*Annie* Skrevet 3. januar 2008 #21 Skrevet 3. januar 2008 Jeg flyr ofte med SAS også, bare så det er sagt. Men jeg er ikke enig i at servicen er bedre der enn hos Norwegian. Hvis noen ønsker å betale noen tusenlapper ekstra for å få gratis kaffe og en pappkartong med muffins og juice, er det helt ok for meg. Skjønner ikke helt det med at det skal være så mye mer usikkert å kjøre med Norwegian enn med SAS? Har dere noe konkret å vise til her?
Gjest reiseglad Skrevet 3. januar 2008 #22 Skrevet 3. januar 2008 Ser at du ikke har flydd med SAS utenlands. Da får man både kafe/te/vann gratis + frokost på morgen flyene og dette gjelder hele Europa. Bedre plass. Og sikkerhet, sikkerhet, sikkerhet og atter sikkerhet for å supplere andre fordeler som er nevnt tidligere. Siste utenlandsflyging med SAS var i november (Europa da), og der måtte vi betale for både mat og drikke. Tidligfly ga ingen gratis frokost, selv om vi fikk det innenlands dagen før..... Vis meg statistikk på at Norwegian har dårligere sikkerhet enn SAS.
Toro Skrevet 3. januar 2008 #23 Skrevet 3. januar 2008 Det finnes ingen statistikk som tilsier at Norwegian har en annen sikkerhet enn SAS. Det som det derimot er statistikk for, er at Norwegian har den dårligste regulariteten av alle selskap som oppererer på OSL.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #24 Skrevet 3. januar 2008 Norwegian har slappere sikkerhets regler enn SAS. Derfor synes de for eksempel at det er greit å fly med nedisete motorer mens SAS ikke tar en slik risiko. Norwegian holder seg akkurat innenfor regelverket for sikkerhet, mens SAS har lagt listen for sikkerhet og kvalitet en god del høyere. Akkurat som Braathens gjorde i sin tid. Dette er noe alle med greie på flytrafikk og sikkerhet vet.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #25 Skrevet 3. januar 2008 Masse info om flytrafikk og flysikkerhet her Norwegian sliter Trykkfall Norwegian gidder ikke å betale tariff Norwegian bruker ikke utlært personell i fly skled av rullebanen
Jens Skrevet 4. januar 2008 #26 Skrevet 4. januar 2008 Fordelen med Norwegian: - Du kan akkurat nå kjøpe billetter til 178 kr, har sittet i dag og bestilt flere reiser. - Du kan ta med hele 60 kg bagasje (inkl. håndbagasje), hvis du betaler noen kroner for det (50-60 kr). - Du kan reservere sete for 25 kr ekstra, da vet du hvem du får sitte sammen med. - Barn er barn til de er 15 år, og betaler redusert billett. Fordelen med SAS: - Du får gratis kaffe, men kun på innnenlandsflyginger. - Du kan skjekke inn på nettet på forhånd. - Faste seter Ser vel faktisk ingen andre fordeler hos SAS. Dyrere billetter også..... Ulemper med Norwegian De 6 siste ganger jeg har fløyet med dem, har de satt inn Dubrovnic air maskiner som er skikkelig skumle å fly. Løse seter, flyvertinner som snakker gebrokkent engelsk, ikke setebelter til barna, etc..... Er jo ikke rart norwegian er så billige, de setter absolutt ikke sikkerhet først....De begynner å bli som Ryan air tror jeg det var som mente at man får det man betaler for.....
Jens Skrevet 4. januar 2008 #27 Skrevet 4. januar 2008 Hva mener du med løse seter? Hvilket flyselskap kan fly med løse seter??? Norwegian sine fly er vel nokså like SAS sine, og inneholder både stellebord og drikke. Hvis valget er charterfly med trange forhold, så hadde jeg valgt... Norwegian... Setet sønnen min på 2 år satt på var løst og gled fremover på landing. Jeg tok faktisk setet under armen og viste det til flyvertinnen! Dette var en Dubrovnic air maskin da, men jeg syns det er hårreisende at norwegian setter inn fly i så dårlig stand. Og dette var faktisk 6 gangen.
Gjest HB Skrevet 4. januar 2008 #28 Skrevet 4. januar 2008 Vi bestilte billetter med Norwegian til Paris i mai, men fikk Dubrovnic Air på hjemreisen. Mannen min opplevde det samme som Jens - at setet var løst. Hele flyet virket gammelt og slitt. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest_rita_* Skrevet 4. januar 2008 #29 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har varierte erfaringer med både SAS og Norwegian, men samlet sett er jeg ikke i tvil om at jeg velger SAS der det er mulighet for det, med mindre jeg vil spare veldig mye på Norwegian. Servicen er bedre, sikkerheten er bedre, de har flere avganger og de har flere fly og mer mannskap å ta av, slik at ikke systemet faller helt sammen dersom et fly er i teknisk ustand.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #30 Skrevet 4. januar 2008 Jeg flyr ukentlig innenriks med jobben. Foretrekker absolutt SAS da de er mer fleksible, generelt nyere fly, internett innsjekk, setevalg på forhand. Du blir nå tildelt seter med Norwegian på forhand, men kan ikke velge. (de setter forresten nå av de fremste radene til full flex). En fordel med Norwegian er at de rimelige billettene kan bookes om frem til 30 min før avgang mot et gebyr. Det tilbyr ikke SAS på sine rimelige billetter,
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #31 Skrevet 5. januar 2008 En fordel med Norwegian er at de rimelige billettene kan bookes om frem til 30 min før avgang mot et gebyr. Det tilbyr ikke SAS på sine rimelige billetter, Greit nok, men ofte er det fint lite man sparer på å booke om på denne måten. Grunnen er at du må betale alt mellomlegg fra den billige billetten du har kjøpt, og opp til den mye dyrere billetten som kanskje er det eneste som er ledig når bestemmer deg for å booke om. I tillegg må du betale gebyret. Da er det ofte ikke så mye igjen av besparelsen.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #32 Skrevet 5. januar 2008 De som skriver her om SAS og sikkerhet må ha fortrengt alle episodene med nødlandinger nylig. Og så er det selskapets ukultur når det gjelder streiker og ulovlige aksjoner. Jeg velger Norwegian når jeg kan, billigere og mer fleksibelt. Og jeg har i hvert fall ikke merket noe til den servicen SAS skryter av.
Gjest Lea Skrevet 5. januar 2008 #33 Skrevet 5. januar 2008 Jeg synes stort sett det er et fett om jeg flyr med SAS, Sterling eller Norwegian. Men det ender ofte med de to siste pga at prisen stort sett har vært en tredjedel de siste gangene jeg sjekket. Har aldri opplevd at flyene har vært i dårlig stand og selv om man må betale for mat og drikke, så er jo dette frivillig (man klarer seg faktisk uten mat i noen timer). Sist jeg reiste var det med Norwegian. Ikke noe problem å få sitte sammen og man kunne bestille plassbilletter frem til 25 timer før avreise. Ingen forsinkelser, blide og flinke flyvert(inn)er og alt var helt fint. Når det gjelder løse seter så har jeg opplevd det på flere fly (enten mitt eller andres seter), men ikke på Norwegian ennå tror jeg. Det var vært løse seterygger og dårlige bord osv. Og så vidt jeg vet venter Norwegian på nye fly i disse dager. Står noe om det på nettsiden dems tror jeg. Jeg ville reist med de som hadde riktig pris til riktig tid og ikke tenkt noe mer over hvem jeg fly med tror jeg.
Bomull Skrevet 5. januar 2008 #34 Skrevet 5. januar 2008 Jeg hadde glatt valgt SAS til fordel for Norgwegian. Jeg har flydd med Norwegian og SAS flere ganger de siste årene, og er alltid misfornøyd med Norwegian, og superfornøyd med SAS. Dessverre har Norwegians billige billetter fristet meg gang på gang Seteplassen er mye trangere hos Norwegian enn SAS, og servicen er langt bedre på SAS. Om du ikke bryr deg om service, sikkerhet, de ansattes behandling eller god seteplass er Norwegian et greit valg siden det er billigere.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #35 Skrevet 5. januar 2008 Skulle ønske noen av de som klager på sikkerheten hos Norwegian ville ramse opp alle de alvorlige ulykkene selskapet har vært involvert i? Under værkaoset før jul fikk vel Norwegian unna flere fly fordi de valgte å taue dem ut til avising etter det som sto i avisene.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #36 Skrevet 5. januar 2008 Du blir nå tildelt seter med Norwegian på forhand, men kan ikke velge. (de setter forresten nå av de fremste radene til full flex). Stemmer ikke, du kan reservere på forhånd mot å betale 25 kr (utenlands) eller 27 kr (innenlands). Har også hørt at de skal holde av noen rader til full flex, men fikk faktisk selv reservert andre rad vindusplass på den billigste billetten.
Bomull Skrevet 5. januar 2008 #37 Skrevet 5. januar 2008 Faktisk så reserverte vi vindusplasser sist gang vi reiste med Norwegian, men fikk det ikke begge veier likevel. Noe som var ganske kritisk for personen jeg reiste med som er høy, overvektig og har klaustrofobi
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #38 Skrevet 6. januar 2008 Dere som opplever at Norwegian bruker Dubrovnic air fly: På hvilke ruter er dette? Er det en fast rute, eller settes flyene inn ved behov?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå