skrue Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Noen som vet hvor man kan få ta i en god mandelkvern? Den jeg har nå klarer ikke å kverne alt. Uansett hvor mange ganger jeg kverner en porsjon vil det være en rest med "små kuler" som ikke blir malt videre til mel. Jeg ender opp med å sikte det som er malt og kaste det som blir liggende igjen (en god del). Hadde vært bra en med kvern der man kan helle på mer enn ca en dl madler om gangen også.
Gjest itla Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har funnet ut at det er like greit å kjøpe ferdigmalt mandelmel, og så bruker jeg heller mandelkverna når jeg skal lage ting der det ikke er så viktig at mandlene er helt finmalt (nøttebunn, f.eks.). Dette er dog mer et resultat av latskap enn noe annet... Men er jeg veldig fornøyd med min mini-mandelkvern fra Zyliss. (Har lite plass på kjøkkenet, og blir glad for alt jeg finner i miniutgaver...) Jeg tror faktisk den har potensiale for å kunne male ganske fint hvis jeg bare gidder å prøve.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå