Gjest Utålmodig Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Når kan jeg regne med at resultatene av kondisjons- og styrketreningen min synes i speilet?? Jeg spiser sunt og riktig, drikker mye vann, sover nok, og alt det der, men ser fortsatt ikke resultater etter 2,5 uker! Har ikke trent noe før det, og jeg trener ganske hardt. Ca 3 timer hard kondisjon + 30 min x 2 styrke i uka. Hvor lang tid må jeg regne med at det tar, før jeg går ned i vekt, får bedre kondis og SER slankere ut?
Lassie Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Det er individuelt hvor lang tid det tar før det vises. Det har mye å si hvor stor/liten man er fra før, på hvor fort det vises at man har blitt strammere/slankere. Men uansett så må du nok regne med at det tar en del mer enn 2,5uker før du ser resultatet
Gjest vimselot Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Tenk på at når du har trent 2-3 uker, er formen bedre. Slutter du, vil formen gå tilbake til der den var om 2,5 uker... På meg vises det raskt (ikke raskt nok, men...) når jeg har trent mer enn ellers. Det avhenger vel av utgangspunktet og, men jeg vet ikke hvor raskt det vises. Det kjennes i alle fall bedre og da er det likegyldig..
Cienna Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Om du er helt fersk innen trening så er det viktig å ikke overdrive i begynnelsen...de første månedene bør du ikke trene mer enn 3 ganger i uka, for kroppen vil trenge mye hvile og tid til å bygge seg opp etter en økt. Etter 2 måneder kan du begynne å øke til 4 ganger i uka, og etter det 4-6 ganger i uka, men det er da viktig med variert trening. Altså vekter, kardio, vekter, kardio osv. Å gå lang tur kan du gjøre hver dag, og dette er også en fin måte å forbrenne fett på. Ikke forvent resultater med en gang, og husk at muskler veier mer enn fett. Så om du trener styrke og kardio, så er det ikke sikkert at du mister kilo, men fettprosent, og det er jo det de fleste vil bli kvitt. Fortsett å trene, og jeg lover deg at etter noen mnd. så vil buksene begynne å løsne i livet og rundt rumpa PS: Husk at du skal spise hver tredje time, små sunne måltider. Det er viktig at kroppen ikke er for sulten eller for mett, men en lett mellomting. Ta gjerne en proteinshake etter trening, da dette hjelper kroppen med å bygge seg opp etter en treningsøkt:)
Gjest Utålmodig Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Uff, det har bare gått noen dager og jeg begynner å gå lei allerede. Jeg kan ikke se noen forbedringer what-so-ever når jeg ser meg i speilet, og vekta har jeg ikke engang turt å gå opp på. Jeg veit det ikke finnes noen fasit på dette, men når er det realistisk å begynne å forvente noen SYNLIGE resultater? 2 uker? 2 måneder? Eller i mitt tilfelle, kanskje nærmere 2 år? Jeg står på tampen til å bli ferdig med dagens treningsøkt nå, men ååååååh jegvilikke... Jeg føler det er nyttesløst og at jeg kaster bort tid og energi på noe som aldri kommer til å gi resultater. Sikkert litt vel pessimistisk, men jeg synes aldri jeg har kunnet greid å se forandringer på kroppen uansett hvor mye jeg har trent, så jeg har tidligere gitt opp etter en måned eller to. Kanskje jeg like gjerne må innse at jeg er stucked med alt dette fettet, og at ingenting hjelper... Noen, gi meg motivasjon! Vær så snill!
Gjest Bolledeig Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Hvis du vil gi opp (igjen) er det ingen som hindrer deg, noe du tydeligvis har veldig lyst til. Det hjelper ikke om vi så hadde samlet hvert eneste medlem på KG til et heiekor, sånt hjeper faktisk ikke. Og når du legger opp til å rulle deg rundt i selvmedlidenhet kun etter to (!!!) uker, og kommer med utsagn som "kanskje det ikke synes på meg på flere år" kjenner jeg at jeg blir litt stresset. Du har aldri klart å holde ut i mer enn fire-åtte uker! Ikke rart at du ikke har klart å se noen varige resultater på den tiden, du har knapt begynt! Det som jeg synes er fascinerende er at du tilsynelatende godtar å være overvektig resten av livet, hvis du ikke ser revolusjonerende resultater på fire uker! Med mindre du nærmer deg 90 år, så har livet ditt UTROLIG mange fireukersperioder å ta av! Er det virkelig så mye verre å for eksempel innfinne seg med at du kanskje må holde på med dette i 6 mnd, eller kanskje et år, for å få alle resultatene du vil ha? Hvis du heller vil være feit i 40-60 år til av livet ditt enn å legge inn en innsats i mer enn en måned, så ber du vel strengt tatt om det selv. Da har du valgt å være feit resten av livet, også kan du late som at det er fordi du tilsynelatende i motsetning til alle andre mennesker uansett hva du gjør ikke kan gå ned i vekt, og at det ikke er fordi du ikke gidder å gjøre innsatsen som skal til for å få resultatene som skal til. Jeg påstår ikke det er LETT å gå ned i vekt. Det er faktisk ganske vanskelig, og det som verre er, det er enda vanskeligere å holde seg der når man har gått ned! Noe annet er løgn. Men det skal også sies at det er svært vanskelig å se noen resultater i speilet. Jeg har trent i over et år og gått ned over 10 kilo, og jeg ser nesten det samme i speilet nå som før, faktisk. MEN når jeg ser på bilder, bruker målebåndet og vekt, så ser jeg jo at det faktisk har skjedd kjempemye. Om du, mot all formodning ikke har forbedret deg etter 4 uker med 5 treningsøkter i uken og riktig mat, da er det ikke så vanskelig å justere hva man skal gjøre. Da må man enten trene enda mer, eller justere på maten. Om man trener som bare det og aldri går ned i vekt eller cm, så spiser man for mye, man er ikke bare uimottakelig for slanking
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå