Gå til innhold

Hjelper det????? slankere lår


Gjest Donna

Anbefalte innlegg

Hjelper det ????? Det tenker jeg ofte ..........

Vil ha slankere lår .....vil ha muskler ...bort med kvapsete fett ....usj .....men hjelper det å sykle, å gå , å gjøre øvelser????

Vil man få slankere lår av det????

Eller blir det bare digre muskler??

Hvordan få slankere lår??

Særlig på innsiden av lårene sliter jeg - for der er det fett altså - ja muskler og så selvsagt - men fett. Og det er ubehagelig å gå med skjørt for jeg får jo gnagsår hvis det er varmt og jeg blir klam .......Så nå vil jeg ha det bort før sommeren ..!!

Noen tro på at det hjelper å trene?? og hvor mye må til??

kan også nevne at jeg selvsagt også jober med kosten i denne slankeprosessen......

Vel - er det håp om en sommer med slankere lår?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Dessverre, Virgo, så har jeg ingen gode tips og råd til deg, men jeg følger spent med på tråden din, siden jeg har de samme ønskene som deg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: Rugletet lår og knudredte ende med stygg appelsinhud er ikke akkuratt det man har mest lyst å vise frem. Heldigvis kan du gjøre noe med dette, slik at du får glatte, pene, slanke ben igjen. Ved hjelp av syv enkle øvelser vil du oppnå resulateter som er merkbare i løpet av ganske kort tid. Dårlig blodsirkulasjon i venene er hovedårsaken til at huden blir stygg. Avfallstoffer og væske hoper seg opp under huden på lårene og enden og knærne gjør huden ruglete og stygg. Dersom du ønsker deg glatt hud, må blodet igjen kunne stømme raskere og lettere gjennom venene. Derfor må de såkalte venepumpene settes igang. Det er disse som sender blodet til hjertet. Trykket i venene er nemlig ikke stort nok til selv å kunne drive blodet oppover mot hjertet og derfor er venene utstyrt med små pumper som driver blodet frem.

Slik virker venepumpene

Blodet blir styrt i riktig retning av en rekke klaffer om lukker og blokkerer venen slik at blodet ikke renner feil vei. Venepumpene er også viktige fordi de sørger for at væskenog avfallstoffene i bindevevet rett inder huden blir adskilt.Heldigvis går det både lett og raskt å få venepumpene til å arbeide bedre og dermed bli kvitt væskeopphopningene som gjør huden knudrete. Her følger syv øvelser du bør gjøre daglig ca 15 minutter for å få merkbare resultater. Når du strekker og bøyer, setter musklene og venepumpene i gang. Samtidig presser du opphopet av væske tilbake mot venene. Allerede etter den første runden med øvelser merker du at huden din blir varmere og hevelsene begynner å gå ned både i bein og føtter.

Slik får du slankere lår og ende

For å se hvor raskt beina dine kan komme i toppform kan du forsøke å ta mål rundt lår og ende. Gjenta disse målingene med jevne mellomrom og se hvordan de etterhvert blir slankere. Ved regelmessig trening vil det forsvinne flere centimeter fra lår og hofter etterhvert som kretsløpet forbedres og hevelsene går ned. Når blodsirkulasjonen blir bedre er det også lettere å ta av eventuelle andreoverflødige kilo.

Regelmessig trening er viktig

Disse øvelsene bør utføres hver dag helt til du merker at huden er strammet opp og du er fornøyd med hvordan bena dine ser ut. Da er du forhåpentligvis kommet inn i en god rytme og vil fortsatt gjøre øvelsene med jevne mellomrom. Du kan gjerne supplere med extra trening som svømming, aerobic, gåturer ol.

Øvelse 1

Ligg på ryggen med bøyde knær. Korsryggen er presset godt ned i underlaget. I høyt temp, men ikke høyere enn at du kjenner at du har kontroll ehel tiden., svinger du det ene benet vekselsvis strukket og bøyd mot taket. Gjenta 20 ganger med hvert ben

Øvelse 2

Ligg på ryggen med det ene benet bøyd og det andre strukket opp mot taket. Med det strake bene skal du vippe opp og ned i ankelleddet. Gjenta 15 ganger.

Øvelse 3

Ligg på ryggen med bøyde kbær. Løft setet fra gulvet mens du med flat hånd styrker oppover buken. Gjenta 5 ganger.

Øvelse 4

Stå på albuer og knær. Sving det ene benet inn under kroppen og før det rolig opp og bak. Pass på ryggen. Gjenta 15 ganger med hvert ben.

Øvelse 5, 6 og 7

I alle disse tre øvelsene skal du ligge på ryggen med bøyde knær. Først holder du begge hendene rundt det ene låret. Trykk lett og gjør fem sparkebevegelser. Fortsett denne øvelsen , mens du langsomt flytter hånden ned mot kneet. Gjør samme øvelse med henholdsvis leggen og foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

(Men det er slett ikke alle som kan jogge. Jeg vil gjerne, men ender bare opp med vonde knær og ankler. :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 år senere...
(Men det er slett ikke alle som kan jogge. Jeg vil gjerne, men ender bare opp med vonde knær og ankler. :roll: )

Det er fordi du ikke pleier å løpe og derfor har heller ikke anklene eller knærene fått den styrken de trenger. Begynn rolig og øk farten og lengden litt hver uke. Skal du få tynnere lår og legger er det lange turer med rolig itensitet som funker. samt styrke i beina for å få igang forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er fordi du ikke pleier å løpe og derfor har heller ikke anklene eller knærene fått den styrken de trenger. Begynn rolig og øk farten og lengden litt hver uke. Skal du få tynnere lår og legger er det lange turer med rolig itensitet som funker. samt styrke i beina for å få igang forbrenningen.

Oj oj, får håpe Virvel fortsatt sjekker denne tråden 6 år etter at hun skrev det innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hjelper det ????? Det tenker jeg ofte ..........

Vil ha slankere lår .....vil ha muskler ...bort med kvapsete fett ....usj .....men hjelper det å sykle, å gå , å gjøre øvelser????

Vil man få slankere lår av det????

Eller blir det bare digre muskler??

Hvordan få slankere lår??

Særlig på innsiden av lårene sliter jeg - for der er det fett altså - ja muskler og så selvsagt - men fett. Og det er ubehagelig å gå med skjørt for jeg får jo gnagsår hvis det er varmt og jeg blir klam .......Så nå vil jeg ha det bort før sommeren ..!!

Noen tro på at det hjelper å trene?? og hvor mye må til??

kan også nevne at jeg selvsagt også jober med kosten i denne slankeprosessen......

Vel - er det håp om en sommer med slankere lår?? :wink:

Styrketrening og kardiovaskulær trening + diett = slank kropp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
jeg også Virvel ...forresten funker det dårlig å jogge med hund i bånd :roll:

Fungerer jo utmerket me hund å jogging! Drit bra trening for bikkja også. Få ræva i gir å TREN me hunden at den skal jogge rolig ved siden av deg, evt. kjøp sykkelspringer, hiv deg i sykling å ta hunden med på sykkelspringer, anbefales på det sterkeste! Kjempe gøy!! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Nei. Du må trene styrke.

:jepp: Samt en kombinasjon av kardio, så vil man nok få en slankere og fastere kropp generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnis:

Jeg kan jo trå til som forsøkskanin, i TS sitt sted? Kommer tilbake med rapport om 3 mnd, ok??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shelob

Ha ha ha - skjønte ikkeno før jeg nå så at den faktisk er 7 år gammel! Jeg lurer også på hvordan det gikk med lårene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Ja, hvordan gikk det med alle som skulle legge inn rapport? Five years after... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...