Gå til innhold

Dere andre som er kresne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye jeg ikke liker, og en del av det vil jeg ikke like heller, siden det er mye usunn mat. Men jeg skulle ønske jeg likte kokt fisk, siden det er sunt og magert. Og suppe, jeg kan kjenne iblant at en suppe er god, men klarer bare et par skjeer før jeg blir kvalm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er særdeles kresen jeg også og det er mye som i mange tilfeller hadde gjort livet mitt lettere om jeg likte det:

- Fisk (røkelaks, kokt, fiskekaker, sild osv. liker omtrent bare panert fisk, fiskegrateng og noen ganger "fisk i folie")

- Skalldyr

- Sursøt saus

- Matpakkemat

- Vin

- Pinnekjøtt

- Brokkoli

- Rosenkål

- Wok mat

- Sterkt kryddret mat

- Pepperoni og x antall pizza toppinger

(altså noe av det jeg kommer på i farten)

Skrevet

Jeg kunne ønske jeg likte litt mer av dessertene som serveres hos svigers, som eks. kompott eller tilslørte bondepiker.. Er liksom ikke så glad i desserter jeg, hvertfall ikke det som blir servert der, men det er det bare min kjære som vet :tunge1:

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg likte yoghurt. Det ser så utrolig godt ut og jeg har prøvd alle varianter, men jeg får det bare ikke til å bli i nærheten av godt engang.

Skrevet

Klippsfisk og kaviar. Begge føles som en stor sorg at jeg ikke klarer, og jeg har VIRKELIG prøvd :(

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg likte (ris)grøt og lutefisk. Bortsett fra de to liker jeg det aller meste, men tråden var kanskje ikke for oss nestenaltetende?

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg greide å like "ting" som lever i vann... klarer det ikke; alle typer fisk, hval, sel, skalldyr... Det går bare ikke ned.

Også synes jeg ikke at pinnekjøtt er noe godt. Utover det er jeg gansk altetende.

(Tåler ikke laktose så der forsvinner en del produkter/blir erstattet av bl.a soya, men det blir jo en annen sak.)

Skrevet

Jeg er ikke spesielt kresen, men liker ikke rakfisk. Det er en smule pinlig når man blir bedt i rakfisklag...

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg IKKE likte alt jeg ikke tåler, da hadde verden blitt så utrolig mye enklere. Og så skulle jeg ønske at jeg ikke synes det er pinlig å la være å spise godt tillaget mat når man er i besøk bare fordi jeg ikke tåler det. Ja ja. Jeg blir flinkere ...

Jeg har tatt en ny smakerunde på ting jeg ikke likte i barndommen og har med svært få unntak revurdert smaken. Nå liker jeg mange av de tingene jeg den gang ikke likte.

Vær også klar over at det er slik at vi er født med enkelte typer preferanser når det gjelder smak og det lar seg derfor ikke helt gjøre å vende seg til å like alt mulig. Dette så jeg et program om for en stund tilbake på BBC.

Skrevet

*sukk* Jeg skulle ønske jeg likte grønnsaker. Riktignok spiser jeg det uten problem når jeg får det servert, og det hender til og med jeg koker grønnsaker selv ;) , men like det - nei. Siden det er sunt så hadde det vært mye greiere om jeg faktisk syntes det var godt.

Skulle også gjerne likt frukt, men der er jeg allergisk mot det meste så da måtte jeg i tillegg ha tålt det. (Kløe og svie bare man tar en bit av en fersken er ikke moro :riste: )

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg er ikke kresen, så de få tingene jeg ikke liker skaper ikke problemer ofte.

Men jeg skulle ønske jeg var mer glad i øl :) Liker bare friske typer, men det blir ikke en nytelse og på fine soldager i mai skulle jeg gjerne elsket øl.

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg likte øl og rødvin av drikke. Når det gjelder mat skulle jeg ønske jeg likte mais for det er grusomt å plukke ut, ellers så gjør det meg ikke noe å ikke like det, for jeg synes ikke det smaker noe godt og da vil jeg ikke like det.. :fnise:

Gjest barelillemeg
Skrevet

Skulle ønske jeg likte smaken av oliven, pickles, stangselleri, mango, papaya og guinnes...

Skrevet

Øl, vin, svinekjøtt (slik som pølser, koteletter, ribbe osv), kaffe og te.

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet
Jeg er ikke kresen, så de få tingene jeg ikke liker skaper ikke problemer ofte.

Men jeg skulle ønske jeg var mer glad i øl :) Liker bare friske typer, men det blir ikke en nytelse og på fine soldager i mai skulle jeg gjerne elsket øl.

Jeg skulle ønske jeg var litt mindre glad i øl :fnise:

Skrevet

På en måte skulle jeg ønske at jeg likte vin. Tror det gir en annen opplevelse av smak på enkelte retter. Og så hadde jeg sluppet å forklare igjen og igjen at jeg ikke liker vin....

Ellers smaker jeg på alt mulig, men spiser bare det jeg liker!

Men ikke noe er så sørgelig som gode råvarer servert på dårlig måte, som overstekt biff, overkokte grønnsaker, "ukokt" ris osv....

Skrevet

Jeg skulle ønske at jeg likte vin, for det "forventes" ved mange anledninger i voksenlivet. Skulle ønske jeg likte øl også, for det er tross alt billigere enn cider og drinker.

Av mat skulle jeg ønske jeg likte champignon, lammekjøtt (spiser fenalår, pinnekjøtt og lam fra kinaen), tomater som ikke er varmebehandlet, cherrytomater, flere typer fisk som f.eks. røkelaks og flere typer ost.

Men jeg var da mye mer kresen før og har utviklet sansen for ting jeg ikke likte før som f.eks tomatsuppe og tomater i varm mat.

Gjest Gjest_ami_*
Skrevet

Skulle ønske jeg likte brunost, men jeg klarer det ikke. Klarer nesten ikke lukta av enkelte typer. Har aldri likt det, men da jeg var liten var det alltid en eller annen voksen som skulle tvinge det i meg likevel. Det hjalp ikke kan man si.

Også skulle jeg ønske at jeg likte flere andre påleggstyper og oster, og lammelår.

Skrevet

Skulle ønske jeg likte litt mer pålegg av forskjellige slag. Resten klarer jeg meg vel med. Var veldig veldig kresen før, har blitt bedre. Men jeg blir til tider skikkelig frustrert over frokost valgene jeg har, eller kvelds når jeg er bare litt sulten og vil ha en brødskive. Så det er litt trist. Så skulle jeg ønske jeg likte oliven, det høres bare så godt ut, men jeg syns det smaker helt forferdelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...