Gjest BettyBoop28 Skrevet 17. desember 2010 #421 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg synes det er uhøflig å spørre etter ketchup til maten om det ikke står på bordet og er mat det i utgangspunktet "passer til". I mine øyne er det det samme som å si "jeg liker ikke maten så jeg drukner smaken i ketchup for å få det ned", noe som ikke er spesielt hyggelig. Tenker mitt om de som har så dårlig utviklet smakssans at de synes ketchup, grillkrydder og Partydressing redder et hvert måltid. Husker da jeg jobbet som servitør, da hadde jeg en stamgjest som kom hver fredag og bestilte det dyreste på menyen, biff til 300 kr, og han ba ALLTID om ketchup og druknet maten i det før han spiste. Skjønte liksom aldri vitsen med å bestille indrefilet med hjemmelaget bernaise og fløtegratinerte poteter for å drepe smaken med ketchup... Sært! Skjønner ikke den jeg heller. Her får man en nydelig biff og så skal man ødelegge den med ketchup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #422 Del Skrevet 17. desember 2010 Husker barna løp rundt med vennene og lekte mac gyver og ropte "Kom an ketchup!" De fikk ikke dynke maten med ketchup, men ha det ved siden av på fatet men ikke til all mat. Var likevel ikke så streng med det før de ble litt eldre. Kanskje det var derfor de innførte uttrykket kom an ketchup, for å ha det litt morsomt med foreldrene uten at vi visste hva de tullet med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 17. desember 2010 #423 Del Skrevet 17. desember 2010 Skulle ikke trudd det var mulig etter all ketchup snakk her, men i dag så stekte jeg meg en pose med chips, så var det IKKE ketchup her. Gjett hvem som ble blid da :gjeiper: Jaja, litt vann og tomatpure gjorde susen det også, da:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 27. mai 2011 #424 Del Skrevet 27. mai 2011 Har jeg havnet i den rette ketchuptråden? Ketchup ...er det noen som har oppskrift på hjemmelaget? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedicte22 Skrevet 28. mai 2011 #425 Del Skrevet 28. mai 2011 Garantert. Ketchup, Thousand island dressing og grillkrydder, e.l. er bannlyst hos kokker. For en dum kommentar. Har en kjæreste som er kokk, og mange venninner og kompiser. Han ene jobbet faktisk på Bagatell i sin tid. Og han, og så og si alle andre kokkevennene mine spiser både ketchup og thousand island. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 28. mai 2011 #426 Del Skrevet 28. mai 2011 Og jeg kjenner de som har ketchup på risgrøt og pannekaker også. Jeg er temmelig altetende, men eewww Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 28. mai 2011 #427 Del Skrevet 28. mai 2011 lillebror spiser ketchup på fårikål :grøss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #428 Del Skrevet 28. mai 2011 For en dum kommentar. Har en kjæreste som er kokk, og mange venninner og kompiser. Han ene jobbet faktisk på Bagatell i sin tid. Og han, og så og si alle andre kokkevennene mine spiser både ketchup og thousand island. Hmm.. Dette har jeg store vansker med å tro. Såpass at jeg vet at du lyger. Kokker som vet hva råvarer er vet at man ikke ødelegger en skikkelig god råvare med GRILLKRYDDER fra rema, ketchup og lignende. Og hva i alle dager skal en kokk med Thousand island? De lager sin egen dressing på 1-2-3! Tull og vås! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneBonny Skrevet 28. mai 2011 #429 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Er det en som har styrt veldig lenge med sine kokkekunster og råvarer dynker jeg det ikke ned med ketchup. Jeg har ikke noe i mot å bruke ketchup selv i spaghetti og lignende. Jeg er ikke noen stor-kokk, så kjappe middager her er ikke store greiene! Men man forsøker jo så godt man kan når man skal ha gjester eller skal unne seg noe skikkelig godt. Blir ikke spaghettimiddager da, egentlig. Pga selveste Eyvind Hellstrøm kommer jeg nok alltid til å lure hvis jeg ser en kokk med ketchup, thousand Island dressing eller grillkrydder/- eller enda verre: Krydderblanding i hånden. Det må jeg ærlig innrømme. Også har jeg også store vansker med å tro at gourmetkokker spiser det når de kan lage så mye bedre på bare noen få minutter. Men så finnes det jo mange kokker uten prinsipper,da. Men tror neppe de har jobbet på Bagatelle. Endret 28. mai 2011 av AnneBonny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #430 Del Skrevet 28. mai 2011 Husker barna løp rundt med vennene og lekte mac gyver og ropte "Kom an ketchup!" De fikk ikke dynke maten med ketchup, men ha det ved siden av på fatet men ikke til all mat. Var likevel ikke så streng med det før de ble litt eldre. Kanskje det var derfor de innførte uttrykket kom an ketchup, for å ha det litt morsomt med foreldrene uten at vi visste hva de tullet med. Kom an ketchup er vanlig å si blandt barn :-) Jeg blir alltid irritert om samboeren min vil ha ketchup og dressing på mat som ikke er pølse og burger o.l. Jeg syns det er harry, lite raffinert og jeg blir egentlig personlig fornærmet over at maten ikke var bra nok! Men jeg spiser selv ketchup til pommes frites, pølser og burger. Dressing spiser jeg aldri med mindre den er hjemmelaget og oljebasert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedicte22 Skrevet 28. mai 2011 #431 Del Skrevet 28. mai 2011 Hmm.. Dette har jeg store vansker med å tro. Såpass at jeg vet at du lyger. Kokker som vet hva råvarer er vet at man ikke ødelegger en skikkelig god råvare med GRILLKRYDDER fra rema, ketchup og lignende. Og hva i alle dager skal en kokk med Thousand island? De lager sin egen dressing på 1-2-3! Tull og vås! Hahahaha. Hvorfor skulle jeg lyge om det? Selvom typen min og mange av vennene mine er kokk gidder de ikke lage fancy god mat hver eneste dag hjemme, med hjemmelaget dressing etc etc. De blir jo lei av å lage mat enkelte perioder og da kan de lett trå til med Fjorlands ferdigmiddager også. Å påstå at en kokk lager himmelske måltider hver dag hjemme uten en eneste ferdigvare, blir som å si at en modell aldri går uten sminke, men alltid går rundt stivpyntet fordi det er slik "hun skal se ut". Du kan tydeligvis ikke kjenne så mange kokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #432 Del Skrevet 28. mai 2011 Å påstå at en kokk lager himmelske måltider hver dag hjemme uten en eneste ferdigvare, blir som å si at en modell aldri går uten sminke, men alltid går rundt stivpyntet fordi det er slik "hun skal se ut". Du kan tydeligvis ikke kjenne så mange kokker. DER! har vi sammenblondligningen Benedicte...benedicte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #433 Del Skrevet 28. mai 2011 Hahahaha. Hvorfor skulle jeg lyge om det? Selvom typen min og mange av vennene mine er kokk gidder de ikke lage fancy god mat hver eneste dag hjemme, med hjemmelaget dressing etc etc. De blir jo lei av å lage mat enkelte perioder og da kan de lett trå til med Fjorlands ferdigmiddager også. Å påstå at en kokk lager himmelske måltider hver dag hjemme uten en eneste ferdigvare, blir som å si at en modell aldri går uten sminke, men alltid går rundt stivpyntet fordi det er slik "hun skal se ut". Du kan tydeligvis ikke kjenne så mange kokker. Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #434 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg kjenner faktisk den tidligere sjefskokken på Bagatelle. Eivind Hellstrøm. Min far er en dyktig gourmetkokk! Klart min far kan spise både det ene og det andre når han får det servert, men han lager ikke mat av dårlige råvarer. Har jeg faktiks aldri sett at han gjør Det er fort gjort å lage en god salat uten grusom dressing. Og man ødelegger ikke god grillet hvit/rødt kjøtt med grillkrydder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 28. mai 2011 #435 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg har aldri sett en gourmetkokk på høyt nivå, bruke thousand island eller ketchup. Jeg har derimot sett mange kokker bruke det, kokker av ikke så høyt nivå og som jobber på Big Horn eller andre slike restauranter. Om folk vil bruke ketchup, så helt greit for meg. Dersom folk ber om det under en middag hos meg så får de det ikke. Av den enkle grunn at jeg ikke har slikt her hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 28. mai 2011 #436 Del Skrevet 28. mai 2011 Og til dere som kjenner han så godt....han heter ikke Eivind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #437 Del Skrevet 28. mai 2011 Og til dere som kjenner han så godt....han heter ikke Eivind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #438 Del Skrevet 28. mai 2011 Og til dere som kjenner han så godt....han heter ikke Eivind Eyvind. Men det må da gå ann å ta litt feil på den vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 28. mai 2011 #439 Del Skrevet 28. mai 2011 Skjønner ikke vitsen med ketchup i det hele tatt. Alt smaker jo likt når man bruker de greiene der. Det er ikke godt på pølse engang! På pølse skal man ha rekesalat og dugelig med jalapeños. Jeg tror den siste ketchup-flaska vi hadde, muterte til en halvintelligent livsform for et par år sida. Den var i full gang med å legge planer for verdensherredømme da vi oppdaget den og slo den ihjel med kosten. Heinz, forøvrig. Hva ER det med små tyskere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nupsida Skrevet 28. mai 2011 #440 Del Skrevet 28. mai 2011 Det er da vel opp til hver enkelt om de vil ha ketsjup på? Hadde dere reagert likt om noen spurte etter salt? Pepper? Jeg synes det er helt tullete og bli fornærmet for at noen ønsker ketsjup til mate, uansett hvor "raffinert" den er! Hadde jeg vært i ett middagsselskap der jeg hadde spurt etter ketsjup, og verten hadde blitt tydelig fornærma, så hadde jeg ikke ønsket å gått til dem flere ganger. Tullete.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå