Høstjenta Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Vi har vært samboere nå i flere år, vi har snakket om barn og vi har flere ganger sagt at vi skal jo gifte oss en gang:-) Nå er jeg litt den utålmodige typen, og han kanskje litt den treige (evt ikke tenker på dette like ofte som oss jenter). Men nå har jeg begynt å tenke på om jeg skal fri, men vil gjerne høre andre sine opplevelser eller synspunkter på dette..... Jeg har alltid sett for meg at han skal fri, litt gammeldags, men jeg syns også det hadde vært koselig å gjøre det selv :-)
Aja Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Jeg skal fri til min kjære om 3 dager Ringene er klare og nervene på topp Bare spør hvis det er noe du lurer på. Jeg vet om mange som 'maser' på sin kjære om at de vil gifte seg, og en slik ville ikke jeg bli. I tillegg har det skjedd så mye trist rundt meg i det siste at jeg ikke ville vente med noe så viktig! Man vet ikke hvor lenge man har hverandre!
Høstjenta Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2007 Jeg skal fri til min kjære om 3 dager Ringene er klare og nervene på topp Bare spør hvis det er noe du lurer på. Jeg vet om mange som 'maser' på sin kjære om at de vil gifte seg, og en slik ville ikke jeg bli. I tillegg har det skjedd så mye trist rundt meg i det siste at jeg ikke ville vente med noe så viktig! Man vet ikke hvor lenge man har hverandre! Masse lykke til aller først :-) Du sier litt det samme som jeg tenker. Jeg har nok kanskje mast ei stund allerede, mest med humor, men så veit jeg at min kjære er litt treig av seg og at han fortide har vært mye opptatt med jobb. Også har jeg litt lysttil å gjøre det selv, men håper ikke at folk syns det er dumt og at det han som skal fri og sånt.... Jeg har lenge syntes at neste år er et passende år å gifte seg i for oss vel å merke, vi har vært sammenlenge og bodd sammen lenge, har både bil og hus sammen, så jeg er veldig klar for det neste steget. Så tanken slo meg her om jeg skulle spørre på nyttårsaften, jeg har da ingen ringer klare noe som jeg uansett har lyst til at vi skal se på sammen, har vel tenkt med meg selv at jeg ikke trenger en egen forlovelsesring, men bruker den samme som giftering. Men du har kjøpt ringer til dere begge? Hvordan har du tenkt å gjøre det? Skal dere være alene? Det jeg vurderer er om jeg skal vente til litt over nyttår, en dag vi er alene evt 14.feb. Men som kommer også tankene om at hvis vi skal gifte oss i 2008 kunne det være en ide å starte planleggingen også snart:-) Dette ble vist mye på en gang, tankene mine strømmet bare ut litt, hi hi Veldig gøy å høre at noen andre jenter gjør dette, vet liksom ikke om noen jeg kjenner. Tusen takk for svar i alle fall
Aja Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Ja i år skal vi være alene og gleder oss til det. Dette er vårt første år i egen leiglighet, så vi fant ut at vi ville det. Vi skal kose oss med kjempegod mat, og har en stor champagne flaske Jeg syntes det er en passende anledning siden vi er pyntet og sikkert i god stemning, og en fin måte å starte det nye året sammen på Mens noen syntes det er bedre å gjøre det på en helt annen dag - som dermed blir spesiell nettopp for dere! Jeg undersøkte litt på forhånd og fant ut at noen gullsmeder har en demoring de låner ut. Det hadde de ikke der jeg var - så jeg bare valgte et par ringer som jeg betalte for, men har avtale om at jeg kan deponere på de en uke etterpå. Er jo usikker på hvilken størrelse som passer ham! Så er tanken at vi evt kan finne noen nye sammen, hvis vi vil det! I alle fall finne riktig størrelse da. Må si det var litt flaut å gå å spørre, og er imponert over mennene som overrasker damene sine! Men så er det ofte litt lettere for dem å finne ut størrelsen også da, som kanskje har ringer og sammenligne med. Jeg syntes ikke det virker som om det er så vanlig? Har lest her inne at det er mannens oppgave! hmm , jaja Jeg gleder meg ihvertfall til å overraske ham Lykke til du også, fint å høre at vi er fler!
Aja Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Forresten - ang hvordan jeg har tenkt å gjøre det, det tenker jeg fortsatt veldig på! Bare - hva skal jeg si? - Vil du gifte deg med meg? eller Vil du dele resten av livet sammen med meg? Eller noe annet? Skal jeg si noen ord først, eller bare spørre plutselig? Tror jeg kommer til å gå ned på kne, men vet ikke helt. Det blir nok litt på sparket. Men å se ham dypt inn i øynene er vitkig i allefall! Å, lurer på hva han sier... hjelp
Gjest smotti Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Jeg gikk ned på kne klokka 00.00 den 1/1-07 og spurte om han ville gifte seg med meg.... hehe funket det Jeg hadde ikke ringer da jeg var så usikker på om jeg tørde, at samme dagen bestemte og ombestemte jeg meg 100 ganger..hehe
Kanutten Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hei JEg har planer om å fri til min kjære den 29 februar. De sier jo at det er den eneste dagen da damene har lov til å fri. Jeg skulle gjerne hatt tips på måter å gjøre det på, for jeg har lyst til å gjøre noe spesiellt ut av det. Vi har vært sammen i mange år da. Lykke til dere andre friere også Endret 29. desember 2007 av Maye
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Isj, det er sånne ting jeg også tenker på nå, men jeg er også et tradisjonsmenneske så jeg vil helst gifte meg innen et år.. Fundere på å gjøre det i slutten av januar ettersom jeg får en god del feriepenger fra gamle jobben så da har jeg litt å bruke.
Gjest Elize Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Min kjære fridde til meg på sankthansaften Men jeg skal fri til han på skuddårsdagen. Gruer meg. Noen som har tips til hvordan man kan gjøre dette til et perfekt frieri?
Høstjenta Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. januar 2008 (endret) Forresten - ang hvordan jeg har tenkt å gjøre det, det tenker jeg fortsatt veldig på! Bare - hva skal jeg si? - Vil du gifte deg med meg? eller Vil du dele resten av livet sammen med meg? Eller noe annet? Skal jeg si noen ord først, eller bare spørre plutselig? Tror jeg kommer til å gå ned på kne, men vet ikke helt. Det blir nok litt på sparket. Men å se ham dypt inn i øynene er vitkig i allefall! Å, lurer på hva han sier... hjelp Hei :-) Hvordan gikk det? Hva sa du? Er veldig spent på å høre hvordan hele kvelden ble :-) Jeg ble syk i julen så jeg datt dessverre litt ut.... Men planene er der fortsatt. Det jeg tenkte var å spørre med; Vil du gifte deg med meg?, men er nok litt mye i tankene enda. Også tenkte jeg egentlig ikke å gå ned op kne... Jeg og tenker på den 29feb. som flere av dere andre, men kunne også tenkt meg å gjøre det en anna dag for å ikke bruke den, hmmm tenker tenker... Hvorfor velger dere andre å fri selv, noen spesielle grunn? Til Elize: Hvorfor vil du fri nå nar han har gjort det? Bare nysgjerrighet altså :-) Artig å se at det var noen som hadde tenkt på dette :-) Endret 1. januar 2008 av Høstjenta
Aja Skrevet 1. januar 2008 #11 Skrevet 1. januar 2008 Vi gikk ut for å se på rakettene. Så ble klokka 12 og han sa godt nytt år og kysset meg. Så sa jeg; Vil du gifte deg med meg? Så sa han: ja, men det blir ikke ordentlig da, for vi har jo ikke ringer! Men da gav jeg han ringene og jeg satte på hans og han satte på min. Da var han ganske overrasket Så sa jeg; - vil du? en gang til - når han hadde skjønt alvoret, og da sa han: Ja selvfølgelig! Jeg elsker deg ! Også var vi bare kjempeglade begge to Og idag har vi fått masse telefoner og klemmer og sms - og jeg er litt sånn, hva har jeg satt i stand? Men det er bare kjempegøy! Skal følge med på oppadetringer fra dere andre...
Gjest Elize Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Hei :-) Hvordan gikk det? Hva sa du? Er veldig spent på å høre hvordan hele kvelden ble :-) Jeg ble syk i julen så jeg datt dessverre litt ut.... Men planene er der fortsatt. Det jeg tenkte var å spørre med; Vil du gifte deg med meg?, men er nok litt mye i tankene enda. Også tenkte jeg egentlig ikke å gå ned op kne... Jeg og tenker på den 29feb. som flere av dere andre, men kunne også tenkt meg å gjøre det en anna dag for å ikke bruke den, hmmm tenker tenker... Hvorfor velger dere andre å fri selv, noen spesielle grunn? Til Elize: Hvorfor vil du fri nå nar han har gjort det? Bare nysgjerrighet altså :-) Artig å se at det var noen som hadde tenkt på dette :-) Har bestandig hatt så lyst å fri. Og siden han gjorde det så romantisk og flott for meg har jeg lyst at han skal få oppleve det samme. Og det blir kjempemorsomt å overraske han, for dette har han ingen anelse om.
Maya:-) Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Synes dere er tøffe som gjør det selv!! Jeg har tenkt på det mange ganger, men er selv så gammeldags at jeg vil han skal gjøre det. :-) hehe LYKKE TIL!
Bomull Skrevet 10. januar 2008 #14 Skrevet 10. januar 2008 Tenk på hvordan dere selv hadde ønsket at han skulle fri til dere, og gå ut i fra det. Hvis han er en friluftsmann kan dere dra han med ut på en fjelltopp og fri der oppe for eksempel, eller hva med å lage en orienteringsløype der han må finne bokstavene i vil du gifte deg med meg? Eller bare overrask med en kjempefin middag midt i uka eller lignende. Tenk kreativt, mennene setter sikkert like mye pris på at man gjør litt rundt det som vi gjør.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #15 Skrevet 10. januar 2008 Har bestandig hatt så lyst å fri. Og siden han gjorde det så romantisk og flott for meg har jeg lyst at han skal få oppleve det samme. Og det blir kjempemorsomt å overraske han, for dette har han ingen anelse om. Ikke for å ødelegge noen glede eller noe her altså...men du skal fri til en du allerede er forlovet med?!!? Skjønner ingenting jeg...
Gjest Elize Skrevet 10. januar 2008 #16 Skrevet 10. januar 2008 Ikke for å ødelegge noen glede eller noe her altså...men du skal fri til en du allerede er forlovet med?!!? Skjønner ingenting jeg... Å fri til min kjære er noe jeg føler at jeg har lyst til å gjøre. Og overraske han slik han overrasket meg. Vet at ville ha satt utrolig stor pris på at jeg ville gjøre noe sånt for ham. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre slik at du forstår meg.
Concertina Skrevet 11. januar 2008 #17 Skrevet 11. januar 2008 Å fri til min kjære er noe jeg føler at jeg har lyst til å gjøre. Og overraske han slik han overrasket meg. Vet at ville ha satt utrolig stor pris på at jeg ville gjøre noe sånt for ham. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre slik at du forstår meg. Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner (jeg er ikke gjesten over), dere er jo allerede forlovet og planlegger bryllup, ergo så ser jeg ikke helt poenget med å spørre han om han vil gifte seg med deg - han har jo allerede sagt han vil det ved å spørre deg? Overraskende vil det nok helt sikkert være... ...men hver sin lyst
Vici Skrevet 11. januar 2008 #18 Skrevet 11. januar 2008 Hva om han tar det ille opp? Kommer dit frieri til å overgå hans? Det ligger sikkert litt prestisje bak hos han tenker jeg...
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #19 Skrevet 11. januar 2008 Jeg skjønner heller ikke hensikten med å fri til han når han allerede har fridd til deg. Jeg ville heller gitt han en annen kjærlighetserklæring.
Gjest Elize Skrevet 11. januar 2008 #20 Skrevet 11. januar 2008 Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner (jeg er ikke gjesten over), dere er jo allerede forlovet og planlegger bryllup, ergo så ser jeg ikke helt poenget med å spørre han om han vil gifte seg med deg - han har jo allerede sagt han vil det ved å spørre deg? Overraskende vil det nok helt sikkert være... ...men hver sin lyst ja, hver sin lyst og dette er min lyst! Joda han har allerede sakt at han vil gifte seg med meg ved å fri til meg. Ja, han kommer til å bli veldig overrasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå