Gå til innhold

Drømmen om en voksende mage

aimee

Anbefalte innlegg

Okey, nå har jeg funnet tilbake til roen og kan samle tankene igjen. Jeg startet dagen i dag klokka 07.00 (og jeg som til og med har fri!), jeg måtte ta en test til, for å tro at det var sant. Og joda, den viste to bekreftende streker. Hurra!

Jeg hadde aldri trodd at det skulle gå så fort. Jeg føler meg så heldig og priviligert. Det tok ikke mer enn 1 PP og så satt den, gitt. Men jeg klarer ikke juble helt ennå, jeg er redd for alt som kan skje. Et vennepar av meg mistet i 8 uke, etter at de hadde fortalt absolutt alle om den gledelige begivenheten. Utrolig trist! Så, med dem friskt i minne, sier jeg det ikke til noen ennå, det er kun min beste-beste-venninne som er informert. Jeg må jo tross alt glede meg med noen! :ler: (viktig med instilling, jeg ser for meg at alt kommer til å gå som en drøm).

Samboer klarer ikke helt å forholde seg til dette han heller, men det er jo ikke så rart. Han ble veldig overrasket over at det gikk så fort han og. Tenk, vi har hoppet av i svingen i 1 år, og når vi slutta med det, ble jeg gravid med en gang! Jeg sier bare; inn med spiral etter fødsel - det er fort gjort! ;)

Jeg skal få to venninnebesøk i dag, en som kommer klokka 12 og en i kveld på Top Model-date. Shit - det blir vanskelig å holde det inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer igjen Aimee!!!!!! Kan tenke meg at du har en fiiin mandag!! :fnise::fnise:

Sikkert utrolig vanskelig å holde på hemmeligheten, lykke til med det!!!!! Klem fra Pugsley!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Okey, nå har jeg funnet tilbake til roen og kan samle tankene igjen. Jeg startet dagen i dag klokka 07.00 (og jeg som til og med har fri!), jeg måtte ta en test til, for å tro at det var sant. Og joda, den viste to bekreftende streker. Hurra!

Jeg hadde aldri trodd at det skulle gå så fort. Jeg føler meg så heldig og priviligert. Det tok ikke mer enn 1 PP og så satt den, gitt. Men jeg klarer ikke juble helt ennå, jeg er redd for alt som kan skje. Et vennepar av meg mistet i 8 uke, etter at de hadde fortalt absolutt alle om den gledelige begivenheten. Utrolig trist! Så, med dem friskt i minne, sier jeg det ikke til noen ennå, det er kun min beste-beste-venninne som er informert. Jeg må jo tross alt glede meg med noen! :ler: (viktig med instilling, jeg ser for meg at alt kommer til å gå som en drøm).

Samboer klarer ikke helt å forholde seg til dette han heller, men det er jo ikke så rart. Han ble veldig overrasket over at det gikk så fort han og. Tenk, vi har hoppet av i svingen i 1 år, og når vi slutta med det, ble jeg gravid med en gang! Jeg sier bare; inn med spiral etter fødsel - det er fort gjort! ;)

Jeg skal få to venninnebesøk i dag, en som kommer klokka 12 og en i kveld på Top Model-date. Shit - det blir vanskelig å holde det inne!

Hei snuppa.

For en fantastisk nyhet. :klemmer:

Nå ble jeg utrolig glad. Godt å lese om en planlagt graviditet med mange forventninger.

Kan tenke meg kjæresten ble like glad for nyheten?

Veldig leit å høre om venninnen din... må være vanskelig å miste. Håper det går bra med henne og at du får en superflott kveld og uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer igjen Aimee!!!!!! Kan tenke meg at du har en fiiin mandag!! :fnise::fnise:

Sikkert utrolig vanskelig å holde på hemmeligheten, lykke til med det!!!!! Klem fra Pugsley!! :klemmer:

Vanskelig er en underdrivelse - jeg har gått gjennom helvete disse to dagene! :ler: Har sagt det til to venninner, og skal forteller det til de andre om noen uker. Klarer ikke holde meg lenger, nei!

Hei snuppa.

For en fantastisk nyhet. :klemmer:

Nå ble jeg utrolig glad. Godt å lese om en planlagt graviditet med mange forventninger.

Kan tenke meg kjæresten ble like glad for nyheten?

Veldig leit å høre om venninnen din... må være vanskelig å miste. Håper det går bra med henne og at du får en superflott kveld og uke videre.

Ja, det er virkelig en fantastisk og uvirkelig nyhet! Hadde nesten ikke våget oh håpet på at det skulle klaffe første gang. Nå krysser jeg armer og bein på at alt går bra og at spiren holder seg.

Kjæresten begynner å komme over sjokket han også. Han er veldig nøktern og rolig og håper nok at alt skal gå bra. Det er egentlig ganske fjernt for oss begge enda! :)

Gratulerer med spire i magen :blomst:

Takk takk - jeg er så glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gray's er over, og jeg er tilbake på KG ;)

Skal hoppe i dusjen før jeg legger meg, og smøre meg godt inn med Body Butter fra Body Shop. En venninne av meg smørte seg inn hver eneste dag fra hun testet positivt og fikk ikke et eneste strekkmerke! Håper jeg kan være like heldig. Har inngått en avtale med samboer om at han skal smøre meg inn minst en gang i uka, vi starter med lørdagen :lur: , så kan vi holde oss i form OG få myk hud :ler:

Er i gang med opplæring i ny jobb (på samme arbeidsplass) og hadde første dag i dag. Det var gøy! Det er alltid så forfriskende å lære noe nytt. Dessuten blir jeg jo bare mer attraktiv for fremtidige arbeidsgivere med mer erfaring. Denne nye jobben er litt på siden av den vanlige journalistjobben jeg er vant til, og det er både positivt og negativt. Fint med variasjon, men kommer garantert til å savne tempoet. Når jeg tenker meg om, går jeg i et 6 mnd vikariat nå, så når det er over er det sommerferie - og plutselig er det permisjon! Herreguuuuud.....!!!

*puster inn puster ut*

Jeg tror jeg legger meg, jeg :) God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Vanskelig er en underdrivelse - jeg har gått gjennom helvete disse to dagene! :ler: Har sagt det til to venninner, og skal forteller det til de andre om noen uker. Klarer ikke holde meg lenger, nei!

Ja, det er virkelig en fantastisk og uvirkelig nyhet! Hadde nesten ikke våget oh håpet på at det skulle klaffe første gang. Nå krysser jeg armer og bein på at alt går bra og at spiren holder seg.

Kjæresten begynner å komme over sjokket han også. Han er veldig nøktern og rolig og håper nok at alt skal gå bra. Det er egentlig ganske fjernt for oss begge enda! :)

Takk takk - jeg er så glad!

:klemmer:

Krysser fingrene og håper på det beste for både deg og spiren. Skjønner godt at det er uvirkelig, en ser vel gjerne for seg at en må slite og prøve en del først, men det er jo kjempeflott at det klaffet med en gang.

Du må nyte graviditeten for alt den har vært. Noen bekjente har påpekt at dette er den beste tiden i livet deres. ;D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Gray's er over, og jeg er tilbake på KG ;)

Skal hoppe i dusjen før jeg legger meg, og smøre meg godt inn med Body Butter fra Body Shop. En venninne av meg smørte seg inn hver eneste dag fra hun testet positivt og fikk ikke et eneste strekkmerke! Håper jeg kan være like heldig. Har inngått en avtale med samboer om at han skal smøre meg inn minst en gang i uka, vi starter med lørdagen :lur: , så kan vi holde oss i form OG få myk hud :ler:

Er i gang med opplæring i ny jobb (på samme arbeidsplass) og hadde første dag i dag. Det var gøy! Det er alltid så forfriskende å lære noe nytt. Dessuten blir jeg jo bare mer attraktiv for fremtidige arbeidsgivere med mer erfaring. Denne nye jobben er litt på siden av den vanlige journalistjobben jeg er vant til, og det er både positivt og negativt. Fint med variasjon, men kommer garantert til å savne tempoet. Når jeg tenker meg om, går jeg i et 6 mnd vikariat nå, så når det er over er det sommerferie - og plutselig er det permisjon! Herreguuuuud.....!!!

*puster inn puster ut*

Jeg tror jeg legger meg, jeg :) God natt!

Du virker veldig talentfull, så jeg er helt sikker på det går bra for deg i den nye jobben. Høres kjempespennende ut, og godt å høre at du trives.

Angående smøringa, det skulle da bare mangle. Noen fordeler må man da ha som gravid kvinne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg også, men tror egentlig ikke på at det hjelper mot strekkmerker. De kommer jo innenfra - underhuden som sprekker opp. Men det er jo deilig å bli smurt inn litt ;) Og fin og myk hud skader jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier: HVORDAN I ALLE DAGER SKAL JEG KLARE MEG UTEN KAFFEN MIN I 9 MÅNEDER?!?!?! :kjefte: Jeg er jo vant til å drikke sikkert 6 kopper om dagen + et par espresso.

Jaja, det er vel verdt det.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg også, men tror egentlig ikke på at det hjelper mot strekkmerker. De kommer jo innenfra - underhuden som sprekker opp.

Hmm.. Da får vi håpe at placeboeffekten funker i samarbeid med body butter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger jo ikke kutte ut kaffen helt da, bare kutte litt ned.

Omega-3 er visst viktig å få i seg for å "smøre" huden innenfra, har jeg hørt! Og drikke nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Jeg bare sier: HVORDAN I ALLE DAGER SKAL JEG KLARE MEG UTEN KAFFEN MIN I 9 MÅNEDER?!?!?! :kjefte: Jeg er jo vant til å drikke sikkert 6 kopper om dagen + et par espresso.

Jaja, det er vel verdt det.. :fnise:

Hvis du finner en god måte å kutte kaffen på, må du gjerne dele den hemmelige bekjennelsen med meg.

Klem GG, som drikker altfor mye kaffe på jobb, men forsøker å erstatte den med vann. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei Aimee!!!!

Håper du nyter dagene som gravid! Du er jammen heldig :):) Lykke til med kremen, skulle bare mangle at kjæresten din stepper inn innimellom, om ikke hver dag da :lur::lur:

ha en fin kveld!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Aimee :klem: Fant plutselig ut at du hadde dagbok, så da måtte jeg jo skrive noen ord :)

Er ikke så rart at det er litt fjernt enda, det er vel en grunn til at man går i 9 måneder, greit å bli vant til tanken ;)

Selv går jeg bare og venter på IKM, EL var jo vanvittig mye for sen (sikkert fordi jeg var spent!), så jeg har ikke IKM før tidligst neste fredag... Jeg krysser fingre for at babystøvet ditt smitter :gjeiper:

Du får ha en fortsatt fin uke, snart er det hææælg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten! Dere er en av de heldige som fikk klaff på første - for oss tok det 4 måneder.. og nå er jeg allerede 9 uker på vei! :-D Men syns ikke tiden går fort akkurat.. Vi har bestemt oss for å holde på nyheten så lenge vi klarer fram til 12. uke, men det er ikke bare bare.. Lykke til videre! Jeg følger med deg jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner en god måte å kutte kaffen på, må du gjerne dele den hemmelige bekjennelsen med meg.

Klem GG, som drikker altfor mye kaffe på jobb, men forsøker å erstatte den med vann. :fnise:

Skal si i fra! Foreløpig er morgenkaffen hellig, og jeg prøver å holde meg hele dagen til jeg kommer hjem. Jeg lurer på om jeg skal gå over til koffenfri, det hjelper i hvertfall litt.

Selv går jeg bare og venter på IKM, EL var jo vanvittig mye for sen (sikkert fordi jeg var spent!), så jeg har ikke IKM før tidligst neste fredag... Jeg krysser fingre for at babystøvet ditt smitter :gjeiper:

Du får ha en fortsatt fin uke, snart er det hææælg! :)

Ja i morgen er det helg - det er søren meg godt å tenke på!! Her er dagboka mi ja, hyggelig at du tok turen innom ;) Er veldig spent på hvordan det går med deg neste fredag, håper på det beste :)

Gratulerer så mye med graviditeten! Dere er en av de heldige som fikk klaff på første - for oss tok det 4 måneder.. og nå er jeg allerede 9 uker på vei! :-D Men syns ikke tiden går fort akkurat.. Vi har bestemt oss for å holde på nyheten så lenge vi klarer fram til 12. uke, men det er ikke bare bare.. Lykke til videre! Jeg følger med deg jeg :klemmer:

Takk! Ja, jeg er ydmyk og føler meg priviligert som fikk det til på første forsøk. Nå bare håper jeg at alt skal gå bra og at det holder seg der. Hvordan klarer dere å holde dere til uke 12?!? Jeg skal fortelle det til resten av venninnene mine den 19 januar. Gleder meg!

Gratulerer med 9 uker forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det fortsatt går bra med deg :klemmer:

Kaffen venner du deg nok til, bare gi det litt tid

Fortalt det til mange allerede eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...