Gå til innhold

Noen som fortalte det på julaften?


pippen

Anbefalte innlegg

Vi hadde pakka inn et fotoalbum og satt i tre ultralydbilder. Tok litt tid før de skjønte hva det var :fnise: Tror det albumet var litt forvirrende... Men de tok det jo tilslutt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde pakka inn et fotoalbum og satt i tre ultralydbilder. Tok litt tid før de skjønte hva det var :fnise: Tror det albumet var litt forvirrende... Men de tok det jo tilslutt da.

Jeg tenkte også på at ultralydbilder hadde vært artig å "bryte isen med", men vi har jo ikke vært på UL enda, så da stoppet det seg selv...

Vi feiret også jul hver til våre foreldre i år, og ventet til 2. juledag med å fortelle nyheten. Da hadde vi invitert både hans og mine på julemiddag. Mannen fortalte det over desserten.

Som jeg har nevt tidligere har jeg gruet meg skikkelig til å si det. Jeg satt med 160 i puls og orket knapt middag fordi jeg gruet meg sånn til at han skulle si det. Alle ble selvsagt kjempeglade da: mamma og svigermor tørket en tåre og svigerfarog pappa sjenket et nytt glass aquavit for å skåle i. De som skal bli tante og onkel, sa egentlig overraskende lite. De mumlet bare at de følte seg gammel... (begge er småsøsken uten egen kjæreste).

Jeg synes fortsatt at det er "ekkelt" at de vet det. Men en gang MÅTTE vi jo si det uansett. DE ble jo superglade og sprang hjem for å begynne å strikke :P Det er bare jeg som er rar... :sjenert:

Snart er det bursdagen min og da skal vi fortelle de vennenesom fortsatt ikke vet det. Gruer meg til det også... Mannen gleder seg jo masse da. Fint for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så vanvittig fælt og ekkelt med dette da? Hvis det er så fælt, hvorfor få barn da??

Jeg synes det er ekkelt med så mye fokus på meg og min kropp... :flau:

Vi får jo ikke barn for å flashe det til venner og familie, da... Å få barn handler da om mye mer enn å fortelle alle at man er gravid?! Jeg synes for eksempel ikke at

amming,

fødsel,

ikke drikke alkohol,

vaske barnerumper

og levere i barnehagen er ekkelt.

BARE det å FORTELLE alle at "det er noe spesielt med meg og kroppen min for tiden". Jeg synes at det er litt personlig. At jeg er gravid er på en måte MIN (og min manns) sak... :fred:

Jaja, vi er jo alle forskjellige og dette er min issue :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde pakka inn et fotoalbum og satt i tre ultralydbilder. Tok litt tid før de skjønte hva det var :fnise: Tror det albumet var litt forvirrende... Men de tok det jo tilslutt da.

Kjempebra idè, den skal jeg adoptere når det blir min tur ;)

Men det er nok lenge til enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekkelt med så mye fokus på meg og min kropp... :flau:

Vi får jo ikke barn for å flashe det til venner og familie, da... Å få barn handler da om mye mer enn å fortelle alle at man er gravid?! Jeg synes for eksempel ikke at

amming,

fødsel,

ikke drikke alkohol,

vaske barnerumper

og levere i barnehagen er ekkelt.

BARE det å FORTELLE alle at "det er noe spesielt med meg og kroppen min for tiden". Jeg synes at det er litt personlig. At jeg er gravid er på en måte MIN (og min manns) sak... :fred:

Jaja, vi er jo alle forskjellige og dette er min issue :sjenert:

Akkurat sånn er jeg å!!!

Hater å dele sånne "private" ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...