Gå til innhold

Grete Rodhe-kurs anyone?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter og vurderer og melde meg på ett nå.

Noen som har gått på det og kan fortelle meg hvordan det var?

Hva koster feks det?

Må en handle en hel masse og tilberede mange menyer som en vanligvis ikke bruker?

Hvor mye gikk du ned?

Har tidligere gått på Libra kurs og gikk ned 7 kg, men eier ikke motovasjon til dette nå, orker ikke spise all fiberen som der kreves.

Sist men ikke minst, er mosjonen en stor del av konseptet? Altså grunnen til at jeg lurer er at helsen ikke er helt på topp og det er ofte mange av de dagene jeg ikke klarer så mye fysisk utfoldelse.

Skal ned 5-8 kg, men klarer det tydeligvis ikke på egenhånd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Roede-forsøker
Skrevet

Er halvveis i et kurs nå, det er mitt første kurs. Jeg er ikke flink til å lage mat som krever oppskrift, så sånn sett forsvinner kanskje litt av vitsen. Det som ahr vært bra for meg, er at jeg gjennom føring av kaloridagbøker lærer mer om hvordan jeg skal spise, hvor mye og hva slags mat.

Utover det er jeg ikke kjempeimponert, veiinga er et viktig innslag på møtene, eller rettere sagt vektnedgangen siden forrige uke. Nå har jeg jojovekt (går opp og ned et par kilo avh av væske i kroppen, når på døgnet, i forhold til trening osv), og da føles det meningsløst å sitte å forklare hvorfor jeg har gått opp siden sist, eller plutselig har gått masse ned uten å gjøre noe for det.. Men som sagt, energiregnskapet har jeg nytte av.

Mange på kurset mitt har gått mange kurs før, kjenner opplegget godt og vet at de går ned de ønskede kiloene på et 8-ukers kurs, så de må jo være fornøyde. Flere av dem er ikke aktive overhodet, det anbefales såklart, men i bunn og grunn fører innaktivitet bare til at du får spise færre kalorier hver dag..

Tror jeg fortsetter vektnedgangen i mitt eget tempo og på min måte, syns grethe roede kravet om over 1 kg i uka blir for mye for meg. vil heller prøve å få til varige endringer!

men som sagt, det virker som mange har nytte av det, om ikke annet som en jump start!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...