Gå til innhold

Isobels 2008


Isobel

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lenge bare vært "leser" her inne på KG, og tenkt at også jeg burde begynt med dagbok, så nå: nytt år og nye muligheter :)

Jeg har faktisk en del nyttårsforesett i år, kanskje jeg klarer å holde dem bedre ved å faktisk skrive det ned?

Mine nyttårsforesett:

1 Bli sunn dvs, trene mer (hver 2 dag) og slutte med snop.

2 Bli en bedre mor (mer tålmodighet)

3 Bli en bedre kone ;)

4 Orden i huset til nesten enhver tid.

Plutselig kom jeg ikke på mer i farten, men kan jo slenge på listen etterhvert.

PS ikke nødvendigvis den prioriteten...

Når det gjelder meg selv så er jeg en gift dame i begynnelsen av 30-årene, har snart bursdag og da nærmer jeg meg faktisk midten av 30-årene (gulp).

Har tre barn på 10,6 og 4. Jobber 80% skift i helsesektoren.

Begynner i morgen....

Min plan er da:

1. Kjøpe en sekk som jeg kan jogge med.

2. jogge til treningssenteret, ta en halvtimes styrketrening der og jogge hjem igjen.

3. Handle inn sunn mat :)

Oppdateres i morgen...

Nå; kongen av queens før sengetid!

Endret av Isobel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært hjemme med ungene i dag. I morgen begynner skolen og det er hverdag.

Minsteman kunne vært i barnehagen i dag, men hun fikk være hjemme hun også. De to jentene er veldig flink å leke sammen, så det er nesten like greit å begge hjemme i stedet for bare en av de. Eldstemann merker jeg knapt, han er opptatt med egne ting. Mest data, playstation og bilbanen.

Kjøpt meg nye støvletter i dag. De var på salg. Vinterstøvlett fra roots. Veldig lekkert!

Har ryddet vekk all julepynten også i dag. Føler at julen er over når hverdagen begynner. Godt med alt som er gjort.

617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var treningen unnagjort, jogget frem og tilbake fra treningssenteret.

Ikke skeiet ut mtp maten heller. Nå er det hviledag i morgen, neste trening er fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag blir det bare jogging på programmet, ingen fristende timer på treningssenteret (juletimeplan fremdeles). Det kan jeg gjøre på dagtid, har fri og ungene er på skole/barnehage.

Nettopp "lekt" bilbane med mannen. + i boken, jeg synes ikke det er spesielt gøy, men min kjære får en hvis tilfredsstillelse over å vinne over sin kone i bilbane :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene er levert i barnehage og gått på skolen. Jeg har en fridag å nyte :)

Må rydde litt i huset, vaske litt klær, men pytt pytt.

Akkurat nå; venter på at kl skal bli 10, må ut å småhandle litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff har vært borte en stund nå, siden sist jeg skrev. Har vært syk, det kom som kastet på meg. Men nå er jeg tilbake med friskt mot :)

Gikk på vekten i dag, da hadde jeg tatt av 4 kilo :sjokk:

Får være flink å holde det ved like! Men sånne sykdomskiloer har desverre en tendens til å komme fort tilbake desverre.

Var ute å trente igjen i går. Jogget ca 7 km. Herlig. Nå er det hvile i helgen og ny treningsøkt på mandag.

Har forresten bursdag i dag :bursdag:

Har fått et kjempefint Mette-Marit smykke med anheng som symboliserer mine tre barn. Kjempefint.

Har fått freez-væske :) og penger.

Og en orasje!!! nike caps til jogging. Jeg kunne nå tenkt meg en svart en jeg da...kanskje jeg kan farge den?

Ellers så går dagen forbi i stillhet. Har laget en kake da, markere litt for ungene liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag: er bare hjemme og slapper av. Litt rydding må også til. Huset har forfalt en god del nå når jeg ikke har holdt det ved like.

I morgen skal jeg til legen og friskmelde meg, er sykemeld nå. Men skal ikke på jobb før torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så rastløs, og fant ut at jeg ville ta meg en joggetur i kveld, desverre så regnet det så mye, at det ville bli en ubehagelig opplevelse. Da tok jeg på meg regntøy og gikk raskt i en time i stedet. Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir visst mest en treningsdagbok dette her. Litt ekkelt å skrive for mye personlig på internett, men kanskje det kommer?

Uff det ble ikke trening på meg i dag. Satt og ventet på legen i mer enn 40 min!

Dermed rakk jeg ikke timen jeg hadde tenkt å være med på på treningssenteret. Ja ja. Gikk hjem i stedet. 1 times tur. Med tung sekk på ryggen (med alt treningstøyet i) + varer jeg handlet på veien. det er no trening det og!

Jeg har tatt av 4 kilo. Jeg vil gjerne ta av et par til. Nå når jeg er frisk igjen, kommer appetitten tilbake og jeg er redd jeg ikke klarer å holde de ekstra kiloene borte, ikke minst å ta av et par til!!! JEG MÅ JEG VIL!

577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet så alt for tidlig i morges; minsten har fått omgangssyke. stakkar. spydde opp noen eplebiter hun spiste i 18-tiden i går. Nå går det bedre. Hun har til og med klart å spise en skive uten å kaste den opp igjen. får håpe det verste er over nå!

Regnet fortsetter og setter en stopper for alle mine jogge-ute-planer. Får satse på en tur innom treningssenteret i løpet av kvelden.

576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov til 11.30 i dag. Eller det var da jeg stod opp, har vel mer halvsovet, i alt bråket fra unger og tv. Måtte vel sove ut etter 2 dager på jobb.

pga at jeg har måttet være hjemme med sykt barn tidligere i uken, og pga jobb på slutten av uken har jeg ikke fått trent denne uken. Neste uke blir vel neppe bedre med 4 dagers jobbing. Først 2 dagvakter og så 2 nattevakter. jeg er helt utslitt etter dagvakter jeg. Klarer knapt å dra meg opp av sofaen om ettermiddagene. Må stå opp kl 05, når jeg skal på dagvakter. Det er nok det som gjør det. Jeg burde jo da ha lagt meg kl 21-22, men er sjelden i seng før midnatt. Må ærlig innrømme at turnus er flott; en god del fri innemellom slagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite begivenhets helg. Sovet lenge, ikke trent, spist altfor mye. Vært i middagsbesøk hos mamma, sammen med min søster og hennes familie.

I morgen tidligvakt. 4 dagers jobb uke, det blir heavy... Heldigvis er de to siste nattevakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå er det visst år og dag siden jeg skrev her sist, tror bare at jeg leste litt om hva jeg har skrevet og fant ut hvor utrolig lite intressant det er det som faktisk står der er... Utrolig kjedelig Blæ!

jaja, kan i hvertfall notere at jeg akkurat er kommet hjem fra en fantastisk påskeferie. Tenk å komme hjem fra påskeferie på påskeaften!

Jeg har hatt fri en uke nå, men i morgen må jeg på jobb. Skal jobbe 1 og 2 påskedag.

Påskeferien har jeg og familien min tilbragt på hytten vår på fjellet. Vi er akkurat ferdige med å bygge på og den har alle bekvemmeligheter. Som ungene sier: vi har det finere på hytten enn hjemme! Alt er nytt av møbler og hytten er lys og fin, med vaskemaskin og oppvaskemaskin. Synes det var skikkelig kjedelig å måtte dra hjem. Ungene og mannen min blir til 2 påskedag, så nå har jeg faktisk litt tid for meg selv frem til de kommer hjem, får prøve å nyte det!

Siden sist har jeg vært veldig flink til å trene masse, ikke så mye i påskeuken da, men da har det vært litt skigåing og slalom, samt litt gjenstående arbeid på hytten da. Mye tid gikk med å skru møbler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...