Gå til innhold

konfirmasjon


janne84

Anbefalte innlegg

Vet jeg er tidlig ute, men neste år er det tre runde dager, to konfirmasjoner og dåp! Så er greitt å være litt tidlig ute..

Hvor mye er det vanlig å gi til onkel og tantebarn? og ideer til hva en kan gi? penger er jo alltid kjekt å få. Han ønsker seg kun gaver fra 4000 og oppover, syns det er litt vel dyrt....

Hva er vanlig å gi når søsken konfirmerer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To av søslnene til kjæresten min er konfirmert etter at vi ble sammen. De fikk begge gave til ca 500 kroner. Vi var på den tiden begge studenter.

Er enda noen år igjen til mine søsken blir så store, men regner med at vi kommer til å gi et sted mellom 500 og 1000 kr!

Summen kommer jo litt an på hvordan du har det økonomisk!

Men tror ikke jeg kan hjelpe så mye med gave til en gutt, lettere med jenter!! Eneste jeg kommer på er slipsnål og mansjett knapper, men spørs hvor populært det er...

Hva med en kniv kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tantebarn har jeg gitt for ca 500,- og syns det er passende. Å ønske seg gaver fra 4000,- og oppover er jo greit fra foreldre, besteforeldre, men ikke noe man kan regne med fra andre.

Det går jo også an å spleise på gave med andre familiemedlemmer. Til gutter kan man kjøpe noe til evnt hobbyer de har, f.eks fotoutstyr, datautstyr, sportsutstyr o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så veldi stor familie, men har tenkt på spleiselag ja :)

Tenkte på rundt 500 kr, siden vi kun har ei inntekt for tiden. Også er en del ting vi vil kjøpe selv...

Søstra har vi kun møtt en gang, så har ikke noe særlig god kontakt med henne, men må jo nesten gi noe fordi, så tenkte på et armband, smykke eller ring til henne...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jenter er det fint med smykker, helt klart.

En av de fineste gavene jeg noen gang har fått, kostet ikke mye. Det var en bildemontasje av meg selv fra jeg var liten. Ble skikkelig rørt, og det har hedersplassen på veggen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jenter er det fint med smykker, helt klart.

En av de fineste gavene jeg noen gang har fått, kostet ikke mye. Det var en bildemontasje av meg selv fra jeg var liten. Ble skikkelig rørt, og det har hedersplassen på veggen.....

oi... det virker som en nydelig gave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den gaven kostet vel knapt mer enn papiret bildene er printet på og rammen, men den er kanskje den gaven jeg har blitt aller mest glad for noen gang.

Giveren har jo lagt masse omtanke i den, og det er et utrolig morsomt minne å ha :)

Du finner sikkert noe fint i gave til alle jubliantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de fineste gavene jeg noen gang har fått, kostet ikke mye. Det var en bildemontasje av meg selv fra jeg var liten. Ble skikkelig rørt, og det har hedersplassen på veggen.....

Så koselig, ikke alt som kan måles i kroner og øre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pass på om jenta ikke ønsker seg smykker. Jeg sa jeg absolutt ikke ønsket meg smykker. Fikk drøssevis og mesteparten har jeg ikke rørt siden den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tantunger gir vi ca 1000 kroner i konfirmasjonsgave. Vi pleier å gi enten sølvtøy eller gullsmed ting.

Jeg bryr meg lite om hva konfirmanten ønsker seg, og gir det jeg vanligvis gir til alle. Dersom en engang har lagt seg på f.eks en kakespade og syltetøyskje i sølv, følger en bare prisstigningen dersom en holder seg til samme gave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...