Gjest Huldali Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Har du noen gang brukket et eller flere ribben? Hvor vondt var det? Hvor lang tid tok det før det grodde? Og hvordan var smertene fra det var brukket til det var grodd? Var det enkelte ting du ikke kunne gjøre i denne perioden?
Grissini Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har brukket ribbein flere ganger (gammel håndballspiller). Det er vondt, men er ikke det verste jeg har vært med på. Jeg har kunnet gjøre det meste, men enkelte ting er selvsagt mye vondere enn andre. Alt som medfører mye bruk av overkroppen gjorde naturlig nok ganske så vondt. Det tok nok noen uker før jeg ble bedre....
Gjest Moonshadow Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har både brukket og bristet. Brist er definitivt det vondeste. Det blir vondere første uken også blir det gradvis bedre. Tar ca 6uker på å gro. Det du må passe på med brist og brudd, er faren for lungebetennelse. Det vil gjøre vondt og puste skikkelig nedi lungene og da blir det lett til at man puster overfladisk og dette kan være skummelt. Det var det jeg fikk beskjed om ved siste brist.
Gjest Sativa Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Jeg vet ikke om jeg hadde brist eller brudd, men tror det var brudd fordi jeg mente å kunne kjenne beina gnisse mot hverandre. Var nesten invalidiserende vondt den første uka, greide nesten ikke komme meg ut av senga, langt mindre bøye meg, reise meg opp fra pulten osv. (bruddet var i ryggen) Var nesten bra etter et par måneder, men kan fortsatt, 18 år senere oppleve at ryggen "låser seg" et par sekunder og at det gjør vondt. Mulig det var noe annet galt fatt, jeg fikk aldri vite det fordi min mor er veldig skeptisk til leger, og at datteren kræsjer på moped og ikke kan røre seg pga vondt i ryggen kvalifiserte ikke til legebesøk..
Miel Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har både brukket og bristet. Brist er definitivt det vondeste. Artig å få det bekreftet, jeg har hørt flere si det nemlig, men ikke fra noen som faktisk har opplevd begge deler selv. Jeg har hatt brist, og det var rett og slett grisevondt de første ukene. Ble gradvis bedre, men det gikk i hvert fall seks uker før jeg klarte å trene igjen, og rundt tre måneder før smertene var helt borte.
Ugla Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Var det enkelte ting du ikke kunne gjøre i denne perioden? Å hoste, nyse, le, puste dypt inn... AUu... det er vondt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå