Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til paris i juni og jeg leter nå etter billige flybilletter.

Har nå funnet med norwegian til ca 3000 og SAS til ca 3800 for oss.

Men lurer på om det er noen som vet om det er plassbilleter med norwegian nå? For det er det vel med SAS.

Sist vi dro til paris med Norwegian så fikk vi ikke sitte sammen, noe som ikke er aktuelt nå da vi drar med 2 små barn, minste 1 år.

Så derfor lurer jeg på om det kanskje er best for oss og bestille med SAS, det er jo ikke snakk om mer enn 800 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet så er det ikke plasser på Norwegian. Jeg ville heller ha flydd med SAS.

Skrevet

Jo det er plassbilletter på Norwegian nå, men det koster ekstra. Du kan derfor selv velge hvor dere vil sitte. Husker ikke hvor mye det var, men tror ikke det blir mer enn 800 totalt for alle fire (dette gjaldt iallefall mine to siste bestillinger, til Tromsø og til Marrakech).

Etter alt rotet som har vært med SAS den siste tiden, velger jeg konsekvent Norwegian når jeg har sjangsen.

Gjest tidligere norwegian ansatt
Skrevet
Etter alt rotet som har vært med SAS den siste tiden, velger jeg konsekvent Norwegian når jeg har sjangsen.

Hvilket rot?

Er det bedre å støtte underbetalingen av norwegian ansatte?

Skrevet

SAS har mye bedre service og et bedre tilbud. Så hvis prisen ender på ca det samme så ville jeg uten tvil valgt SAS.

Hva for noe tull er det egentlig at man må betale ekstra for å få fast sete? Snakk om å lure folk for penger.

Skrevet

Man må iallefall betale ekstra for å kunne forhåndsbestille fast sete, noe jeg syntes det var verdt (siden jeg reiser med barn osv).

Dersom jeg skulle reise alene, eller bare sammen med mannen hadde jeg ikke brydd meg om det.

Jeg er ikke enig i at SAS har så mye bedre service!!! Sist jeg fløy med SAS (til Molde) følte jeg at jeg satt i et fly fra tidligere østblokken. Skikkelig shabby og slitt, med seter som ikke stod helt fast osv. I tillegg må man jo betale for en kopp kaffe der på samme måte som hos Norwegian.

Skrevet

Har reist til Paris med Norwegian, ikke problem, vi fikk sitte sammen. Møt opp i god tid, og ikke vær sistemann som sjekker inn, så er det ikke noe problem

Skrevet
Hvilket rot?

Er det bedre å støtte underbetalingen av norwegian ansatte?

Mange konflikter

For ikke å snakke om de flyene de måtte sette på bakken etter nødlandinger osv...

Skrevet

Jeg fikk veldig i mot Norwegian rett før jul da SAS satt sine fly på bakken på grunn av den tykke isen som la seg på motoren og ingen fikk has på. Dette gjorde de fordi de ikke vurderte de trygt å fly. Men Norwegian er ikke så nøye med sikkerheten og fløy!!! Aldri om jeg vil fly med et selskap som ikke setter sikkerheten høyest. Betaler gjerne ekstra for sikkerheten også.

*Annie* - du fløy sikkert like etter at SAS og Widerøe måtte sette alle DeHavilland Dash 8-Q400-fly på bakken. Enda en gang fordi SAS er blant de selskapene som setter sikkerheten i høysete.

Og jeg mener servicen er bedre på SAS. De har et bedre rutenett, er meer behjelpelige med ombookinger, har flere samarbeidspartnere, gratis mat på utenlandsflygninger og man må ikke betale for å få tildelt seter sammen.

Skrevet
For ikke å snakke om de flyene de måtte sette på bakken etter nødlandinger osv...

Å sette fly på bakken handler om sikkerhet, det er ikke rot.

Skrevet

Hvem er det egentlig som kan håndtere 70 000 reisende som blir stående på grunn av været? Det finnes faktisk ikke kapasitet til å håndtere dette på Gardermoen.

Og er det virkelig bedre å trosse sikkerheten og sende folk opp i fly under usikre forhold slik Norwegian gjorde?

Skrevet

Takk for svar!

Sist vi dro med norwegian så betalte vi ekstra for og få sitte sammen, det fikk vi ikke allikevel, hjalp heller ikke og si fra.

På vei hjem så fikk vi sitte sammen for da sto vi først i køen i 1 time. Jeg står ikke i en time i kø med en vilter 1 åring.

Da blir det nok SAS.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

På utlandsbilletter kan du reservere ønsket sete, men jeg tror ikke dette gjelder innenlands.

Skrevet

Vi har for første gang bestillt billetter med SAS nå i sommer da vi er veldig missfornøyde med Norwegian. Betaler heller litt ekstra når vi reiser med barn, istedenfor å risikere å måtte fly med Dubrovnic air uten stellebord, tepper, drikke eller annet, og med løse seter.

Skrevet

Vi skal fly til Spania i februar og velger Norwegian. Både fordi barn er opp til 15 år, og fordi de er billigere.

Gjest reiseglad
Skrevet

Fordelen med Norwegian:

- Du kan akkurat nå kjøpe billetter til 178 kr, har sittet i dag og bestilt flere reiser.

- Du kan ta med hele 60 kg bagasje (inkl. håndbagasje), hvis du betaler noen kroner for det (50-60 kr).

- Du kan reservere sete for 25 kr ekstra, da vet du hvem du får sitte sammen med.

- Barn er barn til de er 15 år, og betaler redusert billett.

Fordelen med SAS:

- Du får gratis kaffe, men kun på innnenlandsflyginger.

- Du kan skjekke inn på nettet på forhånd.

- Faste seter

Ser vel faktisk ingen andre fordeler hos SAS. Dyrere billetter også.....

Gjest reiseglad
Skrevet
Vi har for første gang bestillt billetter med SAS nå i sommer da vi er veldig missfornøyde med Norwegian. Betaler heller litt ekstra når vi reiser med barn, istedenfor å risikere å måtte fly med Dubrovnic air uten stellebord, tepper, drikke eller annet, og med løse seter.

Hva mener du med løse seter? Hvilket flyselskap kan fly med løse seter??? Norwegian sine fly er vel nokså like SAS sine, og inneholder både stellebord og drikke.

Hvis valget er charterfly med trange forhold, så hadde jeg valgt... Norwegian...

Skrevet
Fordelen med SAS:

- Du får gratis kaffe, men kun på innnenlandsflyginger.

Ser at du ikke har flydd med SAS utenlands. Da får man både kafe/te/vann gratis + frokost på morgen flyene og dette gjelder hele Europa.

Bedre plass.

Og sikkerhet, sikkerhet, sikkerhet og atter sikkerhet for å supplere andre fordeler som er nevnt tidligere.

Skrevet
Norwegian sine fly er vel nokså like SAS sine, og inneholder både stellebord og drikke.

Men Norwegian har eldre fly enn SAS. Dog de har kjøpt inn mye nytt matriell i disse dager så om noen år vil Norwegian få en bedre flypark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...