Gå til innhold

Mandag og tirsdag arbeidsdager?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
I morgen mandag og deretter tirsdag, er butikker åpne? Er mandag og tirsdag arbeidsdager og offentlige kontorer og rådhus åpne?

Nei.

Mandag nyttårsaften er halv dag (akkurat som julaften). Tirsdag er første nyttårsaften og "helligdag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så offentlige kontorer og kommuner holder åpent halve mandagen på nyttårsaften - bra! jeg må levere et dokument til registrering innen søknadsfristen er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag nyttårsaften er halv dag (akkurat som julaften).

Er dette lovfestet? Noe slikt som offentlig hellihalldag? Eller er det bare vane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Er dette lovfestet? Noe slikt som offentlig hellihalldag? Eller er det bare vane?

Nei det er ikke lovfestet - det er eventuelt tariffestet.

Vi kunne velge enten jobbe halv dag julaften eller halv dag nyttårsaften. Med stor vekt på at det ble foretrukket at vi kunne enes om en av dagene og holde den andre stengt. Dvs at vi slapp å bruke feriedag på den ene av dem. Vi to som ikke hadde tatt oss feriedager i julen ble veldig fort - i løpet av sekunder faktisk - at vi jobbet julaften og tok fri nyttårsaften.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Så offentlige kontorer og kommuner holder åpent halve mandagen på nyttårsaften - bra! jeg må levere et dokument til registrering innen søknadsfristen er ute!

Dette tror jeg varierer veldig fra kontor til kontor og fra by til by. Så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...