Gå til innhold

jenter og p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

når begynner deres jenter med p-piller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare si om meg selv, men jeg var 15 når jeg begynte p.g.a mens smerter.

Skrevet

Det er vel ikke alderen, men livssituasjonen til jenta som avgjør om/når hun begynner på det? Og det er vel langtifra alltid at moren til den håpefulle får vite om dette heller :)

Skrevet

Jeg var 17år og hadde akkurat fått min første kjærest.

Skrevet

Begynte da jeg var 16 etter at fastlegen min foreslo det da jeg var på konsultasjon for noe annet, nevnte det ikke for foreldrene mine før noen år senere hvis jeg husker rett.

Skrevet

Jeg var 21, men det kom av en livssituasjon som var gankse unormal: enslig og jomfru frem til den tid...

Om jeg får en datter kommer hun antakelig til å begynne med prevensjon tidligere, men antakelig kommer jeg, om andre har nevnt, ikke til å vite om det.... Så lenge hun er fornuftig nok til å bruke prevensjon er det jo kjempeflott, men aller helst ville jeg sett at de brukte kondom også, det beskytter mot sykdommer, i motsetning til pillene...

Gjest Mirina
Skrevet

Jeg var 14 da jeg sa til mamma at hun måtte kjøpe p-piller til meg. Jeg hadde allerede ordnet resepten på helsestasjonen for ungdom, men hadde ikke penger til å kjøpe pillene.

Skrevet

Jeg skaffet meg selv en stund etter at jeg fikk kjæreste, det gjør nok de fleste jenter som har tilgang på Helsestasjon for Ungdom og føler at de trenger piller.

Men det er nok kanskje lurt å ta en p-pillesamtale med jentungen når hun på alvor begynner å bli interresert i gutter eller får kjæreste.

Skrevet

Jeg har aldri gått på pilla, men jeg tror nok de fleste begynner uten å fortelle det til foreldrene. Ikke så rart kanskje. Jeg ville i alle fall synes det var kjempeflaut å fortelle foreldrene mine om noe sånt da jeg var 16...

Gjest Joker'n
Skrevet

Jeg begynte da jeg var vel 15 og et halvt tenker jeg. Husker ikke helt om mamma fikk vite om dette med en gang, men det tok ikke så veldig lang tid før hun var klar over det i allefall.

Skrevet

Jeg begynte da jeg var 18, det var min mor som foreslo det, for hun så hvor plaget jeg var av mens-smerter, store blødninger og ustabil mens.

Skrevet

Jeg hadde akkurat fylt 15 da jeg begynte på pilla. Mora mi visste ikke noe om det, hun var i mot p-piller og trodde jeg delte hennes syn :fnise:

Skrevet

Jeg begynte da jeg var 18, for prevensjon. Har aldri sagt noe til mamma om det nei, har ikke sånt forhold til foreldrene mine ;)

Burde ha begynt tidligere pga menssmerter, men.

Skrevet

Jeg begynte da jeg var ca 17 år, og fikk ordnet det selv på helsestasjonen. Husker ikke om jeg fortalte noe om det hjemme, men mamma fant vel det ut selv en gang.. Mødre har ofte en slik tendens.. :sjenert:

Skrevet

Jeg begynte like før jeg var 15 på grunn av veldig store og plagsomme kviser. Men debuterte ikke før jeg var 19.

Jeg hadde nok ikke lyst til å gi min 15 år gamle datter p-piller for prevansjonen sin del. Men er de aktive så er det bedre enn at de blir gravide.

Nå husker jeg hvorfor jeg har lyst på gutt, men så var det bilkjøringen da....

Gjest GossipGirl
Skrevet
hei

når begynner deres jenter med p-piller?

Jeg begynte med P-piller da jeg var 17 på grunn av menssmerter.

Gjest lillagubban
Skrevet

Jeg begynte når jeg var 19 og fikk kjæreste, gikk bare helsestasjon og fiksa det av meg selv, og hadde mamma begynt å mase om p-piller hadde jeg bare blitt irritert :ler: Litt hissig som tenåring ja. Har aldri snakt noe om sånt til henne (visste alt fra før, må vite!), men hun har sikkert lagt merke til at jeg har et p-pillebrett ved senga når jeg er hjemme.

Skrevet
Jeg hadde nok ikke lyst til å gi min 15 år gamle datter p-piller for prevansjonen sin del. Men er de aktive så er det bedre enn at de blir gravide.

må si jeg er noe uenig. Burde være et like stort ( om ikke større) fokus at de ikke blir smittet med kjønnsykdommer ?

hallo! ! ! !

jeg hadde heller sett at dattra mi ble gravid enn at hun ble smittet av HIV. det er jo dette man må snakke med de om...

:nei:

Skrevet
må si jeg er noe uenig. Burde være et like stort ( om ikke større) fokus at de ikke blir smittet med kjønnsykdommer ?

hallo! ! ! !

jeg hadde heller sett at dattra mi ble gravid enn at hun ble smittet av HIV. det er jo dette man må snakke med de om...

Litt enig her.

Det blir litt på siden, men jeg mener det er kondomer som bør være gratis, ikke p-piller. Kondomer beskytter mit sykdommer også, samt at jeg tror ikke det er så bra med alle disse hormonene i så ung alder.

Skrevet

hallo! ! ! !

Selvsagt, men hvor mange 15 år gamle jenter tør å "tvinge" de bråkjekke gutta til å "spise sjokolade med papiret på"?

Er det ikke da i det minste bedre at de ikke blir gravide??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...