Gå til innhold

Sliter på jobb

Fremhevede innlegg

Gjest Lei meg
Skrevet

Sliter på jobben og har konstant knytninger i magen. Mangler motivasjon, har konsentrasjonsvansker og ser for tiden lite lyst på jobbsituasjonen. Føler meg ensom og at jeg ikke strekker til faglig. Ikke så lett å bytte jobb, har en ganske spesiell utdanning og jobber innenfor denne grenen vokser ikke på trær her jeg bor. Samtale med sjefen antar jeg vil føre lite med seg. Han er ikke typen til det. Privat går ting greit med hus, mann og små barn. Ingen problemer der selv om det er krevende.

Jeg lurer på om jeg holder på å få en form for depresjon/ utvikle angst. Jeg har hatt denne følelsen før. Det har gått i perioder. Jeg kommer meg nok opp fra grøfta om en stund. Vet jeg kan kontakte legen og få medisin mot depresjon. Men jeg har ikke lyst til å få en evt. "diagnose" ført inn i journalen min pga tidligere problemer med forsikringsselskapet mitt.

Før jul slet jeg med nattesøvn og voldsom svetting enkelte netter. Fikk tatt blodprøver hos legen men de fant ingen ting. Det ble vist lavt jernlager (6) og etter råd fra legen tar jeg påfyll med jern. Tar mulitvitamin og omega 3. Spiser sundt. Prøver å gå en del turer.

Hva gjør jeg? Vet ikke om en sykemelding vil gjøre ting bedre. Ska eg bærre stå hainn av? Noen gode råd fra dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du er utbrent? Var det for 4 år siden, hadde det ganske likt deg da..

Jeg har et lett yrke der jeg kan velge hvordan jeg vil jobbe, så jeg gikk over på natt og fikk mer fri osv. Ble en helt ny person på kort tid :) Kanskje du burde prøve sykemelding? Få hvilt ut, og bare bruke tid på deg og din familie? Eller faktisk omskolering hvis det blir for ille..

Jeg gikk i 2 år og venta på at jeg skulle "slutte" og bli lei jobben...Fungerte lite.

Uansett lykke til!:)

Skrevet

Kanskje jobben og kollegene ikke "gjør det" for deg? Kanskje du vil gjøre noe helt annet? :)

Skrevet
Sliter på jobben og har konstant knytninger i magen. Mangler motivasjon, har konsentrasjonsvansker og ser for tiden lite lyst på jobbsituasjonen. Føler meg ensom og at jeg ikke strekker til faglig. Ikke så lett å bytte jobb, har en ganske spesiell utdanning og jobber innenfor denne grenen vokser ikke på trær her jeg bor. Samtale med sjefen antar jeg vil føre lite med seg. Han er ikke typen til det. Privat går ting greit med hus, mann og små barn. Ingen problemer der selv om det er krevende.

Jeg lurer på om jeg holder på å få en form for depresjon/ utvikle angst. Jeg har hatt denne følelsen før. Det har gått i perioder. Jeg kommer meg nok opp fra grøfta om en stund. Vet jeg kan kontakte legen og få medisin mot depresjon. Men jeg har ikke lyst til å få en evt. "diagnose" ført inn i journalen min pga tidligere problemer med forsikringsselskapet mitt.

Før jul slet jeg med nattesøvn og voldsom svetting enkelte netter. Fikk tatt blodprøver hos legen men de fant ingen ting. Det ble vist lavt jernlager (6) og etter råd fra legen tar jeg påfyll med jern. Tar mulitvitamin og omega 3. Spiser sundt. Prøver å gå en del turer.

Hva gjør jeg? Vet ikke om en sykemelding vil gjøre ting bedre. Ska eg bærre stå hainn av? Noen gode råd fra dere?

Utbrent eller depresjon?? En kombinasjon kanskje, bare legen som kan svare ¨på det. HAr selv hatt det sånn som du beskriver og ble sykemeldt i noen uker.. Det beste er å fortelle legen din akkurat åssen du har det og h*n kan finne ut hva det er med deg og dere kan i samarbeid finne ut hvordan dere skal kunne hjelpe deg best mulig.

Gjest Lei meg
Skrevet

Takk for svar dere. Har ikke fått tid til å svare før i dag.

Tro hva som er forskjellen på utbrenthet og depresjon. Dere har nok rett i at utbrenthet kanskje er et bedre ord.

Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. I morgen er det jobb igjen og jeg kjenner jeg gruer meg. Håper bare jeg klarer å konsentrere meg slik at jeg får gjort noe.

Gjest Coolaid
Skrevet

Kjenner godt til hva du skriver..... Men syns ikke du skal sette helsen på spill fordi du ikke vil at forsikringsselskapet skal vite noe..... Snakk med legen, få en henvisning til psykolog på et annet grunnnlag i stedet. av og til må man "lure" systemet litt..feks kan han henvise deg pga problemer i samlivet osv....

Men du, var det utbrent du sa? Syns heller du kan kalle det utladet eller noe.... Utbrent er for evig... er du utladet kan du jo bare lades opp igjen... Få litt hjelp nå, før det kanskje blir værre.... det kan være godt å prate med en fagperson.... Lykke til!

Skrevet

Utbrent er dessverre ikke en diagnose. Min lege brukte derfor diagnosen "arbeidsrelatert depresjon". Ikke særlig OK i forhold til forsikringsselskapet, men den hjelpen og sykmeldingen jeg fikk gjorde at jeg kom meg ut av av situasjonen og fikk orden på livet mitt igjen. Løsningen ble å bytte jobb.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...