Gå til innhold

nyttårsaften, selskapsleker


Gjest Gjest_mia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mia_*

Hei! Jeg skal ha selskap på nyttårsaften. Synes at denne kvelden skal være litt spesiell og har derfor lyst til å arrangere litt mer enn bare en middag liksom. Er det noen som har ideer om hva man kan gjøre?? vi blir 7 voksne i alderen 35-40 år. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke spesielt glad i tradisjonelle selskapsleker, men synes det er en god ide å finne på noe som gjør kvelden spesiell.

I fjor laget samboeren min og jeg i stand kåringer for de andre gjestene, det var noe ala "årets partydronning" og "årets arbeidskar", vi leste opp en begrunnelse og delte ut diplomer og en premie som liksom symboliserte den kåringen hver fikk. Partydronningen fikk små drinkeparaplyer, arbeidskaren fikk en leikehammer osv. Det var veldig vellykket!

I år gjør vi en annen liten vri, så jeg sitter nå og skriver en skål til hver av gjestene. De skrives på rim og omtrent i denne duren: "I året som gikk var det mye hun fikk. En ring på fing, og orden på ting! Nå blir det bryllup og alle blir fine, ja, la oss skåle litt ekstra for Kine".

:ler: Okei, den var dum, men litt sånn type rim blir det da. Tenker å skrive dem på hver sin lapp som vi bretter sammen og legger oppi noe, så trekker hver av gjestene en lapp som de leser opp og så skåler vi.

Skåling er forresten alltid stas på nyttårsaften, det blir liksom litt ekstra festlig med klinkingen (du må gjerne skåle i brus for den del). Kanskje du kan kjøpe en morsom hatt som kan være skålehatten, og så går det på omgang hvem som skal bestemme hva man skåler for? Vi har gjort det noen år, og da er det som regel om å gjøre å skåle for de merkeligste ting. :ler: Husker et år vi skålet for CowboyLaila og SvenO og EU og Marit Bjørgen - på en gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en liten kommentar og et spørsmål? Vet du at gjestene liker selskapsleker? Jeg vet med meg selv at jeg hadde tenkt "herregud, selskapsleker??".

Men om gjestene liker det så er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

jeg og sambo skal feire nyttår med et vennepar. vi har blitt enige om å møtes tidlig,slik at vi kan lage istand maten (skal ha kalkun som må i stå i ovn mange timer) osv. det jeg er litt redd for er at vi skal begynne å kjede oss etter uttallige timer sammen før rakettene skal i lufta og festen starter..

når jeg leste denne tråden tenkte jeg også at det ville vært bra med en form for selskapslek e.l.

hva med en adjektivfortelling...? litt barnslig, kanskje..

monopol? for kjedelig og langtrekkelig..

sette halen på eselet?nei, et sted går grensa!

hmmm... ser ikke ut som at jeg har noen gode ideer, gitt! får håpe noen andre kan hjelpe ts! (og kanskje meg i samme slengen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har ideer om hva man kan gjøre??
JA!!

Det aller beste tipset dere kan få - er å holde dere langt unna selskapsleker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke uvanlig å ha quiz-spørsmål på nyttårsaften. Kopier opp ark med spørsmål om alt mellom himmel og jord.

Gi poeng - og ha en liten premie til vinneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og sambo skal feire nyttår med et vennepar. vi har blitt enige om å møtes tidlig,slik at vi kan lage istand maten (skal ha kalkun som må i stå i ovn mange timer) osv. det jeg er litt redd for er at vi skal begynne å kjede oss etter uttallige timer sammen før rakettene skal i lufta og festen starter..

Man begynner da vel ikke å kjede seg sammen med gode venner?

HAr i allefall aldri gjort det jeg, når vi har vært sammen med venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

skjønner at det er mange her som ikke liker selskapsleker!

jaja, hver sin smak. jeg på min side synes det er gøy å få gjort noe annet enn bare å sitte pent på hver sin stol fra man kommer til man går.

quiz var ikke en dårlig ide, kanskje jeg lager en før vi drar imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quiz er nesten den eneste selskapsleken jeg setter særlig pris på. Ellers kommer det jo an på sammensetning av gjester, om alle kjenner hverandre, antall osv. Om man bare er fire ville jeg kanskje ikke laget en egen quiz - da er det jo bare tre som kan være med :fnise: (den kan forøvrig bli morsomt om du lager ulike spørsmål som er rettet spesielt mot de tre), men heller vurdert å ta med brettspill (som jeg synes er veldig moro). Er man flere synes jeg det virker som quizer stort sett blir suksess, i motsetning til flasketuten peker på, ballonglek o.l.. Å gjøre en "greie" utav skålingen synes jeg også er en ide som kan være morsom med de rette gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns selskapsleker er veldig moro, og når vennegjengen samles har vi ofte sånn på programmet.

Sist vi hadde fest, hadde vi noe a la Beat for Beat....La inn liste med sanger på pc`n, og den som først visste hva det var, skulle reise seg og synge sangen ( vi delte i to lag). Så skulle vi gjette på sanger og skrive ned navn på sang og artist.

Ellers så hender det vi har mimeleker. Alle skriver noe de vil at andre skal mime på en lapp, også trekker vi når det er vår tur.....Det har skapt mye latter og morsomme situasjoner.

Brettspill kan også være moro, hvis man liker det. F.eks Geni, Trivial Pursuit, Fantasi......eller kortspill.

Ha en morsom kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mia -trådstarter-

Takk for svar!! Lano, jeg tok ideen din med rim videre og laget en sang med et vers for hver av gjestene. Mannen min og jeg lager et vers til hverandre slik at vi og får være med. Til dere som ber meg droppe selskapsleker må jeg informere om at vi er en gjeng som ELSKER å leke og tulle, så jeg vet det blir suksess. Har også planlagt limbo-rock, dette er et fast innslag hvert år sammen med quiz (hvis noen andre trenger ideer) Det jeg er ute etter i denne tråden er noen nye ideer for at vi ikke skal ha det samme hver gang. Takknemlig for flere tips hvis noen har.

(Forresten er det endel som har quiz-angst derfor er en ide å ikke lage den for intellektuell, men heller bruke spørsmål fra hverandres liv, barne-tv på 80-tallet ol. det blir gjerne suksess i tillegg til at en får mimre litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...