Gå til innhold

spiral

Gjest Benedickte

Fremhevede innlegg

Gjest Benedickte
Skrevet

Hei.

Jeg har en kobberspiral som jeg satt inn i august 2006, dvs 16 mnd. Den siste uken har typen min kjent at det har stukket og vi har kjent at den har sklidd ned. vi har heller ikke hatt sex etter vi merket det. men nå kjennes det ut som om den bare sklir lengere og lengere ned. burde jeg kontakte lege fort for å ta den ut?

har også hatt mer smerter enn normalt og menstrasjon er allerede 1 uke forsinket.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mithamea
Skrevet

Tenkte først at trådene kanskje var for lange, og at det var derfor typen din merket stikking under samleie..og at du bare "tror" at den sklir ned, siden limoren er en bevegelig muskel..

Men når du skriver at det kjennes ut som at den bare sklir lengre og lengre ned..

Hmm..vel, dersom spiralen har sklidd ned, kan du kjenne den som en hard pigg innerst i skjeden.

Hvis du ikke finner tråden, eller du tror spiralen har sklidd ned, bør du jo kontakte legen din.

Du må ikke prøve å ta ut spiralen på egen hånd. Husk å bruke annen prevensjon inntil videre. Hvis spiralen ikke er på plass, er du heller ikke beskyttet mot graviditet!

Klem fra "Mithamea" :)

Gjest Benedickte
Skrevet

det kjennes ut som om trådene henger langt nede(dvs man behøver ikke gå mer enn 5 cm inn så kjenner man den. man ikke tuppen. kjennes ut som om tråden har krøllet seg litt opp som en runding på en måte..

men uansett , takker. ringer legen rett over nyttår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...