Gå til innhold

USA i februar


estrella

Anbefalte innlegg

Uke 8 så skal jeg til USA, men billettene er fortsatt ikke bestilt.

Så jeg lurte på hvor dere har kjøpt billetter til USA, som ikke er så utrolig dyre(vet det er dyrt, men ja..)?

Har googla litt, og funnet frem til noen, men det som er med de billettene jeg har funnet til nå er at når jeg skal hjem igjen, så går flyet ganske tidlig om morgenen, men så må en mellomlande, og vente i 10 timer ++ før neste fly går. Er det slik på absolutt alle? Vet ikke helt om jeg stoler på meg selv, alene på en flyplass i USA på så mange timer :fnise:

Flyplassene jeg må til er Dayton eller Cincinnatti i Ohio, hvis det har noe å si?

Hun jeg skal til sa at direktefly fra Europa gikk som regel fra Paris(og en annen by som jeg ikke husker hva hun sa).

Til slutt, et dumt spørsmål: Jeg fyller 18 når jeg drar, det er vel ikke "farlig" å dra helt alene til USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg drar også til USA i februar!

Selv har jeg tidligere funnet billige billetter på finn.no, restplass.no og kayak.com.

Skal du ha billige billetter må du nok som regel finne deg i en del mellomlandinger og ventetid :)

Har ikke bestilt billetter selv enda, er ikke heelt fornøyd med prisen enda ;)

Hvor mye ligger de du har funnet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg var nettopp i NYC og vi fløy Stavanger-Frankfurt-NYC og det kostet ca 3500 kr tur retur. Fra NYC burde det være mulig å komme seg videre til f.eks. Cincinnatti. Men dersom du fly til NYC kan det være at du må bytte flyplass. Vi fløy Lufthansa men du kan også fly KLM (via Amsterdam), Continental, SAS, BA osv. Så det er en del å velge mellom. Sjekk på finn.no, marcopolo.no, seat24.no, crown.no osv og se hvor du kan finne billigst billett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg drar også til USA i februar!

Selv har jeg tidligere funnet billige billetter på finn.no, restplass.no og kayak.com.

Skal du ha billige billetter må du nok som regel finne deg i en del mellomlandinger og ventetid :)

Har ikke bestilt billetter selv enda, er ikke heelt fornøyd med prisen enda ;)

Hvor mye ligger de du har funnet på?

Jeg regner med litt ventetid, men jeg har ikke så veldig lyst og vente i 10 timer eller mer på en flyplass. De jeg har funnet er på rundt om 6000 kr!

Hei

Jeg var nettopp i NYC og vi fløy Stavanger-Frankfurt-NYC og det kostet ca 3500 kr tur retur. Fra NYC burde det være mulig å komme seg videre til f.eks. Cincinnatti. Men dersom du fly til NYC kan det være at du må bytte flyplass. Vi fløy Lufthansa men du kan også fly KLM (via Amsterdam), Continental, SAS, BA osv. Så det er en del å velge mellom. Sjekk på finn.no, marcopolo.no, seat24.no, crown.no osv og se hvor du kan finne billigst billett.

Skal sjekke dem ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner billetter fra Oslo til 4439 hvis du flyr på for eksempel en onsdag, uten store ventetider. Det er med to mellomlandinger. Ellers så er det ikke så ille å være lenge på en flyplass synes jeg, er bare å ta med seg en god bok, og sitte og observere alle menneskene som er ute og reiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal også til USA i februar. Vi fant billetter på supersaver.no. Bestilte tidlig, (i våres faktisk) 4700 tur/retur per pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fleksibel på hvilke dager du kan reise på? Ofte er det billigere å fly midt i uka.

Finner billetter fra Oslo til 4439 hvis du flyr på for eksempel en onsdag, uten store ventetider. Det er med to mellomlandinger. Ellers så er det ikke så ille å være lenge på en flyplass synes jeg, er bare å ta med seg en god bok, og sitte og observere alle menneskene som er ute og reiser :)

Jeg er ikke så veldig fleksibel. Hehe

For å få ting til å passe inn må jeg fly den 17, altså en søndag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-Cincinnati 17.-24. februar, 4404 kr

13:05 Oslo - 15:10 Frankfurt

17:15 Frankfurt - 19:55 Chicago Ohare Airport

21:30 Chicago Ohare Airport - 23:45 Cincinnati

20:31 Cincinnati - 21:04 Chicago Ohare Airport

22:25 Chicago Ohare Airport - 13:50 Frankfurt

16:20 Frankfurt - 18:15 Oslo

Synes ikke det var så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-Cincinnati 17.-24. februar, 4404 kr

13:05 Oslo - 15:10 Frankfurt

17:15 Frankfurt - 19:55 Chicago Ohare Airport

21:30 Chicago Ohare Airport - 23:45 Cincinnati

20:31 Cincinnati - 21:04 Chicago Ohare Airport

22:25 Chicago Ohare Airport - 13:50 Frankfurt

16:20 Frankfurt - 18:15 Oslo

Synes ikke det var så ille?

Nei, men jeg har sett ifra Bergen jeg, så vet ikke om det har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har sett ifra Bergen jeg, så vet ikke om det har noe å si?

Da er det sikkert det...det billigste jeg finner fra Bergen fra den 17. til den 24. er til 5400 kroner og har ventetid på 4 timer (København) og 3,5 timer (Chicago) på veien over og 3 timer (Chicago) og 50 minutter (København) på veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...