller dele det litt opp - men det har vi heldigvis litt tid på oss til å finne ut av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha 80% dekning - mannen min får 100% uansett siden han er kommunalt ansatt. Så skal jeg ha permisjon fram til og med 10. august (31 årsdagen min ;) ), etter det deler vi 50/50 fram til 31. desember og er hjemme annenhver uke med lille trollet. Fra 1. januar tar gubben min all permisjonen fram til permisjonsslutt.

Ferien min tar jeg i juni (3 uker) og da overtar mannen min permisjon. Så tar han 3 uker ferie etterpå så han sammenhengende får 6 uker fri i sommer.

Nå har det blitt forandringer i planene. Vi tar ut 100% dekning, så får jeg permisjon fra 7. april til 9. februar. I juni/juli tar jeg ut 4 uker ferie for å forskyve permisjonen til begynnelsen av mars. Fra september deler vi permisjonen 50/50 og jobber annenhver uke, men en av de ukene skal jeg ta siste ferieuka mi og forskyve permisjonen enda ei uke. Så skal mannen være hjemme i perm fra 1. januar 2009 til permisjonen er slutt. Da skal jeg søke om en mnd ulønnet perm sånn at jeg kan være hjemme til lillegutt begynner i bhg i april (forhåpentligvis bhg iallefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har funnet ut hvordan vi gjør det her også.

Jeg har permisjon fram til en gang tidlig i sommer. Da tar jeg ut mine fem uker ferie, mens mannen tar ut fire uker permisjon.

Så har jeg resten av permisjonen min, og når den er ferdig, tar mannen ut sine siste to uker.

Jeg planlegger å være hjemmeværende med evnt en liten kveldsjobb den første tiden etter permisjon, så da tar vi like godt ut 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også "løsningen" kommet.

Jeg tar ut 80% , og mannen tar sine 6 uker. Vi tar ferie innimellom, men slapp helsigvis å bestemme oss nå når vi skal ta ferien da. Jeg har bare opparbeidet meg 14 dager ferie til i år, så de tar jeg på slutten av kjærestens ferie - og han tar da to uker perm, er det vi tenker da.

Kjæresten deler så opp de resterende 4 ukene i to -og hans arb.giver er veldig generøs slik, så vi slipper å tenke på når han skal ta dem.

Og når jeg er ferdig med min perm - tror jeg jeg vil ta noe av årets opparbeidede ferie, men har ikke bestemt meg helt.

Tenkte kanskje også om mulig får til en arb.dag i uka fra høsten en gang - hvis arb.giver er villig til å endre på permskjemaet vi har levert inn, etter en kort samtale var de hvertfall villige til disse endringene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...