Gå til innhold

Drømmen om en voksende mage

aimee

Anbefalte innlegg

Nei så utrolig koselig da! :-D Må være godt å ha sluppet katta ut av sekken ja, og enda bedre at alle ble så glade! :klem:

Ha en flott mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig da :klemmer: Godt når man får akkurat de tilbakemeldingene man hadde håpa på, og til og med mer positivt :)

Håper du har en fin dag da, mandagen ble vel litt lettere nå etter en så fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig reaksjon både fra venninner og mamma! Så koselig at dere er en venninnegjeng med barn i tankene alle sammen :) Våres venner er par de også men ikke alle er kommet like langt som oss med tanke på barn.. Så nå håper vi at de andre henger seg på de også ;)

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsinket gratulasjon med graviditeten fra meg. Tenkte jeg kunne gi meg til kjenne når jeg nå var innom og leste i dagboken din. :sjenert:

Ble nesten rørt selv når jeg leste om hvordan det gikk da du slapp nyheten. Så godt å ha venninner som er i akkurat samme "modus" :) Både dere og barna kommer jo til å ha masse glede av hverandre, ikke minst når barna blir blir litt eldre!!! (Bare å glede seg! :jepp: ) Lykke til og håper du får et flott svangerskap!

Klem fra en mamma som håper hun snart får en til..

(PS: Har du noen bra tapas-tips, eller. Lyst til å servere det i venninnemiddag snart, men er litt "grønn"...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig da :klemmer: Godt når man får akkurat de tilbakemeldingene man hadde håpa på, og til og med mer positivt :)

Håper du har en fin dag da, mandagen ble vel litt lettere nå etter en så fin helg.

Ja, jeg må jo innrømme at jeg hadde høye forventninger til reaksjonene, for jeg har ønsket meg barn så lenge. Jeg lever enda på følelsen i rommet da nyheten sprakk!

Mandagen ble ikke det spor lettere da... ;)

Hei aimee! Så fint at alle ble så glade og overrasket :) Det høres ut som om du har hatt en fantastisk helg!!!

:klemmer:

Fantastisk helg er nesten å underdrive. Kan ikke huske sist gang jeg hadde en så fin helg :) Takk for hilsen!

Så deilig når alle blir glade :)

JA! Det er godt å tenke på alle jeg har rundt meg som blir så oppriktig glade på mine vegne. Man blir ydmyk av sånt.

For en herlig reaksjon både fra venninner og mamma! Så koselig at dere er en venninnegjeng med barn i tankene alle sammen :) Våres venner er par de også men ikke alle er kommet like langt som oss med tanke på barn.. Så nå håper vi at de andre henger seg på de også ;)

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Kommer èn, kommer alle! Bare vent, så begynner resten av vennene deres og ;) Min første venninne fikk i juni, deretter kom en i oktober, nå har nestemann om noen uker, også kommer S. og jeg i september. Og dette er venninner som egentlig ikke har noe med hverandre å gjøre, men vi er jo i "rette alderen". Tipper kjæresten sine venner begynner snart de også, hvis de ikke allerede har begynt uten at vi vet det enda! Det er gøy at det kan matche sånn.

HA en fortsatt fin dag du og!

Så bra at nyheten endelig er ute, og at den ble godt mottatt.

*sender over en stor klem*

:klem:

Jeg vet det høres heeelt usannsynlig ut nå.. Men om noen år er det DEG! BØ!! :ler:

Forsinket gratulasjon med graviditeten fra meg. Tenkte jeg kunne gi meg til kjenne når jeg nå var innom og leste i dagboken din. :sjenert:

Ble nesten rørt selv når jeg leste om hvordan det gikk da du slapp nyheten. Så godt å ha venninner som er i akkurat samme "modus" :) Både dere og barna kommer jo til å ha masse glede av hverandre, ikke minst når barna blir blir litt eldre!!! (Bare å glede seg! :jepp: ) Lykke til og håper du får et flott svangerskap!

Klem fra en mamma som håper hun snart får en til..

(PS: Har du noen bra tapas-tips, eller. Lyst til å servere det i venninnemiddag snart, men er litt "grønn"...)

Kjempehyggelig at du er med i dagboka mi smilefjes :) Opplevde du også babyboob med lille jenta di, da hun ble født?

Takk for lykkeønskinger!

Jeg må bare si at jeg synes det er utrolig hyggelig med alle dere faste besøkende. Det er alltid gøy å logge seg på å se hva nytt som har skjedd både her og i de andre trådene.

Kommer tilbake med ny oppdatering og tapastips i løpet av dagen eller uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Så hyggelig da!! Det høres ut som det ble en veldig koselig helg. Kan tenke meg at det er lettere når folk vet det, ikke noe er som å fortelle gode nyheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin måte å fortelle nyheten på=) Jeg selv ble ganske spak når jeg fortalte det til venner og familie, så kjenner igjen den følelsen gitt!

Også deilig at du har en god venninne som går gravid samtidig som deg selv!

Jeg kjenner tre stk som er noen få uker lengre enn meg selv, og synes det er helt fantastisk å dele svangerskapet med kjentfolk=)

Hvor langt er du på vei nå?

Lykke til videre hverfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin måte å fortelle nyheten på=) Jeg selv ble ganske spak når jeg fortalte det til venner og familie, så kjenner igjen den følelsen gitt!

Også deilig at du har en god venninne som går gravid samtidig som deg selv!

Jeg kjenner tre stk som er noen få uker lengre enn meg selv, og synes det er helt fantastisk å dele svangerskapet med kjentfolk=)

Hvor langt er du på vei nå?

Lykke til videre hverfall!!

Jeg ble veldig overrasket over min egen spakhet (sjelden jeg er det til vanlig, nemlig!) når jeg skulle fortelle det. Men hvis du også ble det, så er det kanskje vanligere enn jeg trodde ;)

6 uker og 3 dager i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er fremdeles bra *bank i bordet* Puppene er fremdeles ømme, men ikke så ille som de var i begynnelsen (vel, er kanskje "i begynnelsen" ennå..). Det eneste som jeg merker betydelig er at jeg er så TRØØØØTT! Selv om jeg sover 8 timer hver natt er jeg helt zombie når jeg våkner. Vil helst sove når jeg kommer hjem fra jobb, men har klart å holde meg. Dessverre går dette utover treninga. Måtte droppe både mandag og i dag, jeg har rett og slett ikke hatt overskudd.

Og en helt annen ting. Apropos søvn. Etter nyttår begynte jeg i en ny jobb, i samme bedrift, et vikariat på 6 måneder (thank god). Den jobben er så søvdyssende og så uuuueeeendelig kjedelig at jeg har nesten ikke ord. Det er nesten mareritt å tenke på at jeg skal være der ut juni. Det er kjpit. Har ikke vært der mer enn noen uker, også er jeg så lei allerede :(

Å nei, det er ikke fordi jeg er ny og jeg må venne meg til ting og så videre, jobben er DRIT KJEDELIG! :(

Nå kom lillesøster på overraskelsesbesøk - skriver mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig å være trøtt. Sov nesten stående de første 3-4 månedene jeg.... Lillebabyen trenger mye energi fra deg i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt på mye jobb, siden jeg begynte i arbeid allerede som 19-åring. Jobben min er en livsstil, det er min største interesse og hobby. Selv om jeg ikke lenger er så "besatt" som jeg var før, bruker jeg fremdeles mange kalorier på å tenke på det jeg gjør nå og ikke minst framtiden. Jeg merker at jeg har blitt eldre og at det er nå jeg tør si hva jeg virkelig mener, og stå på krava. Det kommer godt med, nå som jeg er gravid. Dessuten finner jeg meg ikke i å "bli plukka på nesa". De unge, fremadstormende, ambisiøse 20-åringene får bare gå gjennom blod, svette og tårer for min del, det er jeg ferdig med. Jeg har alltid har stor lojalitet til arbeidsplassen min, jeg elsker den, og håper jeg kan jobbe her til jeg får gullklokka ;)

Etter mange år møter jeg nå mitt første dilemma, skal jeg være kynisk eller følge følelsene mine?

Her er greia:

Akkurat nå er jeg i et vikariat som varer til sommeren. Dette er en "mellom-løsning", siden det er trange tider og ingen åpning i den avdelingen jeg egentlig skulle jobbet i. Jeg gledet meg til å begynne i dette vikariatet og hadde store forhåpninger. Nå viser det seg at det er langt fra det jeg trodde det skulle være, og jeg har allerede begynt å telle ned dagene til jeg er ferdig. Ikke bra etter bare noen uker!

Nå har det dukket opp en ledig stilling i en avdeling som er plankekjøring for meg. Jeg har jobbet med det mange år tidligere, kjenner alle kollegaene og vet at ingen kan konkurrere med meg på området. Problemet er at jeg var så lei, og følte meg såå ferdig med den type jobbing! Denne jobben er en fast stilling, 100 %, det er akkurat det jeg trenger nå - særlig med en spire i magen (som for øvrig ingen på jobb vet om enda). Jeg vet at de som lyser ut stillingen mener jeg er overkvalifisert og er ute etter noe langsiktig. Det er jo ikke jeg. Jeg har allerede luftet ideen og sagt jeg vil søke, og de ble litt overrasket. De vil ikke ansette meg, derom jeg bare skal være der mens jeg ser etter noe annet. Fullt forståelig!

Jeg vet at jeg går ut i permisjon i august. Det er ikke lenge til, med både påskeferie og sommerferie i mellom. Jeg vet at jeg søker på jobben for å få en fast ansettelse, og at det blir ren kyniskme og ren kalkulering. Men jeg klarer ikke la være! Akkurat nå er framtiden min usikker med kun et vikariat i en jobb jeg ikke liker, og da er det vel bedre å gå tilbake til noe jeg har likt tidligere, før jeg ble lei? Eller gjør jeg meg selv en bjørnetjeneste ved å gå 2 skritt tilbake? For jobben har jo ingen utfordringer og betyr ingenting på cven (bortsett fra mer erfaring).

Nei hoff, dette er kjipt. Jeg hater å være uærlig og klarer ikke å lyve. Det må jeg nå. Jeg må overbevise ledelsen at jeg virkelig vil ha den jobben uansett hvor mange skritt det er å gå tilbake. Jeg må tenke på framtiden og tryggheten for den lille spira i magen. Må jeg ikke?

Hjertesukk fra Aimee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det var en kinkig situasjon ... Neimen om jeg vet hva jeg ville gjort, men jeg skjønner godt at du tenker de tankene du gjør. Men hva med den avdelingen du egentlig skulle jobbet i? Er det noen sjans for at det dukker opp en mulighet der i nærmeste fremtid? Har du en personalkontakt/sjef/fagforeningsleder du kan snakke åpent med om din situasjon og finne en løsning?

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et lite dilemma ja.. Men som du sier: Du skal ikke tenke på alle andre, nå er det på tide du tenker på deg selv.. Og du ønsker vel å trives på jobb? Trivsel er jo en ekstra viktig faktor nå som du er gravid også - så lenge du trives så drives babyen i magen din også :babysmokk:

Forresten; ettersom du jobber i et vikariat, er du ikke bundet til å jobbe ut vikariatet da? Vet ikke helt hvordan reglene er der du er, men får håpe du kan søke den andre stillingen selv om du egentlig valgte en annen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Aimee!!

Hvordan har du det for tiden?? Ser du også er masse trøtt om dagene?? jeg sliter med å holde ut hele dagen på jobb... Plutselig blir jeg helt enormt sliten.. jaja, det er jo et godt tegn på at babyen er der inne enda :lur: Kan leve fint med det :fnise:

Ønsker deg lykke til med jobbsituasjonen. Ikke så lett for andre å råde deg, annet enn at du må sette deg selv i fokus... Lykke til med beslutningen!

Klem fra Pugsley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Jeg vet det høres heeelt usannsynlig ut nå.. Men om noen år er det DEG! BØ!! :ler:

Den som lever, får se. ;D

Høres veldig koselig ut, da. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...