Gå til innhold

Min lille valp Frida

Fremhevede innlegg

Skrevet
de går ikke sammen... men er veldig sikker på at hun jenta som har hatt hunden vår en stund, skal ha han... og da får han det godt...

og ja det er meg som holder frida

Så dere har hund fra før? Blir det ikke litt feil å omplassere den eldste hunden og beholde valpen syns du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
de går ikke sammen... men er veldig sikker på at hun jenta som har hatt hunden vår en stund, skal ha han... og da får han det godt...

og ja det er meg som holder frida

Bra at hun får det godt i det nye hjemmet sitt da!

Så dere har hund fra før? Blir det ikke litt feil å omplassere den eldste hunden og beholde valpen syns du?

Hun skriver ikke at hun skal det.Det er Frida som er hvalp og skal omplasseres!

Skrevet
Bra at hun får det godt i det nye hjemmet sitt da!

Hun skriver ikke at hun skal det.Det er Frida som er hvalp og skal omplasseres!

Les en gang til (evt. i den andre tråden). Hunden de allerede har må nok vike plassen for nyanskaffelsen ja. Forstå det den som kan.

Skrevet

det er den eldste som skal pmplasseres, og det er det en grunn til... det er ikke pga at vi liker valpen bedre

Skrevet
det er den eldste som skal pmplasseres, og det er det en grunn til... det er ikke pga at vi liker valpen bedre

Så du skrev at de "ikke går sammen" og at valpen beholdes, så da tenker man jo sitt ut i fra det lille man vet om saken.

Skrevet

Hvilken tråd?

Syns uansett det er ganske forkastelig å omplassere en gammel hund etter å ha skaffet seg ny, uansett grunn. Man gir ikke opp sin "førstefødte".....

Skrevet
Hvilken tråd?

Syns uansett det er ganske forkastelig å omplassere en gammel hund etter å ha skaffet seg ny, uansett grunn. Man gir ikke opp sin "førstefødte".....

Ja, hvilken tråd...jeg fant den ikke igjen. Men den gamle hunden ble ihvertfall nevnt der, og at de to ikke gikk sammen. Lolita kan sikkert fortelle mer hvis hun har lyst.

Selv om det ikke er noe vi har noe med, så kan jeg oppriktig si at mine plugger tenner når jeg ser noen som praktiserer "ut med det gamle, inn med det nye". Har man problemer med den gamle hunden, det være seg aggresjon eller annet, bør man fjerne det nye forstyrrende elementet (valpen) og konsentrere seg om den gamle hunden. Noe annet kan ikke forsvares etter min mening. Men nå snakker jeg generelt.

Skrevet

vi beholder ikke han eldste pga at han har fått en skikkelig eiendomstrang som jeg kaller det... andre hunder kan ikke komme inn døra omtrent hjemme... til og med påsteder han har vært før, og da har han gått veldig bra sammen med hundene dems, men nå prøver han å ta over hjemme hos de... dette er ikke bra, så derfor omplasseres han...

skjønner at dere reagerer på dette... men det er slik vi valgte å gjøre

Gjest Korrekt
Skrevet
vi beholder ikke han eldste pga at han har fått en skikkelig eiendomstrang som jeg kaller det... andre hunder kan ikke komme inn døra omtrent hjemme... til og med påsteder han har vært før, og da har han gått veldig bra sammen med hundene dems, men nå prøver han å ta over hjemme hos de... dette er ikke bra, så derfor omplasseres han...

skjønner at dere reagerer på dette... men det er slik vi valgte å gjøre

Skjønner at dette ikke er din avgjørelse men foreldrene dines.Det er ikke alltid foreldre tar riktige avgjørelser.

I dette tilfelle mener jeg utfra det lille jeg vet om saken at de handler urett mot gamlehunden deres.Hvor lenge har dere hatt den? Kanskje den bare begynner å bli sær på sine gamle dager.

Jeg mener dere bør leve med det og tenke på at dere tar fra hunden tryggheten og familiefølelsen den har hos dere.Hun kommer til å vente på dere.

Problemet med andre hunder ute kan da fint takles.

Når det gjelder hjemme hos dere er det heller den nye valpen som er problemet for hunden. Når dere visste at gamlehunden deres reagerer sånn var det dumt å skaffe en ny hund!

Skrevet

han eldste er 6 år gammel... og det er ikke ute han "går løs" på hundene men inne hos folk...

jeg tror at siden han har vært alene sammen med oss i mange år, så kom det plutselig en ny en... men det er rart når det skjer med andre hunder som han ikke bor sammen med...

men han er ihvertfall hos en jente som mista hunden sin i trafikken i fjor, og hun trener spor og andre ting med han og han stortrives... han har fått med seg noen leker hjemmefra, et avklippet buksebein fra meg...

men dette er som sagt ikke mitt valg... mamma bestemte det...

og vi skal begynne på nytt med den nye valpen som blir 13 uker til mandag (den 28. jan)

Skrevet

hunden skal ikke selges, men det er gjort en avtale nå om at hun jenta skal ha han hos seg... men det er fortsatt vi som står som eier...

han var forresten på besøk i går, og det var kjempe koselig... han stod klar som et egg når de skulle dra hjem igjen... det er et tegn på at han trives veldig godt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...