Gå til innhold

Vondt i nakken.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde veldig vondt i nakken da jeg våknet i dag. Både vondt når jeg beveger meg og når jeg sitter helt rolig. Smerten går fra midt på nakken og litt nedover i øvre del av ryggen.

Har vært mye stress i det siste. Har merket at jeg har hatt øm og vond muskulatur i ryggen. Har tatt 4 paracet i dag uten at det blir bedre.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å dempe smertene? Vil ikke dra til legevakta. Tror dette er muskulært og ufarlig, men er likevel vondt. Er frisk ellers. Ikke feber eller vondt i hodet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hadde veldig vondt i nakken da jeg våknet i dag. Både vondt når jeg beveger meg og når jeg sitter helt rolig. Smerten går fra midt på nakken og litt nedover i øvre del av ryggen.

Har vært mye stress i det siste. Har merket at jeg har hatt øm og vond muskulatur i ryggen. Har tatt 4 paracet i dag uten at det blir bedre.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å dempe smertene? Vil ikke dra til legevakta. Tror dette er muskulært og ufarlig, men er likevel vondt. Er frisk ellers. Ikke feber eller vondt i hodet.

Har du en varmeflaske eller varmepute du kan legge på? Varme hjelper ofte. Et varmt bad er heller ikke så dumt hvis du har badekar. Evt. har du noen som kan massere (forsiktig)? Prøv også å tøye litt forsiktig. Hvis det er stress så hjelper det gjerne å få bedret blodsirkulasjonen i muskulaturen, men gjør bevegelsene forsiktig så du ikke gjør vondt verre.

Skrevet

Rådene Cata gir deg er fornuftige.

Ta deg en tur ut og gå litt. Senk skuldrene og la armene "vifte" mens du går. Da kan du også få løst opp stive muskler og øke blodsirkulasjonen.

Skrevet

Takk for gode råd :) Har ikke badekar, men skal forsøke med en varmeflaske. Kan prøve å gå en liten tur også. Nå må jeg i hvertfall stresse ned. Har heldigvis fri helt til tirsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...