Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når får vi lån og stipend for vårsemesteret? Noen snakker om at det kommer så tidlig som 3. januar,mens andre sier den 15. januar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når får vi lån og stipend for vårsemesteret? Noen snakker om at det kommer så tidlig som 3. januar,mens andre sier den 15. januar...

Inne på lånekassen står det 4 januar....

Skrevet (endret)

Tror ikke det er noen fast dato, varierer etter når du søkte og sånn. I fjor fikk venninna mi utbetalinga for januar allerede i desember.

Endret av La Luna
Skrevet

Det kommer ann på om du har betalt semesteravgiften og om skolen har gitt beskjed om dette til lånekassen. Jeg får pengene 4.januar, for jeg betalte semesteravgiften rundt 16 desember, og dette er registrert hos lånekassen. Så om dette er i orden med andre ord, så skal du få pengene 4 januar,

Men de færreste har jo egentlig tenkt på å betale avgiten allerede, så da kan det ta litt lenger tid.

Skrevet
Det kommer ann på om du har betalt semesteravgiften og om skolen har gitt beskjed om dette til lånekassen. Jeg får pengene 4.januar, for jeg betalte semesteravgiften rundt 16 desember, og dette er registrert hos lånekassen. Så om dette er i orden med andre ord, så skal du få pengene 4 januar,

Men de færreste har jo egentlig tenkt på å betale avgiten allerede, så da kan det ta litt lenger tid.

Så det betyr med andre od at jeg ikke får lånet før semesteravgiften for vårsemestret er betalt?

Skrevet
Så det betyr med andre od at jeg ikke får lånet før semesteravgiften for vårsemestret er betalt?

Det stemmer. Du må betale semesteravgiften først. Så fort den er registrert hos Lånekassen, så betaler de deg ut beløpet. Hele den prosessen tar bare noen dager som regel.

Skrevet
Det stemmer. Du må betale semesteravgiften først. Så fort den er registrert hos Lånekassen, så betaler de deg ut beløpet. Hele den prosessen tar bare noen dager som regel.

Men hva med oss som får lån til å betale nettopp semesteravgiften? Jeg har ikke råd til å betale semesteravgiften (50k) før jeg har fått lån fra lånekassa... :gråte:

Skrevet
Men hva med oss som får lån til å betale nettopp semesteravgiften? Jeg har ikke råd til å betale semesteravgiften (50k) før jeg har fått lån fra lånekassa... :gråte:

50 000? Er det privatskole? Da er jeg ikke sikker, jeg kjenner ikke til om de har egne ordninger. Jeg kjenner bare til offentlig universitet. Får håpe du klarer å ordne det. :)

Gjest Gjest_Jolla_*
Skrevet

Kjæresten min gikk på BI og da fikk de stipend/lån i begynnelsen av januar og trengte ikke å betale semesteravgift først. Å betale semesteravgift før utbetaling av stipend/lån gjelder nok høgskole og universitet med forholdsvis lav semesteravgift. Som feks HIO- 800kr.

Skrevet
Inne på lånekassen står det 4 januar....

Gjelder dette alle som har søkt for vårsemesteret hos lånekassen?

Skrevet

Vi fikk i hvertfall pengene i dag.

Skrevet

Jeg fikk også pengene i dag.

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

Jeg fikk i dag, men jeg er i utlandet, saa er litt andre rutiner for meg :)

Men kjenner godt til det med aa betale semesteravgift foerst. Var et par ganger jeg maatte be pappa om hjelp etter sommerferier og jul og saant.

Skrevet

Jeg glemte å betale semesteravgiften før jul, jeg glemmer det hvert år! Kan de ikke begynne å sende ut epost til folk? :P Så jeg får vel ikke pengene før om en ukes tid. Først må skolen registrere betalinga, og så må skolen gi beskjed til Lånekassa. Jaja :)

Tipper det er annerledes for privatstudenter ja. Ei venninne av meg går på BI og fikk beskjed om 1-2 virkedager i forigårs.

Skrevet

Jeg betalte semesteravgiften tirsdag eller onsdag, og fikk pengene fra lånekassen i dag. Gikk overraskende fort synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...