Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Springer 400 m på 18 km/t, så går jeg 200 m på 6 km/t. Og dette gjør jeg altså 5 fanger. Jeg tror det tar sånn ca et kvarter å gjennomføre det. Kommer jeg til å få bedre kondisjon eller tuller jeg bare med meg selv..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok legge opp et løp som varer litt lengere. Tenk tid og puls i steden for lengder og hastighet. Og lag ett opplegg der du til sammen holder på i 30-40 minutter.

Gjest Tigress
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor fort det er for deg. Intervalltrening skal jo ligge under syregrense, og det kan se ut som om du bruker litt for mye tid til å gå?

Jeg er imidlertid uenig med skribent over i at du trenger å ha så lange økter: 12-16 minutter innsats tilsammen er bra nok, men du bør varme opp litt og gå deg litt ned før du dra hjem. 4x4min med 2min pause er vel det hippeste hippe av intervalltrening, og det gir jo da litt over 20min tilsammen. Legg på litt oppvarming og nedtrapping så er du på 30 min. Holder i massevis og gir fin framgang. Såsant du tar i riktig.

Skrevet

Jeg kjører 4x4 min intervaller, med 3 min pause i mellom, med god effekt. De to siste minuttene av hvert intervall skal pulsen ligge mellom 90-95% av maks.

Denne linken er lærerik: http://www.sport1.no/sw4557.asp

Skrevet
Jeg kjører 4x4 min intervaller, med 3 min pause i mellom, med god effekt. De to siste minuttene av hvert intervall skal pulsen ligge mellom 90-95% av maks.

Samme her; 4x4 med 3 min i mellom. Jeg pleier å varme opp i ti minutter. I høypuls intervallene (4min) prøver jeg å ligge på over 85 % av makspuls og cirka 70-75% i mellomintervallene.

Hvor ofte kjører du intervalltrening?

Skrevet
Samme her; 4x4 med 3 min i mellom. Jeg pleier å varme opp i ti minutter. I høypuls intervallene (4min) prøver jeg å ligge på over 85 % av makspuls og cirka 70-75% i mellomintervallene.

Hvor ofte kjører du intervalltrening?

Prøver å få til to ganger i uka, og så én litt lengre, roligere tur i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...