Gå til innhold

Cinderellas i-siste-liten dagbok

Cinderella2003

Anbefalte innlegg

Arwen og Stardust takk for hyggelige hilsener! :D

Dag 2

Ja i morgen skjer det!

Jeg er innom en liiiten tur, for nå står huset på hodet! Mamma baker, min kjære prøver sjaketten, har nettopp lagt lillesnuppi og storesøster er helt i hundre. Den eneste som tar livet med ro er pappa som leser dagbla' og slurper kaffe.

Samboer og pappa skal ut å handle øl og alt ellers nå snart. Jeg har rukket blomsterbutikken, frisøren og vært en snartur på bohus.

Har kjøpt ekstra blomster (Blå saint paulia) som jeg skal pynte med sølvtråd.

Ellers skal smøre niste til lillesnuppi for hun skal ut med tante. Godt hun merker at mamman og pappan stresser og da finner hun på det utroligste. Hun begynte dagen med å tømme ut oboy-eska :cry: Så jeg vaska kjøkkengulv klokka åtte i morrest...

Har hengt kjolen min i dampen på badet sånn at den skal bli fin og slett. Har kjøpt ekstra tykk strømpebukse til lillesnuppi. Det er ikke snø akkurat nå men skiftende skydekke og delvis sol.

Håper at det holder seg slik selv om det er kaldt, bare 4 grader. Nei nå skal jeg jobbe videre. Skrev ut talen min i går kveld og synes selv den ble ganske bra. Skriver mer i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det omsider blitt kveld...

Duverden for en dag vi har hatt... :roll: Jeg skal ikke en gang prøve å fortelle om alt, bare nøye meg med å konstatere at dagen før et bryllup er jammen stressende!

I allefall, nå halvt sitter/ligger vi utslått i hver sin sofa her. Ser på tv men er egentlig forferdelig trøtt. Tror jeg køyer snart. TROR at vi har alt i boks nå, men det er sikkert noe vi har glemt.

Ja ja gleder meg til i morgen :D

Nå blir jeg snart fru Cinderella...

Jeg burde vel skrevet en masse nå, men jeg føler meg nesten tom, er så sliten. Referat fra morgendagen kommer nok ikke før i overimorgen.

Til alle bruder (og særlig meg selv) LYKKE TIL!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrolig fantastisk dag er over!

Ja så var det over.

Vi fikk verdens beste bryllupsdag og ALT var helt fantastisk.

Jeg er så glad at jeg nesten er lei meg for at det er over. Det var så utrolig flott og vakkert. Men nå skal jeg prøve meg på et resyme:

Våknet tidlig og sto opp ca 08. Været var vakkert, sol og lettskyet så alle mine bange anelser om slaps og snø ble gjort til skamme.

Jeg hang ut flagget vårt og det kriblet i hele kroppen. Var så utrolig spent!

Lillesnuppi trippa rundt og fant på alt mulig galt :lol: Hun merket nok at noe var på gang og reagerte nok på at mamman og pappan hennes var litt stressa.

Jeg klarte å få ned et halvt eple, fant ut at jeg måtte spise noe for ikke å være helt tom. Storesøster løp rundt å maste om å få lov til å ta på brudepikekjolen sin med en gang, men hun måtte finne seg i å vente siden vielsen ikke var før 13.30

Klokka halv 10 kjørte sambo meg til frisøren. Jeg huska å ta med meg sminke, kjole, slør og sko så det meste var i orden.

Så sto vi på gata utenfor frisøren i morgensola og klemte hverandre. Tror aldri jeg kommer til å glemme det øyeblikket! Siste gang vi så hverandre før i kirka. Jeg var så nervøs at jeg måtte tenne opp en røyk (to år siden jeg slutta) for å roe meg litt. En utrolig spesiell følelse å stå sånn og tenke at NÅ begynner bryllupsdagen vår.

Så kjørte sambo videre for å hente en venninne av meg som kom med fly klokka ti, mens jeg inntok frisørsalongen..

Jeg ble gratuler av alle frisørene og så fikk jeg kaffe og fikk sitte og lese litt (se og hør er utmerket til slike anledninger :wink: ) mens assistenten bar sakene mine til underetasjen der vi skulle være etter at håret var opprulla.

Så var det opp i frisørstolen. Hun fukta og rulla håret, og jeg kan love at jeg IKKE så særlig glamorøs ut. Lignet litt på hun der i tvserien absolutt fabelaktig....

Så måtte jeg sitte i fønerbøtta i 20 min. Da haglet det inn med meldinger på mobilen min! Har mange venninner som satt hos frisøren rundt i byen :)

Av med bøttehatten og ut med rullene. Hadde forøvrig god underholdning underveis av to søte små som ble klippet og fikk farget hår.

Assistenten kom og spurte om hun skulle kjøpe meg litt mat, og alt jeg kunne komme på var banan, og det fikk jeg..

Så gikk vi ned i kjelleren der jeg tok på meg toppen på kjolen fordi denne ikke kunne trekkes over hodet etter at jeg hadde blitt ferdigordna.

Frisøren min tuperte alt håret og jeg var vel et syn kan jeg tenke meg...

Innimellom sprang jeg på do og bælma nedpå med kaffe. Nervene var på utsiden, det vil jeg påstå.Dessuten tenkte jeg masse på samboern min som måtte være hjemme med huset fullt av folk og unger. Følte det litt urettferdig at jeg bare satt her mens han måtte ordne alt hjemme alene..

Jeg fikk lov til å røyke inne, og det gjorde jeg såpass at jeg var helt svimmel. Men frisøren var dyktig og småpratet hele tiden så tia gikk fort. Klokken tolv kom min lillesøster stressende! Hun hadde ikke fått til å sette opp håret og kunne melde om at lillesnuppi ikke ville legge seg ned til å sove formiddagsluren sin. Gjett om jeg syntes synd på samboern min som var hjemme med mine foreldre, sine foreldre og en flokk med andre!

Frisørassistenten gikk over til blomsterbutikken og henta nydelige blå hyasint klokker som hun tredde på sølvstreng som ble fletta inn i håret mitt. Det ble utrolig vakkert! Jeg synes frisøren var sååå flink. Så var det å prøve å spise litt (en halv banan) og så på med sminke. Også her gjorde hun en god jobb og jeg ble veldig fornøyd.

Så begynnte jeg med påkledninga mens søsteren min fikk hjelp til å fikse på håret som hun hadde plagdes sånn med. Og klokka gikk med ekspressfart! Det var litt bal med strømper og strømpebånd og jeg fikk hjelp av flere av frisørene. Jeg har nok glemt mye av akkurat denne sekvensen for jeg var helt skjelven.

Søster ble sååå fin og jeg fikk hjelp til kjolen og underskjørt. Blomsterdekoratøren kom med buketten min og brudepikebuketten og så var det nesten klart...Søster tok en masse bilder og flere damer og småjenter som var oppe i salongen fikk komme ned og kikke. Tror nok det tente noen prinsessedrømmer hos flere av småjentene ja..

Frisøren sprang opp og sjekka om bilen vår var kommet, og så var det opp trappa og ut i solskinnet. Jeg hadde HJERTEBANK og puls som en idrettsutøver i OL.

Kjøretøyet vårt viste seg å være en Jaguar fra 19 50, blankpolert og med flagg i front. Måtte ha hjelp til å komme inn i bilen, og så satt vi der da. Med åpne vinduer med min lillesøster ved min siden og en utrolig elegant antrukket sjåfør som var koselig og flink. Vi kjørte sakte gjennom bygatene og alt var heeelt konge. Sjåføren lura seg opp og sjekka utenfor kirka, men siden folk enda ikke hadde gått inn så tok vi en kjørerunde ned i byen, utover moloen og med hav og sol som utsikt..Lurer på om jeg gråt litt...

Folk vinka og pekte og det var som en drøm!

Så var det opp til kirka igjen. Der sto pappa og eldstejenta mi og begge to var så vakre. Noen av gjestene annkom i siste liten, men jeg registrerte det nesten ikke. Var nesten utenfor meg selv..

Søsteren min gikk inn i kirka og vi stilte opp i gangen. Klokkene slo og slo og slo...Synes det tok en evighet, og vi var litt usikre på om vi skulle gå inn eller vente på musikken. Så kom Handels Air fra Watermusic, dørene ble åpna og vi vandret inn. Jeg skalv og skalv. Bakerst i kirka satt en masse folk jeg ikke kjente så jeg var usikker...Men da vi kom midt i kirka så jeg alle vennene våre og alle de kjente fjesene fra slekt og da kjente jeg at alt ble bra. Jeg tror jeg smilte fra øre til øre, og da samboern min kom ned trappa og tok i mot oss var alt bare godt!

Opp trappa til podiet og fram til stolen min. Søster hjalp meg og da jeg satte meg satte hele menigheten seg. Tvers overfor meg satt sambo og to forlovere (Han ville ha to og fikk det!) Jeg satt ytterst så søsteren min som var min forlover og innerst eldstejenta vår som var brudepike.

Salmesang og mange gode ord fra presten. Hlele tiden kunne jeg se rett på min kommende mann og det gjorde meg h :hjerter: helt rolig.

Alt gikk bra! Det var så høytidelig og vakkert og utrolig.

Mer senere...liten pause

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snufs*

Sitter her og smiler, og er litt våt i øynene ja...

Gratulerer med bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel gjennomført dag! Så bra at alt ble som du hadde ønsket! Og tusen takk for at du tar deg tid til å referere for oss!

Jeg så deg for meg der du satt stivpyntet, nervøs, glad og klar, og så ut over havet i bryllupsbilen. Så flott å høre, at det kom en liten tåre :wink:

Håper du koser deg med minnene, nå, det har dere fortjent! Gleder meg til å høre mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klump i halsen, tårene fyller øynene :cry: og sommerfuglene flyr som besatt i magen!!! Jeg kommer til å være et vrak de aller siste dagene!!!

Det var herlig å lese om dagen din. Du skriver på en befriende og avslappet måte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsener Joplaya, Ayla og Havsulen!

DEL 2 AV DAGEN VÅR

Alle salmene vi hadde ønsket ble sunget, og presten viet oss og så fikk vi sitte ved siden av hverandre. Satt og holdt i hånden og tenkte at dette vil jeg aldri glemme. Så hørte jeg at veslesnuppi ropte pappa og mamma nede i kirka, og da jeg så ned i kirka var det mange lommetørklær som var oppe...

Vi gikk ut av kirka med tonene fra "brudemarsj fra Lødingen" og kom ut på trappa i stålende solskinn. Der ble vi gratuleret av alle sammen. Mye klemming og tårer. De menneskene som jeg ikke hadde kjent inni kirka viste seg å være tyske turister. De var hyggelige og smilende og ønska oss "vielen gluck"

Så var det kyssing på kirketrappa og jeg tror jeg må ha fått en eller annen form for utladning etter å ha vært så nervøs for jeg lo hele tiden. Alt var bare godt!

Så inntok jeg og min mann Jaguaren og kjørte flere "seiersrunder" i byen før vi dro til fotografen. Herlig å få være litt alene (eh...vi hadde jo sjåføren da men..) midt i alt dette. Så bar det til fotografen. Svigersøstra mi kom dit med ungene våre og så var det på tide med fotografering. Som sagt, jeg var heeelt overlykkelig og smilte og lo hele tiden. Lillesnuppi var ikke heelt blid etter en lang stund i kirka, og etter å ha blitt vekket midt i formiddagsluren sin, men fotografen fikk henne til å klukk-le av en hånddukke. Tror bildene ble bra. Så sendte vi ungene avgårde med svigersøster, før vi dro opp i parken for å ta utebilder av bare oss to.

Siden sola skein fra skyfri himmel måtte de trikse litt med seil for å lage litt skygge. Jeg var mes opptatt av at fotografen IKKE måtte få med noe søppel som lå der på bildet. (Så det siste han gjorde før vi dro var å ta nærbilde av en pakke peterøes tobakk som lå slengt på gresset :ler: ) Litt av et minne...

Vi tok massevis av bilder ute, og selv om det var sol var det fryktelig kaldt..Håper gåsehuden ikke vises på bildet :hoho:

Så var det inn i bilen igjen og vi kjørte litt utenfor byen for å få litt tid alene før vi annkom festlokalet. Sjåføren viste seg å være en gentlemann og han løp inn på Shell og kjøpte tyggis til meg. (Husk tannbørste hos frisøren!!!!)Jeg hadde ikke såå lyst å gå inn på shell i brudekjolen :lol:

Da vi annkom festlokalet (gammelt nordlandshus i en diiiger hage) sto det flagg og blomster på trappa. Alle gjesten var kommet, og svigerfar filmet hele annkomsten. Vi takka sjåføren vår og inntok lokalet.

Der var søsteren min og en venninne i full gang å pakke opp gaver så mye fint!!! Vi fikk velkomstdrink og druer, og jeg fant ut at serveringspersonalet HADDE dekket på til de to som ikke hadde fått plass i går, puh!

Bordet var akkurat slik vi ville ha det. Med hvite lys, blå hortensia, hvite dduker og hvite tøyservietter. Sangheftet var lavendelblått og i tillegg hadde vi blå saint paulia.

Vi satte oss til bords, sang velkomstsang og fikk servert forreten. Lillesnuppi var overlykkelig over å få suppe, så hun satt som et lys i barnestolen sin mens tante passa henne. Vakker som få i mørkeblå matroskjole.Storesøster var SÅ vakker i brudepike-stas, og så fornøyd. Pappa holdt tale, en kort men meget flott en, og så var det min manns tur....Da gråt jeg, mamma, pappa, svigers, og bestefaren min. Det var noen nydelige ord!!

Merelig nok var det rein plankekjøring å holde min egen tale!!Jeg hadde vært så nervøs i kirka at nå var alt bare stas!! Fikk nok frem noen tårer i min tale også, og der og da var alt jeg sto og sa helt riktig! Jeg var så glad!

Under hele middagen satt jeg og tenkte "dette må jeg huske" stemningen, folkene, følelsene, ja alt!

Middagen varte nesten 3 timer, og så fikk de som ville det "luftet" seg litt i sola. Vi gikk rundt å småpratet litt, tok bilder og beundret gavene mens serveringspersonalet rigget til kaffebordene. Der hadde vi hvite kubbelys med perlepynt i blått og sølv. Blå hortensia og sølvtersentinere.

Så kom kaffegjestene og da sto vi på trappa og ønska velkommen. Mange glade koselige mennesker! Og enda flere gaver!!

Så ble det velkomstdrinker og kaffe og kaker. Vi åpna bryllupskaka (3 etg marsipan pynta med blå blomster og sølvkuler) Men jeg klarte desverre ikke å spise no særlig. Cognac, kaffe og Baylis ble fortært (ikke av meg da...) Og baren ble tatt frem.

Bandet kom og fikk kaker de også, og så var det brudevals!

Svigerfar filma, mens vi først dansa alene før folk heiv seg med. Jeg sang "tenk at jag dansar med andersson"og duverden for ei stemning det var. På kjøkkenet gikk alt knirkefritt, aelv om personalet der nå gikk hjem og noen av tantene mine tok over.

Så hadde tante og onkel lagd en spørrelek som virkelig fikk opp stemninga, og det ble mimret litt over rare ting vi har gjort/sagt/drukket (?)/jobbet med opp gjennom årene.

Bandet begynte å spille i ti tiden og de var bedre enn jeg hadde håpet på. Spilte mye forskjellig både for gammel og ung og de overholdt sin lovnad om IKKE å spille "drømmen om Elin" som jeg hater og som lett kan gjøres om til "drømmen om Malin"(som er mitt navn..)

Alt var kos, men mye arbeid og...Mannen min og jeg sirkulerte rundt store deler av kvelden og pratet med alle gjestene. Alle hygget seg og stemninga ble løsere jo seinere det ble... Noen av de eldste slektningene takket for seg i 12 tia og da ble det fart over dansene. Storesøster hjalp til med rydding og var i sitt ess. Hun har nå bestemt seg for å bli servitør :lol: Innimellom dansa hun med to av guttene som var invitert... Mamma og pappa hadde det bra og danset sammen. Samme med svigersene. Det er så utrolig mye som jeg kunne ha skrevet, men orker ikke referere alt.

Storejenta vår danset med pappa og bestefar, og jeg tror at jeg må ha danset med nesten alle de mannlige gjestene..

På sluttene hadde jeg SÅ vondt i beina.

Da klokka var nærmere 02 klarte jeg å få dratt med meg mannen min inn i drosja og til SAS hotellet. Der venta en flott suite, champagne og badekar....Vi overrakte morgengaver siden det nesten var blitt morgen alt og jeg fikk en diamantring av min kjære...Nesten så jeg måtte gråte litt igjen da...

En av mine beste dager noensinne var over. Rart å ha hatt en så stor dag. Lå i senga og kunne ikke sove selv om vi var dødstrette. Ønsket at jeg kunne takke alle sammen en gang til for denne fantastiske dagen, og aller mest min fantastiske kjære...

Jeg er SÅ uendelig glad for at det ble så flott!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cinderella

Gratulerer så mye, med et vel overstått bryllup.

Øynene mine løp i vann, opptil flere ganger iløpet av din fortelling. Det hørtes ut som en kjempe fin dag.

Gleder meg til det er min tur, om et drøyt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: takk for en fin gjenfortelling av dagen din!!!

Og GRATULERER SÅ MASSE MED vel overstått dag!

Gleder meg til å få se noen bilder kanskje???

Klem fra Magnhild! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du delte din opplevelse de siste ukene før bryllupet. Jeg står selv brud om ett par uker, så du gav meg en god ide om å skrive ned de siste detaljene :lol:

Jeg sitter her i California og planlegger det siste før vi reiser til nord-norge for å gifte oss. Det er kjempegreit å kunne kommunisere med fotograf, blomster design og mere på internett.

Hvilke salmer valgte du i kirken? Jeg er foruten salmebok, så tar gjerne imot forslag, men kanskje må jeg kjøre til den Norske Sjømannskirken for å finne salmer :D

Veldig fint å lese om din store dagen og de beste lykkeønsker til dere.

Vi gifter oss i Saltdal Kirke 24. Mai, 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadda....

Tror det må være noe rart med meg...Er helt utslitt enda og nå er det blitt tirsdag..

Burde vel ha klart å sovet meg opp nå, men jeg er sånn litt sentimental og samtidig veldig glad og trøtt. Rart å gå rett tilbake til hverdagen i går. Helga var jo aldeles utrolig så det ble å gå fra Ilden til asken.. :(

Driver fortsatt på og fordøyer alle inntrykkene.

Hadde ikke skjønt på forrhånd at dagen skulle bli så utrolig, så jeg tror jeg ble helt "høy" av stemningen. Så nå er det vel bakrusen som har inntatt meg da?

Jeg kommer til å leve lenge på disse opplevelsene.

Gleder meg så FRYKTELIG!!!!!til bildene kommer.

Skal legge inn noen av dem her.

Takk for hilsener foresten! Joda jeg kommer med bilder etterhvert.

Ser at "alle" avslutter dagboka si etter bryllupet og at mange ikke tar med referat, synd egentlig, da blir jo hovedpunktet borte. Tenkte å kose meg med å lese fra andres bryllup, men finner nesten ingenting.

Vet ikke helt om jeg klarer å legge ned boka mi riktig enda.

Skal i allefall printe ut alle tankene mine herfra og spare på dem.

Ja ja...nå skal jeg titte på fotografens nett-side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha....Første bilde ble sendt fra fotografen i dag og jeg var RÅSPENT da jeg åpnet mailen. Men hva hadde han sendt? Jo bildet av petterøe-pakken jeg var så redd skulle bli med på bryllupsbildene :hoho::hoho:

Han var i allefall en morsom fyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampe

Hei Cinderella!

Gratulerer så mye, med den STORE dagen. Veldig fin dagbok forresten.

HIlsen Trampe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trampe :) Takk for hyggelig hilsen! Tror ikke jeg legger ned bryllupsboka mi før om noen uker :wink: Klarer ikke å gi helt slipp enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi jippi jippi!!! :hoppe: Bildene fra fotografen har kommet!!!Nå bruker sikkert maskinen min et par timer på å få lasta dem ned, men gleder meg sånn til å se dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er noen av bildene lagt ut på lillesnuppis side...

La de fleste i fotogalleriet...

Linken er fjernet og bilde ligger i kg-bryllupgalleri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...