Gå til innhold

Fylleangst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fylleangst så det holder nå...Har ikke gjort noe dumt heller, så har ikke grunn til det..Men det siste året har det blitt helt grusomt dagen derpå! Kaldsvetting, hjertebank og en ekkel urolig følelse innvendig :( Drikker heller ikke ofte, max 1 gang i mnden.. Har dere fylleangst? Hva gjør dere for og døyve den isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare det at kroppen jobber på høygir for å bryte ned alkoholen som gjør at du får en sånn urolig følelese i kroppen. Drikk mye (jeg synes cola hjelper) og spis det du føler for. Det gir seg nok i løpet av noen timer. Lykke til!

Gjest Gjest_adele_*
Skrevet

Jeg også... betyr at vi ikke tåler det så bra.. var en kinesolog som fant ut at jeg tåler det dårligere enn andre. :sjokk:

:vetikke:

allergimedisin hjelper!! zyrtec. en før jeg tar det føste glasset og to før jeg legger meg! jeg tar av og til beroliggende hvis det er ille.

ellers: iste

Gjest vimselot
Skrevet

Hold deg til en type og drikk vin med lite garvesyre. Selv er jeg glad i pils...

Viktig å få i seg vann mellom hver enhet alkohol.

Dagen derpå hjelper det med en dusj, frokost (juice som en kickstart f.eks), masse vann og noe salt, lese og sove par timer, se film, en tur ut selv om man ikke har lyst...

Hjelper også å prate med en venninne/venn om man trur man har sagt noe dumt, bare for å få det ut av "systemet" og le litt av det om det "var ille"... (mine venner ler ofte når jeg har fylleangst og forteller hvorfor...får en liten pekefinger av og til, men det tåler jeg)

Sex er selvsagt det aller aller beste, men man må ordne seg som best som singel og...

Skrevet

Synes cola og en burger hjelper jeg... Og en laaang dusj!

Gjest Gjest_ung mor_*
Skrevet

Cola og burger - snakke med venner man var ute med - og ikke minst å sove litt...

Tror de fleste har fylleangst innimellom - og det er et H... men, kan iallefall trøste seg med at de aller, aller fleste får det ;)

- og gjøre dagenderpå så lett som mulig for seg selv :)

Skrevet

Huff, fyllesyke er noe hærk!

For meg så er det nesten verst 2 dagen, da selve fyllesyken har gitt seg, men jeg er skvetten og bare har angsten..

Har blitt verre og verre med årene, tror det er fordi det drikkes sjeldnere..

Det beste er å tvinge seg selv ut i frisk luft, så føler man ihvertfall at man har fått noe ut av dagen, ikke bare ligget og gjemt seg...

Skrevet

Drikk mye vann! Mens du drikker alkohol, før du legger deg og morgenen etter. Størsteparten av fyllesyken er ikke noe annet enn dehydrering, så med nok væske i kroppen sparer du deg selv for mye lidelse

Vær forsiktig med paracet ol, spesielt hvis du har drukket mye; det er ikke så morsomt med leverskade.

Råd nummer 1 må likevel være: drikk litt mindre.

Gjest mat, drikke og dusj før leggetid
Skrevet

Jeg pleier å tvinge meg selv i dusjen når jeg kommer hjem om natta, slik at jeg ikke lukter så mye alkohol, røyk osv. Deretter raider jeg kjøleskapet, og forsøker å drikke minst en liter vann før senga.

Det er ikke alltid lett når man er full og trett, men gir meg selv en high five dagen derpå dersom jeg har fulgt denne malen.

Skrevet

Hvis mulig ha sex. Det er skikkelig digg dagen derpå og da får du noe annet å tenke på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...