Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Hvordan sier dere fra at dere ikke er med på noe penetrering uten kondom? For meg er det helt uaktuelt å ha sex uten kondom. Tenker ikke bare på sykdommer (som jo er viktig), men er livredd for å bli gravid siden jeg ikke bruker prevensjon. Så når det blir som hetest, men ikke er helt sikker på om det går mot penetrering, hvordan sier dere fra om kondom hvis det skulle bli aktuelt? sier dere bare "kondom!"?
Bobeline Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Jeg spør om han har det på forhånd. Dermed slipper jeg å huske på det når ting tar av. Det vil si, da vet jeg at vi har det så da er det bare å komme med en påminnelse litt senere, hvis han ikke husker på det. Hittil har jeg sluppet å komme med slike påminnelser, men hvis det skulle skje håper jeg at det holder å si "forresten, vi må bruke tingen" eller noe sånt. Og jeg har gjort det helt klart enkelte ganger at lek uten beskyttelse er helt uaktuelt. Og de fleste er med på det.
Gjest morthal Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Ja, jeg bruker også å si at lek uten beskyttelse ikke er aktuelt og da kommer kondomet fram. Om de ikke husker det bruker jeg å minne de på det. Jeg sier bare at han må finne fram beskyttelse.
Gutt83 Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Er kansje anerledes fordi det jeg som skal ha det på, men hjeme har jeg alltid kondom i sovebordskuffen, og da er det jo bare å åpne den og ta fram et, når ting skjer. Ellers har jeg med noen om jeg drar "et sted" det kan bli aktuelt å bruke dem, og da tar jeg det fram sammtidig som jeg tar av meg buksa. Tror trikset når en er hos seg selv og ha kondomet lett tilgjengelig med senga, slik at en kan ta det fram når ting nærmer seg og sier "vi må være litt forsiktig" eller "beskyttelse er lurt". Selv ville jeg blitt glad om jenta tok initativ da det hadde vist at hun var ansvarlig.
Gjest Eir Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Er jeg singel har jeg alltid med meg kondomer, og når det begynner å lede opp til penetrerende sex sier jeg at han må bruke kondom. Da finner han enten frem ett av sine egne, eller ser ganske fortvilet ut og sier at han ikke har, for så å puste lettet ut når jeg trekker frem mine. Prøver han å nekte sier jeg at da kan han bare glemme det.
sebra Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 jeg har aldri opplevd at en gutt faktisk bringer det på banen. det er alltid jeg som må si noe. kondom er den verste turn offen ever. ihvertfall når man må springe rundt i leiligheten på jakt midt i morroa..
gutt81 Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Det er derfor man skal ha det lett tilgjengelig.
sebra Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 hehe i know...jeg skal sørge for å ha det i nærheten neste gang..
Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Kjæresten min og jeg har hatt sex et par ganger, og da er det som regel sånn at det har handlet om meg (jeg var jomfru, men det var ikke han). Husker at første gangen drev han og stimulerte klitoris en stund, også la han seg oppå meg for å føre penisen inn i meg, og da bare så han på meg og tok hånda mi nedover og ba meg holde på følelsen. Så sto han opp og hentet et kondom, og før jeg visste ordet av det, var hånda hans tilbake på plass. Så han stimulerte meg mens han fikk på seg kondomet (ja med en hånd) og når det var gjort, kom han inn Det er en slags forståelse vi har for hverandre, at vi ikke har sex uten beskyttelse for han visste at jeg ikke gikk på noe prevensjon.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Hvis du syns det er vanskelig å vite hva du skal si, si at " jeg bruker ikke beskyttelse" og se hva han sier. Selv må du ha kondom lett tilgjengelig. Hvis han forsøker å si ting som at han skal være forsiktig el.l sier du at du er livredd for å bli gravid og ikke tør, og vips plukker du bare frem kondomen.
VirreVapp Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 (endret) .. Endret 12. desember 2009 av VirreVapp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå