Gjest kroniker Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Etter mange år med plager og utprøving av div. medisiner, så skal jeg til Reumatalog. (hvordan skrev man det egentlig) Forhist: Som 20 åring begynte jeg og få problemer med rygg, så kom skudre,knær,fingre osv. Til tider store plager. Ligget rett ut osv.....Mye behandlinger. (sykmld) Det er tatt masse prøver på gigt osv,men prøver har vert fine. Så nå er jeg skeptisk i grunnen. Noen som virkelig har blitt overrasket etter time der? Fant de noe mere enn hva fastlegen kan svare på? Hva gjør en raumatalog utenom prøver? Noen som har vert der?
sweetdana Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 En reumatolog er spesialist på revmatologiske sykdommer, og har mye mer kunnskap på dette området enn vanlige fastleger. Vet ikke helt hva han vil gjøre spesielt, men det går vel på å vurdere det kliniske bildet. Undersøke deg litt og sikkert ta noen prøver. En revmatolog kjenner sykdomsbildene mye bedre, og kjenner til sjeldne varianter samt avvik.
MellonCollie Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Riktig som sweetdana sier. I tillegg kan det hende at du av revmatolog får henvisning til MR, hvor man får undersøkt leddene bedre enn ved vanlig røntgen, og hvor man kan oppdage betennelser, selv om blodprøver er negative i forhold til revamtisme.
Kristaa Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Det er ikke nødvendigvis slik at prøvene viser reumatoid faktor. Har hatt leddgikt siden jeg var to og jeg har ikke reumatoid faktor i bloden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå