Gå til innhold

raklette tips (hva har dere på rakletten)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Rakletten min er på vei i posten (kjøpte på gooba)

Jeg lurer på om dere har noen gode oppskrifter og tips å dele med meg?

Endret av Sunrose
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så veldig spennende, men veldig godt og enkelt!

Vi pleier å skjære ost i litt større terninger, og smelte i de stekepannene under. Også steker vi strimlet biff oppå, og evt loffskiver.

Har loff, hvitløksdressing av rømme og majones, mais (evt. andre grønnsaker etter smak) biffen og smeltet ost på toppen.

Utrolig godt!

Skrevet

Vi bruker Port Salut og vanlig gul ost (er ikke så glad i recletteosten) bakte poteter, syltet agurk, sølvløk og hakket rødløk og mais.

I tillegg har vi stort sett alltid hvitløksloff og remme/hvitløksdressing.

På toppen pleier vi å steke bacon og enten salami/peperoni eller spekeskinke. Og det hender noen tynne skiver med krydrete pølser av diverse slag.

Dette er skikkelig kosemat :)

Skrevet

"Ekte" raclette består av smeltet ost servert med kokte poteter, syltet sølvløk, små salte agurker og forskjellig tørket salt kjøtt.

Jeg har aldri fått servert raclette med bacon, biff, pølse eller hvitløksloff i Sveits, men det er klart at maten tilpasses området den nytes i.

At det er kosemat kan jeg derimot være veldig enig i!

Skrevet

Vi pleier å ha strimlet svinekjøtt, kylling og oksekjøtt. Ost til å smelte i de små pannene. Forskjellige grønnsaker som mais, løk, tomat og champignong. Ris, fløtegratinerte poteter og hvitløksbaguetter til.

Skrevet

Vi har det veldig enkelt med kokte poteter, raclette-ost og diverse syltede ting. Sølvløk, sylteagurk, rødbeter.

Skrevet

Vi steker diverse grønnsaker og kjøtt og pølser i biter oppå. I skålene under smelter vi ost (må være ost med litt smak på; Port salut eller racletteost, gauda duger ikke ;)). Har pommes noisettes til, og fondue sauser til (en pakke med forskjellige små glass, blant annet aioli og karridip/saus).

Har funnet at at det absolutt ikke er sånn det "skal være", men vi synes det er knallgodt og beste måten :sikle:

Av grønnsaker bruker vi paprika, cherrytomater, løk, minimais og sopp. Av kjøtt det vi har lyst på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...